اخبار داغ

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قم مطرح کرد؛

برخورد باعرضه کنندگان لوازم‌التحریر منقوش به تصاویر ضد ارزشی در قم

برخورد باعرضه کنندگان لوازم‌التحریر منقوش به تصاویر ضد ارزشی در قم
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قم گفت: یکی از اولویت های سازمان صمت برخورد با عرضه کنندگان نوشت افزارهای قاچاق و غیر استاندارد و عرضه کنندگان کالاهای منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در بازار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمدرضا سمیعی نسب در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به آغاز فصل تحصیل، اظهار کرد: با آغاز ماه محرم طرح نظارتی بر بازار اجرائی شد و اولویت نظارت بر کالاهایی بود که موردنیاز هیئت های مذهبی بود و بازرسان به صورت مداوم از فروشگاه ها ، مراکز پخش کالاها و سردخانه ها بازدید می کنند.

وی افزود: تعداد بازرسی های انجام شده در دهه اول محرم از تاریخ 10 شهریور تا 20 شهریور 1753 مورد از واحدهای اقتصادی استان بوده است که این طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

سمیعی نسب خاطرنشان کرد: طی بازرسی های انجام شده 113 مورد واحد صنفی متخلف شناخته شده که برای آنها پرونده در قالب221 نوع تخلف تشکیل شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت قم تصریح کرد: ارزش ریالی این تخلفات یک میلیارد و هشت‌صد و پنجاه‌ودو میلیون ریال بوده است که جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان قم ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: تخلفات کشف شده طی بازرسی های انجام شده در دهه اول محرم عبارت است از کم فروشی 18 مورد، گرانفروشی 94 مورد، عدم درج قیمت 33 مورد، تقلب 5 مورد، احتکار کالا 1 مورد و عدم صدور فاکتور 9 مورد بوده است.

سمیعی نسب تأکید کرد: اولویت کالاهای مورد بازرسی در این ایام بعد از کالاهای مورد نیاز هیئت های مذهبی با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس لوازم التحریر و کالاهای اساسی از جمله قند، شکر، روغن، گوشت مرغ، گوشت قرمز و.... است.

برخورد با عرضه کنندگان لوازم‌التحریر منقوش به تصاویر ضد ارزشی در قم

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قم اظهار کرد: اکنون در طرح نظارتی نوشت افزار هستیم، طرح نظارتی نوشت افزار و لوازم التحریر در راستای بازگشایی مدارس از تاریخ 10 شهریور شروع شده و تا 10 مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

سمیعی نسب افزود: اولویت نظارت و بازرسی ها عبارت است از بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی نوشت افزار از قبیل انواع دفتر، مداد و خودکار و... است؛ اولویت بعدی برخورد با عرضه کنندگان نوشت افزارهای قاچاق و غیر استاندارد و عرضه کنندگان کالاهای منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در بازار است.

وی بیان کرد: همچنین برخورد با عرضه کنندگان نوشت افزارهایی که کالاهای خود را به صورت سبدی و اجباری به فروش می رسانند از اولویت های بازرسی سازمان صمت قم است.

سمیعی افزود: از آغاز طرح 175 مورد بازرسی در بخش لوازم التحریر صورت گرفته است و به 150 واحد تذکر کتبی داده شد.

وی افزود: با توجه به هم‌زمانی ایام محرم و صفر و بازگشایی مدارس نظارت ها در هر دو مورد ادامه خواهد داشت مردم هرگونه تخلف واحدهای عرضه کننده کالا را با شماره 124 که 24 ساعته در خدمت مردم است در میان بگذارد این شماره از ساعت 7:30 تا ساعت 21 به صورت مستقیم و از ساعت 21 تا 7:30به صورتی پیام ضبط شده آماده دریافت شکایت های مردمی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برخورد با عرضه کنندگان لوازم‌التحریر منقوش به تصاویر ضد ارزشی در قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه