اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

انصارالله با حمله پهپادی بانیان اصلی جنگ یمن را مورد هدف قرار داد/ بازارهای نفتی و تسلیحاتی غرب دچار شوک شده‌اند

انصارالله با حمله پهپادی بانیان اصلی جنگ یمن را مورد هدف قرار داد/ بازارهای نفتی و تسلیحاتی غرب دچار شوک شده‌اند
کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه بازارهای نفتی و تسلیحاتی غرب دچار شوک شده اند، گفت: گفته شده است که کمبود هر یک میلیون بشکه نفت در روز می تواند موجب افزایش 17 دلاری قیمت هر بشکه نفت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حمله پهپادی روزهای اخیر انصارالله یمن به مهمترین تاسیسات پالایشگاهی نفت عربستان سعودی گفت: این عملیات بزرگ پهبادی از نظر نظامی ارزش بسیار بالایی دارد و به عنوان یک عامل مهم دیگر در برتری بخشیدن به موقعیت نظامی یمن در مقابل عربستان تلقی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: یمنی ها با این عملیات نشان دادند که کلیه ادوات و ابزارهای گرانقیمتی که غربی ها به ویژه آمریکایی ها در قبال دلارهای هنگفت به عربستان داده اند، کارایی لازم برای دفاع از این کشور را ندارد و با وقوع این حمله رژیم دیکتاتوری عربستان در انفعالی ترین موضع قرارگرفته، حال آنکه انصارالله با این عملیات اثبات کرد که تمامی نقاط کشور عربستان در حال حاضر و در صورتی که همچنان به جنگ علیه یمن ادامه دهد نا امن خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه انصارالله با این عملیات بزرگ توانست به بخشی از تجاوزات چهار سال و نیم  گذشته عربستان پاسخ دهد، افزود: موقعیت حاصله برای یمنی ها بالاترین مرتبه ای است که یک کشور می تواند در جنگ با کشوری دیگر در عرصه نظامی کسب کند؛ به این معنا که توانایی ناامن کردن تأسیسات مهم و حیاتی عربستان، بالاترین مرتبه ای است که یمنی ها موفق به کسب آن شده اند.

,

قنادباشی با اشاره به اینکه یمنی ها در این عملبات بزرگ پهپادی نیز همچون گذشته مناطق مسکونی را مورد هدف قرار ندادند و در این عملیات غیر نظامیان کشته نشدند، عنوان کرد: انصارالله از این نظر هم  نسبت به عربستان و امارات که پیوسته دوران جنگ را به آدم کشی سپری کردند برتری دارد و این مسئله از جمله مواردی است که سبب می شود مردم عربستان با مردم یمن همکاری کنند.

,

وی اظهار کرد: اینکه انصارالله در بیانیه خود اشاره می کند که مردم شرافتمند عربستان در اجرای عملیات پهبادی به مردم یمن کمک کردند، به شیوه اخلاقی و انسانی مردم یمن که هیچ گاه مناطق مسکونی، اجتماعات مردم و غیر نظامیان را مورد حمله قرار نداده اند، بر می گردد.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حال آنکه عربستان سعودی پیوسته مدارس، مساجد، بیمارستان ها، بازارها و اجتماعات مردمی را مورد حمله قرار می دهد.

,

قنادباشی تصریح کرد: حمله به تأسیسات نفتی عربستان یعنی حمله به حامیان عربستان که عامل اصلی جنگ تلقی می شوند؛ به این معنی که انصارالله با حمله پهپادی به تاسیسات صادراتی نفت عربستان، بانیان اصلی جنگ تجاوزکارانه 4 و نیم ساله را مورد حمله قرار داده است.

,

وی ادامه داد: یمنی ها تأسیساتی را که زمینه تاراج نفت مردم عربستان را فراهم می کرده مورد حمله قرار دادند و موفق شدند برای مدتی منافعی که دنیای غرب از قِبل تاراج و غارت منابع نفت عربستان به دست می آورد متوقف کند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به مطلب فوق افزود: چرا که در این عرصه شرکت های بزرگ نفتی متضرر می شوند و همزمان با آن شرکت های تسلیحاتی نمی توانند بازار پر رونقی همچون گذشته برای فروش تسلیحات خود  داشته باشند؛ زیرا در این عملیات ثابت شد که رادارها و تسلیحات گرانقیمتی که در اختیار عربستان سعودی قرار دارد، از دفاع حکومت پادشاه عربستان ناتوان هستند.

,

قنادباشی با تأکید بر اینکه بازارهای نفتی و تسلیحاتی غرب دچار شوک شده اند، اظهار کرد: گفته شده است که کمبود هر  یک میلیون بشکه نفت در روز می تواند موجب افزایش 17 دلاری قیمت هر بشکه نفت شود و با این احتساب کاهش 5 میلیون بشکه ای نفت  عربستان، می توان پیش بینی کرد که طی روزهای آینده 80 دلار به قیمت هر بشکه نفت افزوده شود .

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هم اکنون بازار نفت با توقف تأسیسات عربستان سعودی دچار کاهش 5 میلیون بشکه ای نفت شده است که باید افزایش پیدا کند.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه واشنگتن، لندن، دیگر دولت های غربی و رژیم صهیونیستی تلاش خواهند کرد تا از افزایش بهای نفت جلوگیری کنند خاطر نشان کرد: کارشناسان معتقدند ضربه ای که به تأسیسات نفتی عربستان سعودی وارد شده است به اندازه ای است که آنان توانایی لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت را نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه