اخبار داغ

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی:

داشتن اجرای عمومی مهمترین شرط حضور در جشنواره تئاتر

داشتن اجرای عمومی مهمترین شرط حضور در جشنواره تئاتر
دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی گفت: مهمترین شرط حضور گروه‌های نمایشی در سی و یکیمن جشنواره استان زنجان داشتن اجرای عمومی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نجفی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان از 20 تا 23 آبان ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه درصورت حمایت ارگان ها و نهادهای استان اجراهای ویژه و خیابانی برگزار می شود، افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره انجام شده است.

,

این مسئول با اشاره به ثبت نام 17 گروه تئاتر در جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود دو گروه تئاتر نیز ثبت نام کنند.

,

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی یادآور شد: با بازبینی آثار ارائه شده در نهایت گروه های راه یافته به جشنواره مشخص و به ارائه کارهای خود می پردازند.

,

نجفی مهمترین شرط حضور گروه ها در این جشنواره را داشتن اجرای عمومی عنوان کرد و گفت: کارها باید حداقل پنج اجرا قبل از ورود به جشنواره داشته باشند.

,

وی با اشاره به رقابت 11 گروه در جشنواره تئاتر سال گذشته، تصریح کرد: نبود پلاتو از مشکلات سال گذشته بود.

,

این مسئول با بیان اینکه امسال پلاتوی مجهزی برای اجرای گروه های مختلف تدارک دیده شده است، افزود: امسال زمان اجرای گروه ها نیز قرعه کشی می شود که این قرعه کشی با حضور نمایندگان یا کارگردان هر نمایش انجام می شود.

,

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی گفت: هنوز هیئت داوران و اعضای هیئت بازبین برای این جشنواره مشخص نشده است.

,

به گزارش موج رسا،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در نظر دارد که آثار نمایشی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان را برگزار کند.

,

توجه ویژه به شعار امسال(رونق تولید)، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و مسائل روز جامعه، آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، مشکلات فضای مجازی، طلاق و گسست خانوادگی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مشخصات و مظاهر آن(فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس و مدافعان حرم، غواصان خط شکن دریادل)، نمایش‌هایی مرتبط با عنوان «زنجان، میزبان مهربان» و توجه به آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی از محورهای مورد تاکید جشنواره است.

,

گروه‌هایی که طی حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 97 تا یک ماه قبل از موعد برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و به اجرای عموم درآورده‌اند، می‌توانند متقاضی حضور در آن جشنواره باشند.

,

  آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره 15 مهرماه است و جشنواره نیز طی روزهای 20 تا 23 آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

,

 علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و سینمایی و یا انجمن هنرهای نمایشی واقع در فرهنگسرای امام‌ خمینی (ره) مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه