اخبار داغ

سفر پرخیر و برکت وزرا به چهارمحال و بختیاری!!/ دستاورد حضور مسئولان کشوری برای استان چیست؟

سفر پرخیر و برکت وزرا به چهارمحال و بختیاری!!/ دستاورد حضور مسئولان کشوری برای استان چیست؟
اخیرا شاهد سفر برخی از وزرا و مسئولان کشوری به چهارمحال و بختیاری هستیم که این سفرها نه‌تنها دستاوردی ندارد بلکه هزینه‌هایی را نیز به استان تحمیل و این شائبه را ایجاد کرده است که تبلیغات تنها دلیل برای حضور این مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن یک درصد از وسعت کشور و قرارگیری بین دو استان صنعتی اصفهان و خوزستان، خود، هنوز نتوانسته نه در صنعت، نه در کشاورزی و نه در گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد و متاسفانه چندین سال متوالی در جایگاه بیکارترین استان در کل کشور قرار گرفته است اما  تلاش مسئولان برای رفع این مشکل تا آنجا پیش رفت که فقط توانستند بر روی کاغذ این جایگاه را تغییر دهند و در عمل خبری از رفع مشکل نبود.
 
مهم‌ترین راه کسب درآمد در این استان کشاورزی و باغداری است و خشکسالی‌های اخیر و انتقال غیراصولی آن به استان‌های همجوار منجربه خشکیدن باغات و مزارع شده و این مشکل دیگری است که زندگی مردمان استان را فلج کرده، چندین دشت در استان خشک شده و تا مرز بحرانی پیش رفته و مردم حتی برای تامین آب آشامیدنی نیز مشکل دارند که گواه این موضوع آبرسانی با تانکر به روستاهای استان است.
 
بنابر وعده روحانی در سفر به این استان، قرار شد چهارمحال و بختیاری قطب گردشگری کشور شود و مشکلات و معضلات مردمان استان در بحث بیکاری رفع گردد که متاسفانه در این زمینه هم هنوز نه شاهد پیشرفتی هستیم و نه گزارشی در این راستا از سوی مسئولان امر داده می‌شود.
 
اما در این بین نباید از مشکلات مردم استان در بحث راه‌ها و نبود جاده‌های امن غافل شد، سالانه بسیاری از جوانان این استان به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب در محورهای  شهرکرد-شلمزار، شهرکرد-بروجن و... جان خود را از دست می‌دهند و در این زمینه نیز شاهد اقدامی از سوی دولت نیستیم.
 
اما این روزها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی که در کل سال خبری از آن‌ها نبود و مردم سال به سال آن‌ها را نمی‌دیدند به تکاپو افتاده‌اند و از مشکلات این استان که برای رفع آن‌ها چهار سال فرصت داشتند و کاری نکردند بهره برده و با دعوت مسئولان کشوری، سعی دارند بگویند به دنبال مطالبات و خواسته‌های مردم هستند، اما باید گفت با این کار نه‌تنها مشکلی رفع نمی‌شود که هزینه‌هایی نیز به استان تحمیل می‌گردد.
 
حضور وزرا در چهارمحال و بختیاری و افتتاح طرح‌هایی که چندین سال است کار می‌کنند هدفی جز تبلیغات ندارد و دردی را از مردم استان درمان نمی‌کند.
 
متاسفانه اخیرا در سفر وزیر کشاورزی به چهارمحال و بختیاری شاهد افتتاح طرح‌هایی بودیم که بارها و بارها افتتاح و حتی سال‌های اخیر به‌عنوان واحد نمونه معرفی شده‌اند، در این بین افتتاح یک طرح خصوصی که هیچ ارتباطی به دولت و استان ندارد و در ردیف طرح‌های ملی و استانی قرار نمی‌گیرد نیز به چشم می‌خورد که با واکنش رسانه‌ها مواجه شد و  انتقادات تندی را به همراه داشت.
 
خبرها مبنی‌براین است که فردا (26 شهریور) نیز قرار است وزیر نیرو به دعوت یکی از نمایندگان مجلس و برای پیگیری مطالبات مردم در بحث آب وارد استان شود که امید است دستاوردهای سفر ایشان نیز مانند وزیر کشاورزی نبوده و اقدامات در جهت رفع مشکلات آبی استان باشد و نه صرفا یک سفر تبلیغاتی...
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه