اخبار داغ

آیا با رئیس دانشگاه خلیج فارس برخورد قضایی خواهد شد؟

آیا با رئیس دانشگاه خلیج فارس برخورد قضایی خواهد شد؟
رئیس و مدیر امور فرهنگی دانشگاه خلیج فارس از جمله کسانی بودند که نسبت به دروغ دختر آبی در شبکه اجتماعی اینستاگرام واکنش نشان داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ موضوع خودسوزی و مرگ سحر خدایاری در این چند روز به عرصه موج سواری جریانات ضد انقلابی داخلی و خارج نشین برای تقابل با انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در این بین سوء استفاده از مرگ دختری که به اذعان پدرش دچار بیماری عصبی بود، برای عقده گشایی از ارزش های انقلابی و انحراف افکار عمومی از مسائل اولویت دار کشور همچون سایر عملیات های روانی این طیف در فضای مجازی، دور از انتظار نبود.

,

موج سواری از این واقعه به بهانه آزادی زنان در ورود به ورزشگاه های مسابقات فوتبال مردان این بار با انعکاس گسترده رسانه های خبری و اشخاص تاثیرگذار و دارای مسئولیت در دولت همراه بود که واکنش گسترده کاربران از فریب خوردگی و ساده لوحی چنین افرادی را به حسن ظن، به دنبال داشت.

,

, ,

عبدالمجید مصلح، رئیس و اصغر عالی لقب، مدیر امور فرهنگی دانشگاه خلیج فارس نیز از جمله کسانی بودند که نسبت به این حادثه در شبکه اجتماعی اینستاگرام واکنش نشان داده و با توجه به اخبار کذبی که منتشر شده بود، این اتفاق را حاصل بی خردی و کج اندیشی دانسته بودند که البته با واکنش منفی و گسترده مخاطبان در دامن زدن این افراد صاحب منصب در عرصه علم و فرهنگ استان بوشهر به اخبار کذب و ملتهب کردن فضای کشور مواجهه شدند و ناچار به حذف پست خود بدون اظهار عذرخواهی شدند.

,

, ,

, ,

البته در همین راستا نیز صدا و سیما اقدام به پخش برنامه هایی برای روشن شدن افکار عمومی و بررسی ابعاد گسترده این پرونده کرد که دست دشمنان قسم خورده کشور در این ماجرا نمایان شد و البته بیشتر به بالا بردن فهم سواد رسانه ای مردم نیز کمک کرده است.

,

در یکی از این برنامه ها، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: قوه قضائیه در برخورد با موارد قانون گریزی و پیشگیری از وقوع جرم، آخر خط است و برخورد قضایی به عنوان آخرین اقدام و علاج نهایی به کار گرفته می‌شود.

,

, ,

وی در همان برنامه اظهار کرده بود: اولا قوه قضائیه انتظار اقدام مناسب از ناحیه نهادهای شبه قضایی که دارای مسئولیت حقوقی و قانونی هستند را دارد. در همین موضوع اخیر معتقدیم که در حوزه رسانه و خبرگزاری‌ها هیات نظارت بر مطبوعات، در حوزه برخی از مقامات و مسئولان اجرایی، هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و حراست‌ها و بازرسی‌ها و در مورد نمایندگان مجلس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید وظایف قانونی خود را انجام دهند قبل از اینکه قوه قضائیه مداخله قضایی داشته باشد و اگر این نهادها وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند ممکن است اصلا ضرورتی به اقدام قضایی نباشد یا اگر آن‌ها تشخیص دادند که در ادامه اقدامات آن‌ها مرجع قضایی باید ورود پیدا کند با انعکاس موضوع به مرجع قضایی حتما وظیفه قانونی خودمان را انجام خواهیم داد.

,

اسماعیلی در ادامه اشاره کرده بود: البته قصور و یا کوتاهی هرکدام از این نهادها مانع اقدام دادستان و مراجع قضایی نیست. در این مورد هم تاکنون مراجع قضایی اقدام به اعلام شکایت و تشکیل پرونده نکرده اند و امیدواریم با انجام تکالیف بخش‌های دیگر نیاز به اقدام قضایی نباشد، اما در صورتی که وظایف دیگران منتهی به نتیجه مطلوب و اثربخشی نشود مراجع قضایی تکلیف قانونی خودشان را انجام خواهند داد.

,

حال با توجه به عزم قوه قضائیه در برخورد با افراد صاحب نفوذ و منصب در ناامن کردن فضای مجازی و دامن زدن به شایعات و کمک به موج سواری جریانات ضد انقلاب، باید دید با رئیس دانشگاه مادر استان بوشهر که بدون اظهار ندامت از این اقدام خود اقدام به حذف پست خود کرده بود، تذکر یا برخورد خواهد شد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه