اخبار داغ

وزیر علوم در سفر به مازندران:

شرکت‌های دانش‌بنیان 43 هزار شغل پایدار ایجاد کردند/ انسجام نظام آموزش عالی در استان‌ها

شرکت‌های دانش‌بنیان 43 هزار شغل پایدار ایجاد کردند/ انسجام نظام آموزش عالی در استان‌ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 6 هزار شرکت دانش بنیان کشور بیش از 43 هزار شغل پایدار ایجاد کردند و برای توسعه پایدار، کمک به رونق تولید و اشتغال‌زایی نیز تاثیرات خوبی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، منصور غلامی بعدازظهر امروز در نشست اعضای شورا و هیئت ممیزی دانشگاه مازندران اظهار کرد: در استان‌های مختلف دانشگاه‌هایی وجود دارد که به صورت مادر و معین هستند و با توجه به نقش اصلی دانشگاه‌ها، تمرکزگذاری و واگذاری اختیارات می‌تواند سرعت عمل در تصمیم‌گیری را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق واگذاری مسئولیت‌ها نظارت ارزیابی و بررسی دانشگاه‌های مادر است که بار زحمتی برای آن‌ها دارد؛ بحث نظارت، ارزیابی و بررسی کیفی عملکرد در دانشگاه‌ها است که به دانشگاه مادر واگذار می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: استان مازندران بیش از 40 موسسه آموزش عالی غیر دولتی دارد که نیاز به ساماندهی دارد و مسئولان باید دراین خصوص کمک کنند.

غلامی افزود: در استان‌ها توزیع ماموریت علمی بین مراکز دولتی صورت می‌گیرد و قرار نیست همه دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های تهران شوند چراکه هر دانشگاهی در زمینه خود می‌تواند کار مهمی را انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه مازندران نیار به تقویت دارد و این امر باید از محل منابع داخلی و مصوبات شورای دانشگاهی تامین شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان‌ها مهم است و رقابت منفی شایسته نیست، گفت: دانشگاه‌ها در بحث راهبرد آموزش عالی استان کار کنند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: 6 هزار شرکت دانش بنیان کشور بیش از 43 هزار شغل پایدار ایجاد کردند و برای توسعه پایدار، کمک به رونق تولید و اشتغال‌زایی نیز تاثیرات خوبی داشتند.

غلامی با اشاره به اینکه از درخواست احداث پارک علم و فناوری برای دانشگاه مازندران استقابل می‌کنیم گفت: توسعه روابط بین‌الملل و پذیرش دانشجویان بیشتر خارجی در دستور کار ما است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از وجه مثبت فضای مجازی برای انتقال تجربیات باید استفاده کرد یادآور شد: اعتبارات عمرانی باید از سوی رئیس دانشگاه مازندران پیگیری شود و همچنین نماینده مجلس رایزنی لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم توجه مسئولان استانی به این دانشگاه تاکید و تصریح کرد: مسئولین استانی در زمینه آموزش عالی انسجام بیشتری داشته باشند چراکه دانشگاه مازندران نیاز به منابع استانی دارد.

غلامی گفت: اساتید دانشگاه باید محیطی را برای دانشجویان فراهم کنند تا آن‌ها از هرگونه تفکر ناامید کننده مصون بمانند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه