اخبار داغ

بررسی ابعاد برکناری بولتون در گفت و گوی دانا با هانی زاده؛

سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران تغییر نخواهد کرد/ دولت و دستگاه دیپلماسی حق مذاکرات فرابرجامی ندارند

سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران تغییر نخواهد کرد/ دولت و دستگاه دیپلماسی حق مذاکرات فرابرجامی ندارند
کارشناس مسائل بین الملل به برکناری بولتون از کاخ سفید اشاره کرد و گفت: همه شخصیت هایی که در اطراف ترامپ هستند از جمله پمپئو، جزو چهره های افراطی و وابسته به لابی صهیونیستی هستند و به نظر می رسد که الان همه افرادی که در کنار ترامپ هستند جزئی از مجموعه های افراطی وابسته به اسرائیل هستند.
[

«حسین هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به برکناری جان بولتون از کاخ سفید اظهار داشت: جان بولتون یکی از شخصیت های وابسته به لابی صهیونیستی است و منافع رژیم اسرائیل را بر منافع آمریکا ترجیح می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: مواضعی که جان بولتون در طول سال های گذشته نسبت به مسائل خاورمیانه مخصوصاً در رابطه با ایران اتخاذ می کرد، مواضعی کاملاً همسو با منافع رژیم صهیونیستی و ضد محور مقاومت بوده است.

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: طی سه سالی که ترامپ وارد کاخ سفید شده و جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی در کنار ترامپ قرار گرفت، تمام سیاست هایی که بولتون به ترامپ دیکته کرده در راستای انزوای سیاسی آمریکا بود و نتایج معکوسی داشت.

,

هانی زاده شکست طرح معامله قرن، شکست آمریکا در برابر تحریم های اعمال شده علیه ایران و همچنین شکست آمریکا در برابر روسیه، چین، کره شمالی و ونزوئلا را ناشی از سیاست های افراطی بولتون دانست و اذعان داشت: با توجه به شکست های پی در پی آمریکا در حوزه سیاست خارجی، نهایتاً ترامپ به این نتیجه رسید که استفاده از تجربه سیاسی بولتون به ضرر آمریکا است.

,

وی با بیان این که برکناری بولتون با تاخیر صورت گرفت، گفت: برکناری بولتون نشان می دهد که ترامپ درصدد ترمیم سیاست های اشتباه آمیز خودش برآمده و ممکن است در آینده روش متعادل تری در رابطه با مسائل جهانی اتخاذ کند.

,

این کارشناس در پاسخ به این سوال که "آیا با رفتن و یا جابجایی مقامات ارشد کاخ، رفتار آمریکا تغییر می کند؟" بیان داشت: با این که نشانه هایی وجود ندارد که سیاست های آمریکا نسبت به ایران تغییر خواهد کرد، ولی پایداری و مقاومت ایران و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همسویی ملت و رهبری، در حقیقت موجب شد تا آمریکا به این نتیجه برسد که سیاست های تهاجمی و چکشی در برابر ایران جواب نخواهد داد ولی به هر حال این احتمال وجود دارد که ترامپ سیاست های خودش را در قبال ایران تغییر دهد و نرمش بیش تری نشان دهد.

,

هانی زاده با تاکید بر این که این نرمش ناشی از مقاومت ملت ایران است، اشاره کرد: به نظر می رسد اگر ترامپ بخواهد واقعاً رفتار ملایم تری نسبت به ایران داشته باشد، باید شرایط ایران را بپذیرد و به توافقنامه برجام برگردد و همه تحریم های خود علیه ایران را لغو کند و آن وقت ممکن است ایران نرمشی هم نشان دهد، اما به نظر نمی رسد در شرایط فعلی اشارات مثبتی از سوی آمریکا وجود داشته باشد.

,

وی با اشاره به نفر جدید معرفی شده ترامپ بعنوان مشاور امنیت ملی اشاره کرد و گفت: همه شخصیت هایی که در اطراف ترامپ هستند از جمله پمپئو، جزو چهره های افراطی و وابسته به لابی صهیونیستی هستند و به نظر می رسد که الان همه افرادی که در کنار ترامپ هستند جزئی از مجموعه های افراطی وابسته به اسرائیل هستند.

,

کارشناس مسائل بین الملل با تشریح این که سیاست آمریکا در قبال ایران ربطی به مقامات کاخ سفید ندارد، عنوان کرد: تغییر و جابجایی بولتون دلیلی بر رفتار معتدلانه آمریکا نیست و باید در انتظار بود که آیا ترامپ از سیاست های گذشته خودش پشیمان شده یا همچنان به دنبال رفتار تهاجمی علیه ایران است.

,

هانی زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "چرا عده در داخل اینگونه القاء می کنند که ترامپ تحریم ها را کاهش داده و موضوع مذاکرات هسته ای را مطرح می کنند؟" گفت: هیچ دولتی و هیچ شخصیتی و نه دستگاه دیپلماسی و نه دولت حق مذاکره فرابرجامی ندارند؛ مسئله برجام مسئله جداست.

,

وی ادامه داد: در چارچوب برجام ممکن است مذاکراتی صورت بگیرد، اما در خصوص مسائل هسته، موشکی و دفاعی هیچ کس و هیچ دولتی این حق را ندارد که با طرف های خارجی مذاکره کند و این مسئله مربوط به امنیت ملی ایران است و در حوزه دولت نیست و به همین دلیل هر مذاکره ای که خارج از برجام و تحریم های اعمال شده علیه ایران صورت بگیرد، در واقع خیانت به ملت ایران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه