اخبار داغ

رئیس شورای شهر درجزین مطرح کرد

6 سال انتظار برای بازگشایی مسیر دسترسی درجزین به مهدیشهر/ بی تدبیری مسئولین ادامه دارد

6 سال انتظار برای بازگشایی مسیر دسترسی درجزین به مهدیشهر/ بی تدبیری مسئولین ادامه دارد
رئیس شورای اسلامی شهر درجزین گفت: هیچ دوربرگردانی برای خودروهایی که می خواهند از "شهرک امیرالمومنین" و "چهل تن" درجزین به سمت مهدیشهر بروند، وجود ندارند و مجبورند حدود 5 کیلومتر راه تا پل جهاد سمنان را طی کنند و از آنجا به سمت مهدیشهر بازگردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کاشفی رئیس شورای اسلامی شهر درجزین در گفتگو با خبرنگار مرآت، به مشکلات این شهر اشاره کرد و گفت: حدود 6 سال پیش اداره راه برای دوبانده کردن جاده مهدیشهر- سمنان بلوک نیوجرسی کار گذاشتند که این نیوجرسی ها مسیر دسترسی شهرک امیرالومنین و چهل تن درجزین، به مهدیشهر را بسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه هیچ راه دررویی از شهرک امیرالمومنین درجزین تا سمنان وجود ندارد، افزود: خودروهایی که از درجزین می خواهند به مهدیشهر بروند هیچ دوربرگردانی ندارند و مسیر به وسیله نیوجرسی بسته است بنابراین مجبورند حدود 5 کیلومتر راه تا پل جهاد سمنان را طی کنند و از آنجا به سمت مهدیشهر بازگردند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین به پیگیری های انجام شده در این زمینه اشاره و تصریح کرد: ایجاد دوربرگردان در مسیر این دو نقطه  را از مسئولین خواستار شدیم و در همان سال، 500 میلیون تومان نیز تصویب شد و مسئولین قول دادند تدابیر لازم را برای دسترسی این نقاط اتخاذ کنند.

,

کاشفی اضافه کرد: زمینی در محدوده ایجاد مسیر دسترسی وجود داشت که شهرداری آن را تملک و به اداره راه واگذار کرد و اداره راه نیز پایه های پل را زدند ولی عملیات را رها کردند و تاکنون نیز هیچ اقدامی برای بازگشایی این مسیر دسترسی انجام نداده اند.

,

وی به مشکلات ورزشی این شهر اشاره کرد و افزود: یک سالن ورزشی در درجزین وجود دارد ولی بانوان سالنی ندارند که حدود 2 سال پیش اداره ورزش و جوانان اقدام به احداث سالنی برای بانوان  کرد و بودجه نیز برای آن تصویب شد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین اضافه کرد: این سالن بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چندین نوبت هم وعده افتتاح آن را دادند ولی عملی نشده است.

,

کاشفی اظهار کرد: زمانی که درجزین روستا بود سالن ورزشی آن در اختیار شورا قرار داشت و بعد از شهر شدن نیز در ابتدا دست شورا بود و مبلغ بسیار ناچیزی از ورزشکاران می گرفتیم و یا مبلغی دریافت نمی کردیم و به گونه ای سالن به صورت رایگان در اختیار قرار می گرفت.  

,

وی با بیان اینکه الآن اداره ورزش و جوانان سالن ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کرده است، گفت: بخش خصوصی نیز برای فعالیت تیم های ورزشی و ورزشکاران در این سالن ها مبلغ بالایی دریافت می کند برای همین هم مردم استقبال چندانی ندارند و از ورزش بازماندند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین با اشاره به کم لطفی مسئولین در زمینه توجه به ورزش مردم، بیان کرد: از اداره ورزش و جوانان خواستیم سالن ورزشی درجزین همچنان در اختیار شورا باقی بماند ولی  به مکاتبات شورا توجهی نکردند و سالن را مزایده گذاشتند، شخصی هم که سالن به وی واگذار شده از مردم پول دریافت می کند و مردم نیز پول ندارند که ورزش کنند.

,

کاشفی افزود: دوره قبل نیز سالن را مزایده گذاشتند و به مدت 4 سال به بخش خصوصی واگذار شد، ما اعتراض کردیم و به ما قول دادند که دیگر سالن را مزایده نمی گذارند و شرایطی را فراهم می کنند تا به شورا واگذار کنند ولی زیر قولشان زدند و دوباره مزایده گذاشتند.

,

وی ازعدم وجود ماشین آتش نشانی در درجزین خبر داد و تصریح کرد: در مواقع آتش سوزی در درجزین، از آتشنشانی مهدیشهر و سمنان باید ماشین درخواست شود که آنها هم گاهی وسیله در اختیار نمی گذارند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین اظهار کرد: درجزین غسالخانه ندارد و مردم امواتشان را برای کفن به سمنان یا مهدیشهر می برند و و در درجزین دفن می کنند.

,

کاشفی با بیان اینکه حدود 70 درصد جمعیت درجزین افراد غیربومی با فرهنگ های مختلف هستند، گفت: در اینجا نه سازمان تبلیغات و نه فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند، تنها ارگانی که فعالیت دارد امام جمعه است که بودجه ای هم برای فعالیت فرهنگی ندارد و فقط شورا و شهرداری پیگیری 80 درصد فعالیت های فرهنگی را بر عهده دارند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه