اخبار داغ

گزارش اختصاصی دانا/

رد پای حزب اعتدال و توسعه در یک مجموعه دولتی/ خانواده رئیس دفتر روحانی در "پگاه" چه می کنند؟/انتصاب غیرقانونی یک ژن خوب در صنایع شیر ایران+سند

رد پای حزب اعتدال و توسعه در یک مجموعه دولتی/ خانواده رئیس دفتر روحانی در "پگاه" چه می کنند؟/انتصاب غیرقانونی یک ژن خوب در صنایع شیر ایران+سند
با جستجویی در سابقه احمد رضا داداندیش مشخص می شود که مسئول برگزاری همایش سراسرس جوانان حزب اعتدال و توسعه در سال 96 بوده است و در واقع از ره آورد فعالیت در حزب عمه و شوهر عمه خود توانسته به سمت مهمی چون مدیرعاملی شرکت آتیه پگاه از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت های اقتصادی طی چند سال گذشته به ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم به مقصدی امن برای آقازاده ها تبدیل شده است؛ آقازاده هایی که طی دو سال گذشته، به ژن خوب معروف شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طی این مدت رسانه ها، از انتصاب های بی ضابطه و رانت گونه برخی از ژن های خوب در شرکت های مختلف اقتصادی پرده برداشته اند، اما این انتصاب ها همچنان ادامه دارد و حتی ورود و دخالت نهادهای نظارتی نیز بعضا نمی تواند در برابر اراده مسئولان دولتی برای انتصاب ژن های خوب متصل به خود، در شرکت های بزرگ اقتصادی مقاومت کند.

,

 

,

صنایع شیر ایران (پگاه) در محاصره ژن های خوب!

, صنایع شیر ایران (پگاه) در محاصره ژن های خوب!,

 

,

چندی پیش رسانه ها از انتصاب فردی به نام احمد رضا داداندیش، از منصوبین به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در شرکت زیر مجموعه صنایع شیر ایران یعنی شرکت آتیه پگاه به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره خبر دادند و اعلام کردند وی بدون هیچ گونه تجربه ای در فعالیت های اقتصادی و تنها به دلیل آنکه برادرزاده همسر محمود واعظی (پروین داداندیش سرپرست واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب) است، به این سمت دست یافته است.

,

نکته قابل توجه اینکه با جستجویی در سابقه احمد رضا داداندیش مشخص می شود که مسئول برگزاری همایش سراسرس جوانان حزب اعتدال و توسعه در سال 96 بوده است و در واقع از ره آورد فعالیت در حزب عمه و شوهر عمه خود توانسته به سمت مهمی چون مدیرعاملی شرکت آتیه پگاه از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری برسد.

,

البته وی در چندین رویداد استارت آپی دانشگاه آزاد واحد غرب نیز به عنوان مسئول رویداد فعالیت کرده است که شبهه های فامیل بازی در انتصاب وی را تقویت می کند چرا که بر اساس اعلام رسانه ها برخی سمت های وی با حمایت پروین داداندیش (عمه) و محمود واعظی (شوهر عمه) وی بدست آمده است.

,

 

,

ژن خوب فامیل های واعظی تا کجا پیشرفت می کند؟/ ایستادگی در برابر قانون+سند

, ژن خوب فامیل های واعظی تا کجا پیشرفت می کند؟/ ایستادگی در برابر قانون+سند,

 

,

حضور داداندیش در شرکت آتیه پگاه به خودی خود و به دلیل عدم داشتن سابقه مدیریت اقتصادی با ابهاماتی مواجه است و البته برخی اقدامات مانند انعقاد قراردادهای تبلیغاتی به ارزش حدود 30 میلیارد ریال آنهم برای شرکتی که در گزارش همان سال خود (سال 96) 19 میلیارد ریال بدهکار بوده، نیز این ابهامات را تقویت می کند.

,

 

,

, ,

آن طورکه گفته شده وی در زمان حضور در این شرکت قرار دادهای کلان تبلیغاتی با برخی بازیگران و چهره های معروف موسیقی در قالب تبلیغات امضا کرده است.

,

یکی از این قرار دادها با خواننده معروف بنیامین بهادری بسته شد که ماحصل آن بنر های تبلیغاتی حاشیه ساز «من و پگاه» بود که موجی از اعتراضات را به دلیل مساله دار بودن محتوای تبلیغ مذکور، به دنبال داشت.

,

در این بین اما ظاهرا خانواده همسر واعظی به این مقدار پیشرفت فرزند ژن خوب بود قانع نیستند و این تلاش برای پیشرفت همچنان ادامه دارد.

,

چندی پیش در مردادماه سال جاری، احمدرضا داداندیش سمت جدیدی را در شرکت توسعه صنایع بهشهر برای خود دست و پا کرد و از سوی مدیرعامل، به عنوان نماینده این شرکت در هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران، معرفی شد.

,

اما نکته دیگر ذکر شده در نامه انتصاب داداندیش، معرفی وی به عنوان نماینده شرکت توسعه صنایع بهشهر، در شرکت صنایع شیر ایران است؛ اقدامی که در واقع راه را برای رسیدن داداندیش به آرزوهای بزرگی همچون مدیرعاملی صنایع شیر ایران، مدیرعاملی هلدینگ صبا جهاد و حتی صندوق بازنشستگی کشوری، باز خواهد کرد.

,

, , ,

البته داداندیش عضو و رئیس هیات مدیره شرکت داتام ایده دانش (فعال در زمینه مشاوره های فنی و مهندسی) نیز هست و در واقع با این انتصاب رسما و به دلیل عضویت در هیات مدیره سه شرکت، آتیه پگاه، داتام ایده دانش و شرکت صنایع شیر ایران، دوشغله و حتی چند شغله محسوب می شود.

,

 

,

, ,

این انتصاب های غیرقانونی البته با اخطار نهادهای نظارتی مواجه شده و دیوان محاسبات کشور طی نامه ای در 16 مرداد سال جاری، نسبت به انتصاب غیرقانونی داداندیش در مجموعه شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر ایران اخطار داده بود.

,

با وجود این اخطارهای قانونی اما، داداندیش که گفته می شود حمایت واعظی و همسرش را هم دارد، بلافاصله به عنوان عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران منصوب می شود؛ برخی معتقدند که حمایت های مدیران ارشد دولتی از این جوان دهه هفتادی احتمالا تا سمت های بالای مدیریتی در سازمان بازنشستگی کشوری، ادامه خواهد داشت.

,

 

,

, ,

البته دیوان محاسبات در برابر این انتصاب که نوعی دهن کجی به نامه اعتراضی این نهاد محسوب می شود، به شکل عجیبی سکوت کرده است.

,

 

,

اکبری؛ سهم خاندان هاشمی در هیات مدیره پگاه!

, اکبری؛ سهم خاندان هاشمی در هیات مدیره پگاه!,

 

,

در این میان البته دیگر چهره های سیاسی نیز سعی کرده اند که سهم خود را در حوزه مواد غذایی و لبنی از دست ندهند.

,

, , ,

 

,

رضا اکبری نوری دیگر عضو منصوب شده شرکت صنایع شیر ایران است که با نگاهی به سابقه وی به نکات قابل توجهی بر می خوریم.

,

 

,

وی تا پیش از این، دستیار ویژه وزیر ارتباطات بوده و هم اکنون نیز استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است و بدون حتی یک روز سابقه فعالیت اقتصادی و تجاری، به عنوان عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران منصوب شده است.

,

 

,

برخی شنیده ها حاکی از آن است که اکبری دارای رابطه خوبی با خانواده هاشمی رفسنجانی بوده و همین رابطه باعث رسیدن وی به این سمت شده است.

,

 

,

حال باید دید که آیا مقامات ارشد دولتی که شخصا به برخی انتصاب های غیرقانونی مانند انتصاب میعاد صالحی به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ورود کردند، آیا توانایی ورود و جلوگیری از دخالت اعضای دفتر خود در انتصاب های رانت گونه را دارند؟

,

البته دستگاه های نظارتی و مجلس نیز می توانند با بررسی ساده اسناد موجود به راحتی چگونگی این انتصاب ها را از دولت و به ویژه وزیر کار سوال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه