اخبار داغ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور:

تعامل مطلوب بنیاد مسکن استان زنجان و استانداری روند توسعه روستاها را سرعت بخشیده است/ فعالیت در روستاها به هیچ وجه متوقف نمی شود

تعامل مطلوب بنیاد مسکن استان زنجان و استانداری روند توسعه روستاها را سرعت بخشیده است/ فعالیت در روستاها به هیچ وجه متوقف نمی شود
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: تعامل مطلوب بنیاد مسکن استان و استانداری روند توسعه روستاها را سرعت بخشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جلسه مشترک بررسی وضعیت روستاهای شهرستان های ایجرود و ماهنشان با حضور  شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ، صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن استان امروز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

این جلسه که با حضور  خاتمی نماینده مردم شهرستان های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه شهرستان ایجرود ، باب اله فتحی فرماندار این شهرستان و جمعی از معاونین و مدیران استانی و شهرستانی همراه بود، در خصوص مشکلات موجود در این شهرستان ها رایزنی و گفت و گو شد.

,

در ابتدا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بر اقدامات مثبت و ارزشمند بنیاد مسکن استان در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به تعامل و هماهنگی های لازم بین بنیاد مسکن استان، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات مطلوبی در استان به ویژه در زمینه منظومه های روستایی و جذب اعتبارات قیر یارانه ای انجام شده است.

,

وی به مطالعات منظومه های روستایی در استان زنجان  اشاره کرد و ادامه داد: منظومه های روستایی  به عنوان طرحی که ماهیت  یکپارچه و فرابخشی دارد  هم اکنون در استان زنجان بصورت پایلوت در حال انجام است و طی ماه های اینده به پایان خواهد رسید.

,

وی با بیان اینکه، بر اساس این طرح  ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح فرمانداران  با شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی،اجتماعی،عمرانی و فرهنگی در بحث سرمایه گذاری ها سندی علمی خواهند داشت که می تواند بسیار اثرگذار باشد.

,

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور  با اشاره به تلاش مضاعف این نهاد انقلابی  در خصوص آبادانی روستاها و زدودن محرومیت از چهره روستاها به ویژه در شهرستان ایجرود اظهار کرد: توسعه روستاها امری ضروری است، چرا که خالی شدن روستاها از جمعیت از عوامل اصلی مشکلات کشور به شمار می آید.

,

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن تلاش دارد که فعالیت در روستاها علی رغم کاهش اعتبارات و محدودیت ها به هیچ وجه متوقف نشود.

,

شاملو به بازنگری طرح هادی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: یکی از راه حل ها اولویت بندی روستاها است و می توان گفت بازنگری ها گاها نیاز به تغییرات عمده ندارد و مشکلات مردم در این زمینه قابل حل است.

,

وی بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و نهادها در راستای حل مشکلات روستائیان تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها در راستای حل مشکلات و توسعه روستاها وظایف  مشخصی دارند و بایستی دستگاه ها مکمل یکدیگر باشند.

,

شاملو  به ایمن سازی در روستاها و  خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در سطح استان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن استان با رای زنی های صورت گرفته به خوبی توانسته اعتبارات و تسهیلات خوبی در این زمینه جذب نماید.  

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، گردشگری روستایی یکی از فاکتورهای توسعه اقتصادی روستاهابه شمار می آید که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است.، افزود: استان زنجان ظرفیت های بالایی در این زمینه دارد، که می توان گفت روستای درسجین نمنه بارز این موضوع است .

,

سپس  صنعتی منفرد ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های این نهاد انقلابی به ویژه در سطح روستاها ، از حمایت های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن کشور به ویژه در حوزه عمران روستایی تشکر نمود و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، همواره در راستای محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت استان به ویژه امر محرومیت زدایی در سطح روستاها  پیشتاز و گام های مطلوبی برداشته است.

,

وی ادامه داد: درراستای توسعه روستاها و اجرای طرح های هادی هم افزایی و هماهنگی مناسبی بین بنیاد مسکن استان و استانداری وجود دارد.

,

صنعتی منفرد به مطالعات منظومه های روستایی در استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: استان زنجان به عنوان اولین استانی  در کشور است که مطالعات منظومه های روستایی در 17 بخش  آن در حال تهیه می باشد.

,

سپس خاتمی به  مشکلات  موجود در روستاهای شهرستان های ایجرود و ماهنشان اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح های هادی نیازمند جذب اعتبارات بیشتری به ویژه در خصوص قیر یارانه ای هستیم که امیدواریم با کمک بنیاد مسکن این موضوع حل شود.

,

وی  جابجایی برخی  روستاهای در معرض خطر و سیل را ضروری دانست و ادامه داد: برخی  روستاها در سطح شهرستان های ایجرود و ماهنشان به علت واقع شدن در مسیر سیلاب، مشمول جابجایی هستند که در این زمینه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه