اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد:

علت پوشیدن چادر توسط شبنم نعمت زاده در دادگاه علنی/ پورمختار: ممکن است استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد

علت پوشیدن چادر توسط شبنم نعمت زاده در دادگاه علنی/ پورمختار: ممکن است استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد
پورمختار با اشاره به اقدام دستگاه قضا در خصوص پوشش اختیاری زنان متهم در دادگاه ها گفت: استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد که مرجع رسیدگی کننده باید به این موضوع توجه کرد.
[

«محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن تقدیر و تشکر از اقدام و دستور رئیس دستگاه در خصوص پوشش اختیاری زنان متهم در دادگاه ها اظهار داشت: در یک مقطعی متهمین زن را الزاماً با چادرهای خاص با آرم سازمان زندان ها به دادگاه می آوردند. این امر باعث شده بود تا بانوان قشر چادری اعتراض کنند که چرا مجرمین و متهمین را با پوشش چادر به دادگاه اظهار می کنید، چرا که موجب می شود ذهنیت جامعه نسبت به بانوان چادری منحرف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: بر همین اساس دستور آیت الله رئیسی یک اقدام منطقی و بجایی بود که حضور فرد مجرم و متهم الزاماً با چادر نباشد تا ذهنیت مردم نسبت به قشر چادری منحرف نشود.

,

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ خاطر نشان کرد: موضوع پوشش امر آزادی است و آن چیزی که مد نظر است حجاب است و محدودیت به چادر نیست؛ بر همین اصل این امر یک اقدام درست و منطبق با شرایط امروز است که قوه قضائیه با شناخت از موضوعات روز تصمیمات این چنینی را برای کاهش تبعات و اثرات اجتماعی این نوع مسائل اتخاذ کرده است.

,

پورمختار در تشریح این که چرا متهمین زن با چادر در دادگاه های حاضر می شوند گفت: ممکن است استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد که مرجع رسیدگی کننده باید به این موضوع توجه کند.

,

پورمختار در پاسخ به این سوال که "چرا برخی از متهمین زن که مخالف حجاب هم هستند در روز محاکمه خود چادر سر می کنند؟" گفت: همین که باعث شده است تا فرد مجرم چادر سر کند، ما خوشحال می شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه