اخبار داغ

آمریکا تهدید نظامی علیه ایران را پس گرفت

آمریکا تهدید نظامی علیه ایران را پس گرفت
یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور این کشور به معنای تهدید کردن ایران به اقدام نظامی نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «مارک شورت» رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران تلویحاً تهدید نظامی دولت متبوعش علیه ایران را پس گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این مقام آمریکایی در خصوص اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا آماده شلیک (اقدام) است،‌ تصریح کرد: «من فکر می‌کنم آماده شلیک بودن یک معنای گسترده دارد و به این واقعیت اشاره می‌کند که ما از لحاظ استقلال در حوزه انرژی بسیار بالاتر و امن‌تر [از سایر کشورها] هستیم.»

,

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در یک پیام توئیتری نوشته بود: «به تاسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌ است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تائید [این‌که عامل حملات کیست] آماده اقدام شلیک هستیم.»

,

البته تهدید کردن ایران به اقدام نظامی و عقب‌نشینی فوری از آن در دولت ترامپ امری مسبوق به سابقه است. اواخر خردادماه پس از آن‌که ایران یک پهپاد آمریکایی را بر فراز آب‌های سرزمینی خود سرنگون کرد، ترامپ به‌سرعت در پیامی توئیتری ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد، اما ساعاتی بعد در یک نشست خبری مسئله به‌گونه‌ای ملایم‌تر از تصمیم‌گیری در مورد نحوه برخورد با ایران طی ساعات بعد و در نشست اضطراری کاخ سفید خبر داد.

,

در نهایت پس از آن‌که هیچ واکنشی از سوی آمریکا مشاهده نشد، ترامپ ادعا کرد که دقایقی قبل از حمله به سه پایگاه نظامی در ایران،‌ حمله را متوقف کرده است؛ ادعایی که از سوی برخی مقامات حاضر در نشست اضطراری کاخ سفید از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تکذیب شد.

,

قبل از آن نیز دولت ترامپ با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منظقه، تلاش کرده بود تهدید جنگ را برای ایران جدی جلوه دهد، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود؛ اقدامی که به دستمایه‌ای برای تمسخر ترامپ تبدیل شد و مقامات ایرانی نیز قاطعانه اعلام کردند که با دولت عهدشکن ترامپ مذاکره نخواهند کرد.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه