اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس نباید قربانی جناح بندی‌های سیاسی شود/ این طرح به صلاح ملت و کمک به قانون‌گذاری بهتر است

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس نباید قربانی جناح بندی‌های سیاسی شود/ این طرح به صلاح ملت و کمک به قانون‌گذاری بهتر است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح شفافیت آرای نباید به کشمکش‌های بین جناح های سیاسی تبدیل شود و قربانی مباحث سیاسی شود بنابراین مخالفین این طرح باید مخالفت خود را بر اساس نظرات کارشناسانه و دیدگاه‌های منطقی اعلام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: موضوع شفافیت آراء نمایندگان چند سالی بود که در مجلس پیگیری می‌شد و قرار شد هر کدام از نماینده‌ها که تمایل دارند آراء، حضور و غیاب و ماموریت های خود را به هیئت رئیسه اعلام کنند تا برای همه بیان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در همین راستا تعدادی از نمایندگان مجلس نامه نوشتند و آمادگی خود را برای اعلام داوطلبانه نحوه فعالیت خود در مجلس مطرح کردند که بعد از مدتی قرار شد این موضوع در قالب یک طرح به مجلس بیاید.

,

سعیدی بیان کرد: امروز طرح شفافیت آراء نمایندگان به صورت یک فوریتی در صحن مجلس مطرح شده است و آگاهی مردم از میزان حضور نماینده خود در مجلس، فعالیت ها، نحوه مشارکت در رای گیری ها، مواضع و دیدگاه ها و هم چنین دیدگاه آن نماینده نسبت به طرح ها و لوایح از مزایای این طرح است.

,

وی با بیان اینکه با طرح شفافیت آراء نمایندگان می توان یک گام به جلو حرکت کرد، تشریح کردند: ابهامات پیش آمده در خصوص طرح ها که مثلا 180 نفر آن طرح را امضا کردند و در زمان رای گیری فقط 60 نفر شرکت می کنند با این طرح بر طرف می شود و مشخص می شود چه کسانی با طرح اولیه موافق بودند ولی موقع رای گیری مخالف کردند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مخالفین طرح ها در مجلس دو دسته هستند که یک دسته از آنها نظرات و دیدگاه هایی دارند که موقع بررسی جزئیات طرح، قابل اصلاح است و در کلیات مشکلی ندارند ولی تعدادی از ریشه طرح با شفافیت آرای مخالف هستند.

,

سعیدی در ادامه تصریح کرد: این طرح موضوعی است که تمام نمایندگان مجلس که به عنوان وکیل مردم در خانه ملت فعالیت می کنند باید نظرات و دیدگاه های خود را اعلام کنند و واقعیت این است که نباید این قضیه را سیاسی کرد.

,

وی تاکید کرد: این طرح مهم نباید به کشمکش های بین جناح های سیاسی تبدیل شود و قربانی مباحث سیاسی شود بنابراین مخالفین این طرح باید مخالفت خود را بر اساس نظرات کارشناسانه و دیدگاه های منطقی اعلام کنند نه اینکه آن را به یک ماجرا و جناح بندی های سیاسی ارتباط دهند.

,

این نماینده موافق طرح شفافیت آراء در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که ما صراحتا در گذشته و حال اعلام کردیم که این طرح هم به صلاح ملت و مجلس است و هم در تربیت و قوام دیدگاه ها و نظرات کارشناسی و قانون گذاری کمک می کند و ریشه بسیاری از تردیدها را از بین می‌برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه