اخبار داغ

امام جمعه بندر دیر:

پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت امت اسلام است

پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت امت اسلام است
امام جمعه بندر دیر گفت: همایش بزرگ پیاده روی اربعین نمایش تجلی وحدت امت اسلامی و دوست داران عصمت و طهارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سپاس حجت الاسلام سید علی حسینی صبح امروز در جلسه برنامه ریزی جاماندگان پیاده روی اربعین اظهار داشت: در پیاده روی بزرگ اربعین، همبستگی ملت های مختلف جهان در زیر پرچم امام حسین(ع) به نمایش در می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,  ,

وی افزود: همایش پیاده روی اربعین یک همایش عادی نیست و پیام ها و درس های زیادی را دنبال دارد و ما باید از این فرصت، نهایت استفاده حداکثری را نیز بکنیم.

,

حسینی گفت: اجتماع بزرگ مردم عاشق و دلداده امام حسین(ع) در مراسم اربعین نماد پیروزی حق علیه باطل می باشد.

,

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه در اربعین ده ها میلیون نفر از کشورهای گوناگون با مذاهب مختلف، با حضور در پیاده روی اربعین یک هدف را دنبال می کنند، تصریح کرد: باید با الگو برداری از قیام امام حسین (ع) درس عزت، بزرگی، آزادگی و نفی ظلم را بیاموزیم.

,

وی افزود: اربعین روز جاودانه شدن نام امام حسین (ع) و پیام قیام کربلا است و یزید مجبور شد اهل بیت امام حسین (ع) را با عزت روانه کربلا و مدینه کند.

,

 

,

حسینی در پایان مراسم اربعین حسینی را یک کار فرهنگی عظیم جهان اسلام دانست وخاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی  به همه دنیا نشان داد که اباعبدالله(ع) بزرگ‌ترین دستاورد اسلام است و انقلاب اسلامی نیز با الگوگیری از قیام عاشورا شکل گرفت.

,

در ادامه کریم علی حسنی فرماندار شهرستان دیر با اشاره به لزوم برنامه ریزی های مناسب در شهرستان برای جاماندگان از پیاده روی اربعین افزود: مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در ۵ نقطه از شهرستان با محوریت عاشقان ابا عبدالله برگزار خواهد شد.

,

علی حسنی افزود: ضرورت های لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن پیاده روی اربعین حرم تا حرم احساس می شود تا این همایش با شکوه تر از سال قبل در شهرستان دیر اجرا شود.

,

 

,

آماده سازی، پشتیبانی، جمع آوری نذورات و تهیه ملزومات اعلام شده، پیش بینی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی مرتبط با اربعین توسط مسئولان، اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین نظم و امنیت در پیاده روی حرم تا حرم سطح شهرستان و هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای اطلاع رسانی، جمع آوری اخبار، مستند سازی فعالیت ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه