اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

انجام بیش از 900 هزار سفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان/ کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت

انجام بیش از 900 هزار سفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان/ کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در 5 ماهه نخست امسال در مجموع 900 هزار سفر در محورهای استان انجام شده است که حدود 650 هزار سفر مربوط به حمل و نقل مسافر و حدود 250 هزار سفر مربوط به سفرهای باری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: در 5 ماهه نخست امسال در مجموع 900 هزار سفر در محورهای استان انجام شده است که حدود 650 هزار  سفر مربوط به حمل و نقل مسافر و حدود 250 هزار سفر مربوط به سفرهای باری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حاج سیدعلیخانی افزود: در بخش کالا حدود 14 هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه باربری جاده ای از جمله تریلر، کامیون و کامیونت  و در بخش حمل و نقل مسافر نیز حدود 500 دستگاه اتوبوس، 720 دستگاه مینی بوس و حدود 2هزار و 100 دستگاه سواری کرایه بین شهری از مبدا شهرستان های شمال استان به داخل و خارج از استان سفرها را انجام داده اند.

,

,

, ,

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: طبق آمار ثبت شده در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 141 نفر در اثر سوانح رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند وهزار و 430 نفر نیز به همین دلیل مجروح شده اند که علت  75 درصد این تصادفات عامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی، واژگونی و...می باشد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد: محورهای کرمان- ماهان- بم، باغین- سیرجان، هفت باغ علوی، انار- شهربابک و انار- رفسنجان به ترتیب بیشترین تصادفات جاده ای استان را در مقایسه با سایرمحورهای حوزه شمال استان به خود اختصاص داده اند.

,

حاج سیدعلیخانی به افزایش 9 درصدی ترددهای جاده ای پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از اول فروردین تا اول شهریورماه امسال، حدود 58 میلیون تردد در محورهای مجهز به دستگاههای تردد شمار آنلاین در مرکز مانیتورینگ مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به ثبت رسیده و پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان ترددهای جاده ای استان کرمان از مرز 180 میلیون تردد عبور کند.

,

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل جهت کاهش سوانح جاده ای در سال جاری، گفت: ادامه اجرای طرح هایی نظیر طرح پنجگانه ارتقاء ایمنی و ترافیک، آموزش های ترافیکی به دانش آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی که در مدارس حاشیه جاده ها تحصیل می کنند، همراه با توزیع اقلام ایمنی مانند کلاه ایمنی به موتورسواران، نصب برچسب شبرنگ بر روی موتورسیکلت ها، وانت بارها، ادوات کشاورزی و ... از این جمله این برنامه هاست.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: در 6 ماهه دوم امسال نیز در محور های مجاور 20 مدرسه که در حاشیه جاده های استان قرار دارند طرح ایمن سازی فیزیکی جهت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان از طول و عرض جاده ها عملیاتی می شود.

,

حاج سیدعلیخانی بیان کرد: تمام عملیات راهداری که جزو لاینفک و وظایف ذاتی این حوزه می باشد به طور مستمر و مداوم در تمامی راههای اصلی و فرعی اجرا می شود که می توان به اجرای شیب شیروانی شانه جاده ها، نصب انواع علائم، روکش آسفالت، بهسازی پل ها و راهها و...اشاره کرد.

,

,

, ,

وی مهمترین مشکلات حال حاضر حوزه راهداری و بخش حمل و نقل جاده ای استان را کمبود اعتبارات مطرح کرد و گفت: فرسودگی دستگاهها و ماشین آلات راهداری، هزینه های بالای نگهداری و تجهیزات راهها، فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای، عدم تعادل میان تولید بار و ناوگان فعال و کاهش استفاده مردم از ناوگان عمومی مسافربری برای سفرهای جاده ای نیز از دیگر مشکلات این اداره کل است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تاکید کرد: با توجه به اینکه 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده ای انجام می شود و تنها  10درصد از حمل ونقل از طریق دریا، ریل و هوایی استفاده می کنند لذا توجه عمومی به حفظ و نگهداری راه ها بعنوان سرمایه عظیم ملی و همکاری با راهداران در ممانعت از تخریب آسفالت، علایم، پل ها و...وظیفه ملی هر ایرانی است.

,

حاج سیدعلیخانی در پایان مطرح کرد:  شماره پیامکی 10000341 را پل ارتباطی این اداره کل و مردم  است و از کاربران جاده ای درخواست می شود هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را از این طریق ارسال و پیگیری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه