اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

عملیات انصارالله و مردم یمن شوک بزرگی به بازار تسلیحاتی غرب وارد کرد

عملیات انصارالله و مردم یمن شوک بزرگی به بازار تسلیحاتی غرب وارد کرد
کارشناس مسائل بین الملل، گفت: ادوات راداری و ابزارهای نظارتی آمریکا قابلیت لازم برای جلوگیری از عملیات دفاعی جنبش انصارالله و مردم یمن را ندارد و این عملیات شوک و ضربه بزرگ به کارخانه های تسلیحاتی غرب وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی، کارشناس سیاست بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه عملیات پهبادی که علیه تاسیسات پالایشگاهی بزرگ شرکت آرامکو عربستان صورت گرفت بسیار مهم، قابل ملاحظه و شگفت انگیز است گفت: در واقع کلیه نقاط عربستان با این عملیات ناامن است و نه تنها جلوی روند خروج بیت المال مسلمین و انچه متعلق به مردم عربستان را گرفت بلکه امنیت خطوط انتقال نفت، تاسیسات و تجهیزاتی که به نفع غرب کار میکرد را مخدوش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی، با اشاره براینکه با این عملیات انصرالله و مردم یمن در نقطه برتر نظامی قرار گرفتند افزود: انصرالله و مردم یمن به پیروزی مهمی رسیدند چرا که در عرصه عمل اثبات کردند هر نقطه را از عربستان که اراده کنند میتوانند ناامن سازند.

,

کارشناس مسائل بین الملل، با تاکید براینکه این عملیات باعث شد حامیان عربستان که از منابع نفتی نفع می بردند در شرایط انفعالی قرار گیرند ادامه داد: عملیات انصرالله و مردم یمن شوک بزرگی به دنیای غرب وارد کرد و آنچه صورت گرفت نشان داد آمریکایی ها در حفظ امنیت خطوط انتقال نفت ناتوان می باشند.

,

قنادباشی، با بیان اینکه ادوات راداری و ابزارهای نظارتی آمریکا قابلیت لازم برای جلوگیری از عملیات دفاعی جنبش انصارالله و مردم یمن را ندارد گفت: این یعنی یک شوک و ضربه بزرگ به کارخانه های تسلیحاتی که قبل از این تبلیغات زیادی راه می انداختند و این محموله های بزرگ اسلحه را در منطقه خاور میانه به فروش می رساندند.

,

وی، با اشاره براینکه در حال حاضر بازار اسلحه و تسلیحات برای شرکت های بزرگ تسلیحاتی مسدود می شود افزود: این شرکت ها دیگر نمی توانند تبلیغات دروغین راجع به توانمندی و کارآمدی ادواتی که به عربستان و کشورهای عربی می فروختند سخن گفته و تبلیغات راه اندازند.

,

کارشناس مسائل بین الملل، با تاکید براینکه در عرصه نفتی ناتوانی آمریکا در حفظ خطوط انتقال نفت و حفظ سوخت ها و انرژی فسیلی ثابت شد تصریح کرد: آمریکایی ها سال هاست که با ادعای اینکه حافظ اصلی عمده خطوط انتقال نفت، سوخت ها و انرژی فسیلی در جهان هستند ادعای رهبری در دنیا دارند ولی حالا که مهمترین نقطه انرژی جهان مورد حمله قرار گرفته ادعای آنها مخدوش شده است.

,

قنادباشی، با بیان اینکه براساس محاسباتی که کارشناسان داشتند به این نتیجه رسیدند که اگر هر یک میلیون بشکه نفت از میزان تولید جهانی در روز و در جهان کاسته شود باید 17 دلار به قیمت هر بشکه نفت اضافه شود ادامه داد: در حال حاضر بنابر اعتراف عربستان 5 میلیون بشکه نفت از بازار جهانی حذف دیگر نمی تواند صادر شود و باید بیش از 85 دلار به قیمت هر بشکه نفت اضافه شود.

,

وی، با اشاره بر اینکه قاعدتا باید شاهد افزایش قیمت نفت باشیم اظهار کرد: همه قدرت ها به ویژه CIA و موصاد قصد دارند نگذارند قیمت نفت به صورت بی رویه بالا رود و در واقع اهرم هایشان را به کار گرفتند اما با این همه شاهد این خواهیم بود که توانایی لازم برای مهار قیمت ها را ندارند.

,

کارشناس مسائل بین الملل، با تاکید بر اینکه مسلما غرب برای ایجاد ثبات در قیمت ها ناتوان خواهد بود افزود: قیمت نفت بالا خواهد رفت و این ضرر و زیان بزرگی برای آنهاست.

,

قنادباشی، در پایان با بیان اینکه مسلما غرب در این شرایط نیازمند نفت ایران خواهند بود گفت: غربی ها به این نتیجه رسیدند نخریدن نفت ایران به ضرر آنهاست و نباید به صفر برسد چرا که ایران توانایی صادرات نفت را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه