اخبار داغ

معاون حمل و نقل راهداری قم:

زائران قمی در اربعین به هاب همدان منتقل خواهند شد/تاکنون افزایش کرایه برای اربعین ابلاغ نشده است

زائران قمی در اربعین به هاب همدان منتقل خواهند شد/تاکنون افزایش کرایه برای اربعین ابلاغ نشده است
معاون حمل و نقل راهداری قم با اشاره به اینکه تاکنون افزایش کرایه برای اربعین ابلاغ نشده است، گفت: زائران قمی در اربعین برای برگشت به قم از پایانه مرزی مهران به هاب همدان منتقل خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمید سالاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در اربعین حسینی بسیاری از هوطنان برای حضور در کربلای معلی عازم سفر می شوند.
وی ادامه داد: در هنگام شروع سفر آرام آرام و به تدریج مردم از مرزهای کشور خارج می شوند اما در هنگام برگشت به دلیل بسته شدن موکب ها از فردای اربعین حجم عظیمی از زائران وارد کشور می شوند که از لحاظ سیستم حمل و نقلی دچار مشکل می شویم.
معاون حمل و نقل راهداری استان قم با اشاره به اینکه در سال قبل هشت هزار اتوبوس جوابگوی نیاز زائران نبود، گفت: برای جلوگیری از این مشکلات امسال برنامه ای در نظر گرفته شده است و سه هاب برای انتقال زائران در نظر گرفته شده است.
وی عنوان داشت: این سه هاب در نظر گرفته شده در استان های همدان، کرمانشاه و خرم آباد قرار دارد به این نحو که زائران با ورود به مرز از طریق حمل و نقل جاده ای به این استان ها منتقل و از انجا به شهر های خود باز می گردند.

60درصد زائران به همدان منتقل خواهند شد
سالاری با اشاره به اینکه امسال زائران در دو مرحله جابجا خواهند شد، گفت:  پیش بینی می شود که 60درصد زائرانی که از مرز مهران وارد می شوند به هاب همدان باید منتقل شوند.
وی افزود: استان های قزوین، تهران، قم، مرکزی ، البرز، گیلان، مازندارن، خراسان رضوی و خراسان شمالی جزء هاب همدان هستند و استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان  و کردستان جزء هاب کرمانشاه و استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری جزء هاب خرم آباد قرار دارند.
معاون حمل و نقل راهداری قم خاطرنشان کرد: استان های مرکزی و شمالی جزء هاب همدان، استان های غربی جزء هاب کرمانشاه و استان های جنوبی جزء هاب خرم آباد می باشند و باید زائران از پایانه های مرزی به این استان ها برای برگشت به شهرهای خود منتقل شود.
وی بیان داشت: با این برنامه ریزی پایانه های مرزی سریعتر تخلیه می شود و سعی شده تا آن خلع کمبود ماشین برای برگشت وجود نداشته باشد.

استان قم در هاب همدان قرار دارد
سالاری با اشاره به اینکه استان قم در هاب همدان قرار دارد ، گفت: پیش بینی این است که حدود 3میلیون زائر از طریق حمل و نقل زمینی به سمت عراق حرکت خواهند کرد که امیدواریم طبق این پیش بینی مشکلات سال قبل پیش نیاید.
وی تاکید کرد: تعداد اتوبوس های فعال استان قم حدود 140 دستگاه می باشد که این 140دستگاه بین قم و همدان سرویس دهی خواهند کرد.

تاکنون افزایش کرایه برای اربعین ابلاغ نشده است
معاون حمل و نقل راهداری استان قم با اشاره به بحث کرایه ها، خاطرنشان کرد: در سال های قبل به دلیل ایجاد انگیزه برای رانندگان و همچنین جبران خالی آمدن اتوبوس در یکی از مسیرها کرایه ها دوبرابر می شد.
وی عنوان داشت: تاکنون در خصوص افزایش کرایه بصورت رسمی چیزی ابلاغ نشده است و طبق شنیده افزایش نرخی هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
, 60درصد زائران به همدان منتقل خواهند شد,
,
,
,
,
,
, استان قم در هاب همدان قرار دارد,
,
,
,
, تاکنون افزایش کرایه برای اربعین ابلاغ نشده است,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه