اخبار داغ

عدم دسترسی مردم به مشاوره سلامت روان و رستوران‌های سالم در اکثر ایالت‌های آمریکا/ غذای سالم و ارزان حق مسلم مردم است

عدم دسترسی مردم به مشاوره سلامت روان و رستوران‌های سالم در اکثر ایالت‌های آمریکا/ غذای سالم و ارزان حق مسلم مردم است
چندین ایالت در آمریکا میزان بالایی از فقر را تجربه می کنند. وقتی فقر زیاد باشد، نا امنی غذایی و مسائل مربوط به گرسنگی پدیدار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ساحل غربی آمریکا محل زندگی برخی از سالم ترین شهرهای این کشور است، اما در اکثر شهرهای این کشور شرایط سالمی حاکم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

طبق تحقیقات انجام شده توسط وبسایت آمریکایی "والِت هاب"، سانفرانسیسکو پس از سیاتل، سن دیگو، پورتلند و واشنگتن دی.سی سالم ترین شهر آمریکا است.

, والِت هاب,

این وبسایت اطلاعات 174 شهر را در ابعادی چون؛ خدمات بهداشتی، غذا، تناسب اندام و فضای سبز مورد بررسی قرار داده است.

,

 

,

, ,

 

,

نا سالم ترین شهرهای آمریکا به طور گسترده ای در جنوب این کشور یافت می شوند. برونزویل و تگزاس کمترین حد سلامتی در کشور را دارند. 2 شهر دیگر تگزاس در کنار چند شهر در آلاباما، جورجیا و می‌سی‌سی‌پی در این لیست قرار دارند.

,

دکتر "چارلز پلَتکین" مدیر کالج هانتِر در مرکز سیاست غذایی نیویورک سیتی گفت: "این ایالت ها به طور خاص، میزان بالایی از چاقی را دارند و اطمینان داریم که تحرک مردم کم است."

,

وی افزود: "این چاقی ها ریشه در فرهنگ غذا خوردن مردم دارد. جو آرام تر می تواند این میزان از چاقی را کاهش دهد، اما سطح بالایی از نگرانی در مورد پیاده روی، تغذیه سالم و شیوه زندگی در این مناطق وجود دارد."

,

دسترسی به مراقبت های بهداشتی نیز مهم است. لارِدو و تگزاس (دومین شهر ناسالم) در میان شهرهایی هستند که مشاوره سلامت روان و رستوران های سالم به کمترین حد در آنها وجود دارد. همچنین فعالیت بدنی بزرگسالان در این شهرها از درصد اندکی برخوردار است.

,

پلَتکین گفت: "خانواده همسر من در شهر کوچکی واقع در کنتاکی زندگی می کنند. دندانپزشک ها یک بار در سال به این منطقه سر می زنند. آنها مانند افرادی که در مراکز شهرهای بزرگ زندگی می کنند به خدمات و مراقبت های پزشکی دسترسی ندارند."

,

 

,

, ,

 

,

پلَتکین ادامه داد: "چندین ایالت در آمریکا میزان بالایی از فقر را تجربه می کنند. فقر نقش بزرگی در سلامت دارد. وقتی فقر زیاد باشد، نا امنی غذایی و مسائل مربوط به گرسنگی پدیدار خواهد شد. شاید در ذهن شما نا امنی غذایی و گرسنگی آنها تنها به لاغری بیانجامد، اما اصلا اینطور نیست. شما وقتی گرسنه می شوید قادر به خوردن هر آنچه که به آن تمایل دارید هستید، اما آنها اینگونه نیستند."

,

شهر کورپِس کریستی در تگزاس با دارا بودن رستوران های نامناسب و استفاده نکردن بزرگسالان از میوه و سبزیجات کافی از ناسالم ترین شهرهای آمریکا است.

,

 

,

, ,

پلَتکین گفت: "تغذیه سالم بعضی اوقات در آمریکا انجام می شود. وقتی ما از غذا و نا امنی غذایی صحبت می کنیم، غذای سالم و ارزان را به عنوان حقوق بشر، حق خود می دانیم اما اکثرا اینگونه نیست."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه