اخبار داغ

طرحی که در پیچ و خم بروکراسی نمایندگان معلق ماند؛

واقعیت درونی نماینده‌ها با تصویب طرح شفافیت آراء نمایان می‌شود/ چرا 7 نماینده کرمان حمایت خود را از طرح اعلام نکرده‌اند؟

واقعیت درونی نماینده‌ها با تصویب طرح شفافیت آراء نمایان می‌شود/ چرا 7 نماینده کرمان حمایت خود را از طرح اعلام نکرده‌اند؟
طرح «شفافیت آرا نمایندگان» با نام اصلی «طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» از سال گذشته در صحن علنی اعلام وصول شده است که با گذشت یک سال از ارائه این طرح هنوز این طرح به تصویب نرسیده است و می توان گفت طرح «شفافیت آرا نمایندگان» در پیچ و خم رسیدگی معلق مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ طرح «شفافیت آراء نمایندگان»؛ طرحی که ابتدا توسط دو تن از نمایندگان مجلس با نام اصلی «طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» به ثبت رسید و این طرح در شهریور 1397 با حمایت 160 نفر از نمایندگان اعلام وصول شد؛ این روزها به عنوان یک موضوع مهم کشوری و مطالبه مردم در صدر اخبار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سال گذشته پس از اعلام وصول این طرح 73 نماینده آمادگی خود را جهت حمایت از این طرح اعلام کردند که اسامی این افراد به صورت مکتوب رسانه ای شد؛ اما امروز با گذشت یک سال از اعلام وصول این طرح، شاهد هستیم این طرح همچنان در پیچ و خم رسیدگی مانده است.

,

حاجی دلیگانی: واقعیت درونی نماینده ها با تصویب این طرح نمایان می شو

, حاجی دلیگانی: واقعیت درونی نماینده ها با تصویب این طرح نمایان می شو,

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان یکی ازطراحان این طرح در خصوص دستاوردهای طرح شفافیت آرا نمایندگان اینگونه می گوید: طرح شفافیت در رای نمایندگان مجلس نظم و انضباط حضور در زمان رای گیری ها را سامان می بخشد.

,

این نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار گفته است: شاید برخی افراد در مواجه با مطالبات مردمی وعده پیگیری موضوعی را بدهند اما در زمان رای دادن بر اساس شرایط طور دیگری رفتار کنند اما شفافیت آراء می تواند زمینه بروز حقیقت افراد را فراهم کند و در واقع افراد واقعیت درونی خود را ابراز کنند.

,

از میان ده نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی شاهد حمایت سه تن از نمایندگان محمد رضا پور ابراهیمی، محمد مهدی زاهدی از حوزه انتخابیه کرمان و راور و یحیی کمالی پور از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد از طرح شفافیت آراء نمایندگان هستیم و جای سوال دارد که چرا 7 تن دیگر نمایندگان استان کرمان حمایت خود را از این طرح اعلام نکرده اند؟

,

کمالی پور: نباید پشت پرده ای در مجلس برای مردم وجود داشته باشد

, کمالی پور: نباید پشت پرده ای در مجلس برای مردم وجود داشته باشد,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه طرح هایی که به مجلس می آیند یک، دو و سه فوریتی هستند، گفت: آنچه که در خصوص شفافیت آرا نمایندگان مطرح شده مبحث دو فوریتی بودن این طرح است.

,

وی با اشاره به اینکه صرفا دو فوریتی بودن این طرح رأی نیاورده است، ابراز کرد: بنده از طراحان و موافقان این طرح هستم و هر ماه عملکرد نمایندگان منتشر می شود؛ اما گله مند از کسانی که به فوریت رسیدگی این طرح رأی نداده اند.

,

کمالی پور عنوان کرد: هر چه هست، مردم باید بدانند و پشت پرده ای نباید وجود داشته باشد؛ از استان کرمان به صورت داوطلب تمام آمار و ارقام من ماهیانه منتشر می شود و افتخار می کنم، چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم حق دارند که بدانند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در خصوص طرح شفافیت آرا نمایندگان طی روزهای اخیر رخ داده است؛ مقام معظم رهبری شاید طی روزهای آینده مواردی را بیان کنند؛ بنابراین هر موضعی را که ایشان اتخاذ کنند ما نیز حتما مد نظر قرار خواهیم داد و بر اساس آن عمل می کنیم.

,

زاهدی: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است

, زاهدی: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است,

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ضمن حمایت از طرح شفافیت آراء نمایندگان گفته است: تعداد ۱۹۵ نفر از نمایندگان طرح شفافیت آراء را امضاء کردند و بعد ۵۰ نفر رأی دادند، با همین رأی‌گیری معلوم شد که مجلس مشکل دارد و همین موضوع می‌فهماند که باید رأی‌ها شفاف باشد. 

,

وی با تأکید بر اینکه شفافیت را قبول دارم اما شفافیت باید در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور نهادینه شود، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود به دلیل عدم شفافیت‌ها است.

,

زاهدی گفت: مجلس برخواسته از اراده ملت است. شفافیت باید در مجلس بیشتر از جاهای دیگر خودش را نشان دهد.

,

بر اساس نظر برخی از کارشناسان بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نبود شفافیت است؛ بنابراین این طرح علاوه بر اینکه باعث شفافیت فعالیت نمایندگان مجلس در برابر مردم می شود؛ گامی اساسی در راستای شفافیت ارکان دیگر کشور خواهد شد و اگر نماینده ای آینده کشور و ارکان نظام برایش مهم باشد به این طرح رأی مثبت خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه