اخبار داغ

آیت‌الله کعبی:

بیانیه گام دوم، سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است/ باید در برابر اسلام آمریکایی به خط ولایت تمسک کنیم/ تفرقه؛ سم مهلک دهه آینده انقلاب

بیانیه گام دوم، سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است/ باید در برابر اسلام آمریکایی به خط ولایت تمسک کنیم/ تفرقه؛ سم مهلک دهه آینده انقلاب
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانیه گام دوم به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است و می‌تواند به اسناد بالادستی دیگر نظام مانند سند چشم‌انداز انقلاب، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جهت‌دهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: برخلاف نظامهای سیاسی دیگر نظام ولایت و امت یک آهنگ دارند و مطلوب اسلام این است که فاصله‌ای میان امامت و امت نباشد و پیوند قلوب باشد تا با محوریت توحید، حقیقت واحده اسلام را پیش ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, ,

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب منشور انقلاب اسلامی در چهل سال دوم انقلاب است که به شکل حکیمانه، عالمانه و با نگاهی جامع و ارزیابی کارشناسانه تدوین شده است.

,

بیانیه گام دوم به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است

, بیانیه گام دوم به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است,

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانیه گام دوم به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است و می تواند به اسناد بالادستی دیگر نظام مانند سند چشم انداز انقلاب، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جهت‌دهی کند.

,

وی با اشاره به اینکه این بیانیه می تواند سند پایه‌ای برای بسط معارف انقلاب و شناخت اولویت‌های انقلاب اسلامی باشد افزود: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب به شکل ماهرانه‌ای به تبیین گفتمان انقلاب اسلامی پرداخته‌اند و در این راستا، انقلاب اسلامی را در امتداد انقلاب رسول الله(ص) به عنوان انقلاب توحیدی، فطری، انسانی، تمدن‌ساز در مقیاس جهانی مطرح کرده‌اند.

,

انقلاب اسلامی عامل تحقق حاکمیت اسلام در برابر جاهلیت مدرن

, انقلاب اسلامی عامل تحقق حاکمیت اسلام در برابر جاهلیت مدرن,

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه یک انقلاب ملی و یک عرصه‌ای است بلکه انقلابی برای تحقق حاکمیت اسلام در برابر جاهلیت مدرن و پیچیده عصر حاضر است.

,

وی ظرفیت انقلاب را دارای ظرفیت تمدن‌سازی دانست و افزود: همانگونه که در صدر اسلام نهضت رسول الله(ص) چنین تمدنی را شکل دادند لذا در آن بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی بر پایه معارف اسلام ناب محمدی تأکید شده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مقطع دوم انقلاب بر پایه آیات قرآن چندین مطلب وجود دارد و از آیه «اعتصموا بحبل الله جمیعا»، می‌توان استفاده کرد که آحاد امت اسلام و نیروهای مؤمن و انقلابی در دهه پنجم انقلاب باید جایگاه و مسئولیت خودشان را بشناسند و آن وظیفه را بدون سستی، دلزدگی با امیدآفرینی و الهام بخشی از بیانیه گام دوم به خوبی انجام دهند.

,

باید در برابر اسلام امریکایی به خط ولایت تمسک کنیم

, باید در برابر اسلام امریکایی به خط ولایت تمسک کنیم,

وی افزود: عبارت «حبل الله» به اسلام، قران و ولایت تفسیر شده لذا می توان اسلام ناب محمدی بر پایه آموزه‌های اهل‌بیت(ع) با محوریت آرمان‌های امام(ره) و تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی جاری شود.

,

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه در جامعه‌پردازی پشت سر ولایت، همه باید هماهنگ و دسته جمعی وظایف را شناخته و انجام دهیم گفت: وظیفه داریم در برابر اسلام امریکایی به خط ولایت تمسک کنیم و بشناسیم و همچنین باید با هم این کار را با روحیه جهادی و مؤمنانه انجام دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه اینگونه نباشد که در صحنه تکلیف سیاسی و اجتماعی عده‌ای حاضر نشوند بلکه همه باید پای کار باشند افزود: در سایه عمل به آموزه‌های اسلام ناب و حرکت در مسیر رهبری، وحدت و ایستادگی در برابر دشمن به خیرات و برکات می‌رسیم.

,

تفرقه، سم مهلک دهه پنجم انقلاب است

, تفرقه، سم مهلک دهه پنجم انقلاب است,

عضو مجلس خبرگان رهبری تفرقه را سم مهلکی در دهه پنجم انقلاب دانست و اظهار کرد: باید تمام ظرفیت‌های خودمان را بسیج کنیم.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری عیب بزرگ چهل ساله انقلاب را ظرفیت‌های دست نخورده‌ای می دانند که از انها استفاده نشده است؛ منابع انسانی مؤمن و انقلابی از نسل جوان که پیشران و موتور محرک انقلاب اسلامی است در کنار منابع طبیعی و غنی بی نظیر کشور باید بخوبی استفاده شود.

,

روحانیت ظرفیت‌های خودشان را برای تعالی انقلاب به میدان بیاورند

, روحانیت ظرفیت‌های خودشان را برای تعالی انقلاب به میدان بیاورند,

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: اگر به ظرفیت های انقلاب و برنامه‌های دشمن نگاه شود باید اولویت‌های راهبردی هفت گانه که در بیانیه گام دوم ترسیم شده شناخته شود لذا روحانیت باید ظرفیت‌های خودشان را برای رشد و تعالی انقلاب به میدان بیاورند.

,

وی با اشاره به این مطلب که همه اولویت‌های مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه عملیاتی، قابل تحقق است افزود: می‌توان در چهل سال آینده با شتاب بیشتر به اهداف انقلاب همچون تمدن‌سازی و بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت نزدیک شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه