اخبار داغ

بازدید وزیر نیرو از روند اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن

بازدید وزیر نیرو از روند اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن
رضا اردکانیان به همراه مسئولان استانی از روند اجرا و میزان پیشرفت طرح انتقال آب بن-بروجن توسط بالگرد بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ رضا اردکانیان به همراه مسئولان استانی از روند اجرا و میزان پیشرفت طرح انتقال آب بن-بروجن توسط بالگرد بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

امین بسیج سرپرست نظارت خط انتقال اصلی پروژه بن-بروجن در حاشیه این بازدید اظهار کرد: اجرای این پروژه از سال 91 آغاز و طبق بررسی‌ها و طی موافقت‌نامه انجام شده پایان طرح در سال 99 است.

وی با بیان اینکه خط انتقال اصلی پروژه حدود 116 کیلومتر و خطوط فرعی آن حدود 113 کیلومتر است، افزود: این پروژه پنج ابنیه شامل آبگیر، ایستگاه پمپاژ شماره یک، ایستگاه پمپاژ شماره دو، تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ شماره سه و مخزن تنظیم برای بالانس کردن خط انتقال است.

بسیج با اشاره به اینکه دبی طرح بن-بروجن یک هزار و 735 لیتر در ثانیه و میزان تخصیص آب 41 میلیون مترمکعب از رودخانه زاینده رود در سال است، تشریح کرد: فاصله آبگیر و ایستگاه پمپاژ شماره یک تا ایستگاه پمپاژ شماره دو، 2 هزار و 200 کیلومتر بوده که حدود یکصد و 80 متر از آن کار نشده است.

سرپرست نظارت خط انتقال اصلی پروژه بن-بروجن  ادامه داد: مجموعه آبگیر و ایستگاه پمپاژ شماره یک به دلیل اینکه در محدوده استان پایین دست قرار دارد و واگذاری زمین انجام نشده طرح متوقف شده است.

وی اضافه کرد: فاصله ایستگاه پمپاژ شماره 2 تا تصفیه‌خانه 13 کیلومتر بوده که به اتمام رسیده است و فاصله تصفیه خانه تا بروجن حدود 100 کیلومتر است که حدود 83 کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

بسیج گفت: در مجموع تاکنون 214 میلیارد تومان برای پروژه خط انتقال آب بن_بروجن هزینه شده و همچنان برای اتمام پروژه به 400 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

سرپرست نظارت خط انتقال اصلی پروژه بن_بروجن با اعلام اینکه با اتمام این پروژه  13 شهر و 11 روستا چهارمحال و بختیاری با جمعیت 456 هزار نفر آبرسانی می‌شوند به برخی از شهرهایی که با این پروژه آبرسانی می‌شوند را نام برد.

لازم به ذکر است پروژه خط انتقال آب بن_بروجن از مسیر سه دشت ممنوعه و بحرانی چهارمحال و بختیاری شامل دشت‌های شهرکرد، سفید دشت و بروجن فرادنبه می‌گذرد، که وزیر نیرو طی بازدید میدانی از محل آبگیر و ایستگاه پمپاژ شماره یک و تصفیه خانه بازدید کرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه