اخبار داغ

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

جمع آوری اطلاعات بیش از ۵۳۰ نفر از فرماندهان و رزمندگان استان مرکزی/تبلیغات کنگره شهدا باید توسط گروه های مردمی اتفاق بیفتد

جمع آوری اطلاعات بیش از ۵۳۰ نفر از فرماندهان و رزمندگان استان مرکزی/تبلیغات کنگره شهدا باید توسط گروه های مردمی اتفاق بیفتد
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۱ مهرماه در اراک برگزار می شود گفت: آن چیزی که جمعیت های مردمی می توانند امروز در کمک ستاد کنگره به کار ببرند تبلیغات مردمی کنگره است که باید به طور خودجوش توسط گروه های مردمی اتفاق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی گفت:  از سال ۹۳ ستاد کنگره شهدای استان برای فراهم کردن زیرساخت ها و پایه ریزی اصول تشکیل شده است و نقش فرماندهی امام در دفاع مقدس، جوان گرایی، شبهه زدایی از سایر مسائل مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، استفاده از پژوهشگران و هنرمندان و بهره گیری از ظرفیت های استان در سایر حوزه ها مدنظر این کنگره بوده که در طول این مدت انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی اظهار کرد: برای عملیاتی شدند مسائل کارگروه هایی اجرایی، عملیات، تبلیغات و هنری، بانوان، انقلاب اسلامی، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ نامه شهدا، اطلاعات و عملیات، سنگر سازان بی سنگر، مهندسی رزم، موسسه تحقیقات و خودکفایی، تعاون و ایثارگران، ستاد پشتیبانی و آماد و کارگروه ارتش تشکیل شده است.

,

وی ادامه داد: در کار گروه اجرایی تهیه آرشیو کامل روزنامه های دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره ها با هدف جمع آوری اطلاعات تدوین ۱۳۰ عنوان کتاب، راه اندازی و تجهیز ۲ استودیو را انجام داده است.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در کارگروه عملیات ۱۸ محقق جذب و قرارداد ۴۰ پروژه به انعقاد رسید که تاکنون هشت پروژه تکمیل شده و ۱۳ پروژه به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده اند.

,

کریمی با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از ۵۳۰ نفر از فرماندهان و رزمندگان جمع آوری و اعزام های انجام شده از استان مرکزی نیز مستند شد بیان کرد: به طوری تاکنون ۶ سند کامل تهیه شد و تهیه ۱۰ سند نیز در دستور کار قرار دارد و ۳۰۷ جلد کتاب جمع آوری و بیش از ۱۰۰ هزار عکس و خاطره و ... نیز تدوین شده است .

,

وی ادامه داد: در کارگروه تبلیغات هنری انجام ۴ هزار ساعت مصاحبه، برگزاری رزمایش ۱۴ هزار نفری در مصلی اراک، تولید ۲۲ برنامه یک مسجد یک فرمانده، تولید ۳۳ مستند دفاع مقدس، ۳۰ موشن‌گرافی، ۵ کلیپ، ۸۰ تئاتر خیابانی و ۵ تئاتر صحنه ای، تهیه تاریخی شفاهی از ۷ فرمانده، تولید ۱۴۴ اثر هنری به نام شهدا و ۴۸۲ نشریه دیواری توسط دانش آموزان انجام شده است.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، بررسی نقش بانوان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، جمع آوری بیش از ۱۰ هزار و ۷۴۷ سند، انجام ۹۵۹ ساعت مصاحبه تصویری و ۲۳ عنوان کتاب تالیف شده که ۲۰ عنوان از کتاب به چاپ رسیده از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه بانوان کنگره است .

,

کریمی یادآور شد: کارگروه تدوین و انتشار با تحلیل و تایید محتوای تهیه شده توسط دیگر کارگروه ها تاکنون ۱۳۰ عنوان سند احصاء و ۶۰ مورد چاپ و ۴ ویژه نامه تولید و منتشر شده است.

,

وی افزود: کارگروه انقلاب اسلامی وظیفه جمع آوری اسناد از زمان شکل گیری و پیروزی انقلاب در استان، جمع آوری اطلاعات شکل گیری نهادهای انقلابی و تالیف سه کتاب را دنبال می کند .

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کارگروه ادارات و سازمان ها دیگر کارگروه کنگره است که بیش از ۸۰ اداره، سازمان و شرکت استان مرکزی در زمان دفاع مقدس نقش داشته اند و  تاکنون اطلاعات ۵۰ اداره و سازمان جمع آوری شده است .

,

کریمی ادامه داد: در کارگروه تاریخ شفاهی و تهیه ۲ هزار مصاحبه شفاهی، در کارگروه آمار و اطلاعات جهت پایش آمار شهدا و جانبازان استان و بروزرسانی اطلاعات ۵۰ هزار شهید، در کارگروه فرهنگ نامه شهدا و بررسی پرونده ۵ هزار و ۷۲۰ شهید و تهیه فرهنگ نامه در قالب ۲۲ جلد و در کارگروه اطلاعات عملیات که بازخوانی عملیات را دنبال می کند و تاکنون ۳۰ کتاب را به چاپ رسانده است.

,

وی افزود: در کارگروه سنگرسازان بی سنگر، مهندسی رزمی، موسسه تحقیقات و خودکفایی که بیش از ۸۰ پروژه در این حوزه در دوران دفاع مقدس توسط استان مرکزی انجام شده است.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  با اشاره به اینکه هفت اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر، کارگری، مدافعان حرم، فرهنگیان و دانش آموزان، شهدای گمنام، پیشکسوتان جهاد و شهادت،طلاب و روحانیون و ورزشکاران تاکنون برگزار شده اند گفت: اجلاسیه بانوان، ارتش، نقش بهداری رزمی و پزشکی، دانشگاهیان و دانشجویان، امر به معروف در سیره شهدا و نقش امام در دفاع مقدس و اجلاسیه نهایی در ۱۱ مهرماه در دستور کار کنگره ملی قرار دارد.

,

وی راه اندازی قرارگاه حضرت روح الله، اردوی هفت اقلیم با محوریت هفت مکانی که امام راحل از زمان تولد تا رحلت در آن حضور داشتند، برگزاری همایش دو روزه علمی در خمین، تدوین ۱۰ کتاب با محوریت امام راحل، راه اندازی موزه امام شناسی در اراک، برنامه ریزی برای تولید سریال امام و سیره ایشان، راه اندازی کانون بین المللی قرآن در ساروق با محوریت کربلایی کاظم ساروقی، اقدامات زیر ساختی و خدماتی تکمیل موزه دفاع مقدس، فعالسازی دهکده مقاومت، تربیت ۳۰ نویسنده در عرصه دفاع مقدس، تهیه ۶۲۰ جهیزیه، ساخت ۶۲۰ واحد مسکونی و اعزام ۶۲۰ نفر به عتبات عالیات برای اولین بار از جمله اقدامات در دستور کار کنگره است

,

کریمی بیان کرد: آن چیزی که جمعیت های مردمی می توانند امروز در کمک ستاد کنگره به کار ببرند تبلیغات مردمی کنگره است که باید به طور خودجوش توسط گروه های مردمی اتفاق بیفتد.

,

علی جعفر محصولی عضو شورای شهری اراک هم در این دیدار با اشاره به اینکه باید موضوع موزه امام شناسی را پیگیری کنیم گفت: چراکه پرداختن به امام در استان و حتی کشور مغفول مانده و موزه امام شناسی ظرفیت مناسبی برای پرداختن به طور تخصصی و علمی به سیره و راه امام ایجاد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه