اخبار داغ

در حاشیه همایش ملی گردو، منبت و فرش تویسرکان مطرح شد؛

صادرات مبل و منبت تویسرکان به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس

صادرات مبل و منبت تویسرکان به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از تلاش ها برای برندسازی میناکاری روی سفال و سبدبافی با مروار برای صادرات آن خبر داد و گفت: خوشبختانه برندسازی در حوزه مبل و منبت انجام شده و این هنر دست تویسرکانی ها به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس و حتی سوئد صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان از امروز به مدت چهار روز در این شهرستان در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این همایش، دهمین سال است که در تویسرکان برگزار می شود و مسئولان از آن به عنوان فرصتی طلایی در راستای معرفی میراث فرهنگی، آثار تاریخی و به ویژه صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی بهره می گیرند. 

,

افتتاح رسمی همایش و نمایشگاه جانبی فردا به صورت رسمی با حضور استاندار همدان انجام می شود.

,

در این نمایشگاه در حدود ۶۰ غرفه متنوع از محصولات کشاورزی، صنایع دستی و منبت برپا شده است.

,

همایش ملی گردو، فرصتی برای معرفی ظرفیت های تویسرکان

, همایش ملی گردو، فرصتی برای معرفی ظرفیت های تویسرکان, همایش ملی گردو، فرصتی برای معرفی ظرفیت های تویسرکان,

در این باره «اسحاق ترکاشوند» رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدن؛ گفت: همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان بعد از جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در اشترمل، دومین برنامه بزرگ و ارزشمند در سال ۹۸ با رویکرد معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی است.

,

وی اظهار کرد: در نمایشگاه برپا شده به عنوان بخش جانبی این همایش ملی، ۱۵ غرفه به تولیدات صنایع دستی تویسرکان اختصاص یافته است.

,

, ,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: غرفه های سبدبافی با مروار، میناکاری و مبل و منبت از جمله غرفه های موجود حوزه صنایع دستی است که هم اکنون هم پذیرای همشهریان، گردشگران و مسافران است.

,

ترکاشوند عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد احیاء صنایع دستی متنوعی از جمله میناکاری روی سفال و سبدبافی بودیم که سالیان دور در این شهرستان توسط هنرمندان تولید می شد.

,

وی تصریح کرد: احیاء این صنایع دستی ما را بر آن داشت تا پیگیر برندسازی و ایجاد زمینه برای صادرات آن هم باشیم که البته نیاز به کوشش و همکاری متولیان امر و خود فعالان این صنایع دارد.

,

, ,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: در زمینه مبل و منبت، مشکل برندسازی حل شده و این صنعت دست تویسرکانی ها به ویژه مبل و منبت گلریز که ثبت ملی شده به کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حتی سوئد صادر می شود.

,

ترکاشوند ادامه داد: در حوزه صادرات صنایع دستی تویسرکان، وزیر صمت وعده هایی در سفر خود به تویسرکان داده است و امیدواریم که به زودی آن وعده ها محقق شود.

,

, ,

غرفه مرتبط با زنجیره نهالستان گردو در نمایشگاه تویسرکان بی نظیر است

, غرفه مرتبط با زنجیره نهالستان گردو در نمایشگاه تویسرکان بی نظیر است, غرفه مرتبط با زنجیره نهالستان گردو در نمایشگاه تویسرکان بی نظیر است,

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه یکی از غرفه های اصلی نمایشگاه، مختص زنجیره نهالستان گردوی تویسرکان است، گفت: پس از بهره برداری کامل از زنجیره نهالستان گردوی این شهرستان، در اینده ای نزدیک شاهد تولید پیوندک های مورد نیاز کشور در آن خواهیم بود.

,

, ,

وی اظهار کرد: تعدادی دیگر از غرفه های نمایشگاه مورد نظر شامل سوغات این شهرستان از جمله گردو، سیر، سماق، دستگاه های گردو پوست کن و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و نیز شیرینی های محلی است.

,

به گزارش عصر همدان، همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان از امروز ۲۶ شهریور آغاز شده و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه