اخبار داغ

اردکانیان در چهارمحال و بختیاری:

تامین آب شرب شهری و روستایی وظیفه همه دولت‌ها است

تامین آب شرب شهری و روستایی وظیفه همه دولت‌ها است
وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب شهری و روستایی وظیفه همه دولت‌ها است و جزء اولویت‌ها محسوب می‌شود،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو  امروز علت سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری را آغاز عملیات بهره‌برداری از ۸۳ پروژه برق، آب و فاضلاب و همچنین کلنگ‌زنی بیش از ۷۰ پروژه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با اعتبار بیش از ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در حدود ۲۵۹ پروژه در چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است و در تلاش هستیم تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان دولت ۱۲ به‌بهره‌برداری برسد.

اردکانیان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از حیث توجه به طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده جزء استان‌های شاخص است، اظهار کرد: پوشش این طرح‌ها در کشور حدود ۵۱ درصد است در حالی که در این استان ۶۲ درصد است.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز سه تصفیه خانه مهم در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود که یکی از آن‌ها در شهر فارسان با اعتباری بالغ‌بر ۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و دو تصفیه‌خانه دیگر در بلداجی و گندمان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در بهداشت عمومی و ارتقاء آن نقش دارد، عنوان کرد: از پساب تصفیه شده می‌توان در مصارف دیگر مثل صنعت استفاده کرد.

اردکانیان بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری هم در تامین آب شرب هم جمع‌آوری و تصفیه آب و توسعه شبکه آبرسانی امروز شاهد به ثمر رسیدن تعداد زیادی از پروژه‌ها در بخش شهری و روستایی هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه تامین آب شرب شهری و روستایی وظیفه همه دولت‌ها است واولویت محسوب می‌شود، عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد آب شرب و بهداشت جمعیت استان مرتبط با طرح بن_بروجن است که درصورت تامین منابع مالی توسط دستگاه‌های مرتبط و همکار سریع‌تر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه