اخبار داغ

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین خبر داد

تحصیل بیش از ۸هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور قزوین/ ارتباط صنعت با دانشگاه مطلوب نیست

تحصیل بیش از ۸هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور قزوین/ ارتباط صنعت با دانشگاه مطلوب نیست
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین گفت: به طور کلی در استان 8هزارو 309 نفر دانشجو در 137 رشته داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، رضا رسولی در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی شعبات در استان اولین دانشگاه است که در تمام نقاط شعبه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: دانشگاه پیام نور در استان ۹ شعبه دارد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه خدمت می‌کند؛ همچنین ۲۲ نفر از دانشجویان ما در المپیاد کشوری رتبه‌های یک رقمی کسب کردند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت:۳۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از مقاطع بالای تحصیلی نیز از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند و کمترین ناهنجاری‌های اخلاقی به ویژه اعتیاد مربوط به دانشگاه پیام نور است.

,

رسولی خاطرنشان کرد: قزوین یک استان فرهنگی و مذهبی است که با توجه امنیت موجود در دانشگاه پیام نور، این دانشگاه به عنوان انتخاب اول بیشتر دانشجویان است.

,

این مسئول بیان کرد: این مزیت فقط در دانشگاه پیام نور وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در هر ترم یک میلیون تومان وام دریافت کنند و یک وام ۲۰میلیون تومانی به دانشجویان برای کارهای پژوهشی اختصاص می‌یابد.

,

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی، وام را به صورت اقساطی بازپرداخت کنند و درواقع هر سال تحصیلی دو میلیون تومان وام برای شهریه به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال شهریه پیام نور افزایش نداشته است؛ ما پاسخگوی متقاضیان نیستیم و از مسئولین می‌خواهیم که کمک کنند تا رشته‌های کارشناسی ارشد را افزاسش دهیم.

,

رسولی ادامه داد: محدودیت‌هایی از سوی وزارت علوم برای افزایش رشته در دانشگاه پیام نور ایجاد شده که امیدواریم ۱۰ رشته دیگر هم به مقطع ارشد اضافه شود.

,

وی یادآور شد: در استان فقط دکترا برای رشته‌های شیمی و علوم سیاسی ظرفیت داریم و امسال هم ۱۳۱نفر برای مقطع ارشد به دانشگاه پیام نور استان قزوین معرفی شدند و همچنین آزمون فراگیر آخر مهرماه آغاز و ثبت نام فقط از طریق سایت سنجش انجام می‌شود.

,

دبیرخانه دائمی مسابقات کتاب و کتابخوانی کشور در دانشگاه پیام نور دایر است

, دبیرخانه دائمی مسابقات کتاب و کتابخوانی کشور در دانشگاه پیام نور دایر است,

این مسئول با بیان اینکه شهریه ثابت دانشگاه پیام نور ۹۰۰تا ۵۰۰ هزار تومان است و ۵۰ درصد دانشجویان ما به صورت فراگیر قبول می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان اینکه ۷۲نفر هییت علمی رسمی داریم، گفت: ثبت نام از طریق سوابق تحصیلی تا ۲۸ شهریور ماه مهلت دارد و ما محدودیتی برای پذیرش دانشجو نداریم.

,

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور مرکز آبیک مجدد فعال و راه‌اندازی شده است که دانشجو می‌پذیرد و سیاست‌های ما قطبی کردن رشته‌ها است چراکه با توجه به شرایط اقتصادی، باید از هزینه‌های مضاعف جلوگیری شود.

,

رسولی افزود: بودجه جاری ما نسبت به سال گذشته نصف شده است؛ اکنون ۵هزار و ۸۲ نفر دانشجو در مرکز قزوین در ۹۴ رشته تحصیل می‌کنند که به طور کلی در استان ۸هزارو ۳۰۹ نفر دانشجو در ۱۳۷ رشته داریم.

,

این مسئول بیان کرد: در دانشگاه پیام نور استان ۱۷۰۰ نفر دانشجوی ارشد در ۲۰ رشته  را داریم و همچنین حدود ۱۱۰ مقاله ISI را داریم و ۲۲ طرح پژوهشی ارائه کردیم.

,

وی با بیان اینکه ۱۶۷میلیون تومان برای طرح‌های پژوهشی اساتید اختصاص دادیم، گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه خلاء داریم و اقدام موثری در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به برگزاری کانون‌های فرهنگی، علمی و کرسی‌های آزاداندیشی افزود: از اهداف اصلی ما راه اندازی دوره‌های کارآفرینی و ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت است.

,

رسولی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی مسابقات کتاب و کتابخوانی کشور در دانشگاه پیام نور دایر است و امسال سه همایش ملی “روانشناسی، تعلیم و تربیت، سبک زندگی”، زمین شناسی و “زبان ادبیات و گفتمان صلح” را برگزار می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه