اخبار داغ

رییس پلیس راهور ناجا:

خسارت تصادفات کشور ۷ درصد تولید ناخالص ملی است

خسارت تصادفات کشور ۷ درصد تولید ناخالص ملی است
رییس پلیس راهور ناجا گفت:خسارت تصادفات کشور ۷ درصد تولید ناخالص ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سردار کمال هادیانفر امشب در نشست شورای ترافیک استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تصادفات در کشور ما جزو معضلات جدی است، اظهار داشت: در سال ۸۵ حدود ۲۷ هزار کشته با یک ضریب ۵ تا ۶ برابری در تعداد مجروحین و معلولین داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

رییس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به کاهش تصادفات در کشور شرایطی به وجود آمد و همه بسیج شدند و در سال ۹۵ این آمار به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: اما در سال ۹۶ شاهد ۱.۲ افزایش تصادفات بودیم و همچنین در سال ۹۷ بر اساس آمار پزشک قانونی ۱۷ هزار نفر در جاده ها و شهرهای کشور جان خود را در اثر تصادف از دست دادند.

,

سردار هادیانفر بیان داشت: بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر معلول و مصدوم این تصادفات داشتیم یعنی اگر ۱۰ درصد از معلولین و مصدومین قطع نخاع شده باشند بالغ بر ۳۶ هزار نفر در کشور قطع نخاع شدند و نیازمند صندلی چرخدار هستند.

,

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امروز شرایط کشور بر همان روند است و علیرغم اینکه تعهد دادیم ۱۲ درصد معادل ۲ هزار نفر آمار تصادفات را در کشور کاهش دهیم اما در ۵ ماهه اخیر چندان در این حوزه در کشور توفیقی حاصل نشد.

,

وی تصریح کرد: تقریباً خسارت تصادفات به ازای هر نفر ۵.۱ میلیارد تومان است و اگر این رقم را در ۱۷ هزار نفر ضرب کنیم معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور خواهد بود و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

,

سردار هادیانفر بیان داشت: معضلاتی که در این حوزه وجود دارد  ناشی از چند عامل است؛ عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و یکی هم بحث ۳۰ کیلومتری شهرهاست که بیشتر تصادفات بالغ بر ۶۲ درصد در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد.

,

رییس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: مشکلات علائم و تابلوها، زیرساخت‌ها و عدم وجود دوربین های نظارتی و کنترلی و شتاب راننده این ۶۲ درصد جانباختگان را رقم می زند.

,

وی خستگی و خواب آلودگی راننده، سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو را چهار عامل اصلی تصادفات دانست و گفت: ۸۲ درصد جانباختگان به این موضوع برمی‌گردد و نقش رسانه ملی دستگاه‌های فرهنگی صدا و سیما و خبرگزاری ها در این حوزه نقش انکارپذیری است و باید کمک کنند تا تغییر رفتار در مردم را ارتقا دهیم.

,

سردار هادیان‌فر از پایش هر ماهه تصادفات خبر داد و گفت: ۸ هزار و ۱۱۲ کیلومتر طول جاده ها در استان کرمانشاه از ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده های کشور از این موضوع مستثنی نیست لذا همدلی، همراهی و تعامل در کاهش تصادفات موثر است.

,

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین نیازمند یک برآورد صحیح از وضعیت مرز خسروی هستیم.

,

وی اظهار داشت: در مرز مهران ۵ سال طول کشید تا این مرز به لحاظ گره های ترافیکی مدیریت شود و امروز دقیقا نمی‌دانیم از ۵ هزار اتوبوسی که در خدمت زائرین اربعین است و همچنین از ۱۰ تا ۱۱ استانی که مسیرشان به خسروی نزدیک تر است چه میزان در این منطقه زائر خواهیم داشت.

,

سردار هادیان‌فر افزود: امروز شرایط کشور طوری نیست که بخواهیم با سعی و خطا مدیریت کنیم و باید پیش‌بینی‌ها و برآوردهای صحیح داشته باشیم تا بتوانیم در مواجهه با صحنه های خاص به درستی مدیریت کنیم.

,

این مقام انتظامی اذعان داشت: زیرساخت ها در این حوزه باید بیشتر توسعه یافته باشد مدیریت پذیرش اقامت زیرساخت‌های رفت و برگشت بر اساس پیش بینی های صحیح صورت گیرد.

,

وی افزود: باید تدبیری شود که مسیر های پارکینگ ها که خاکی هستند با مازوت پوشیده شود که در هنگام بارندگی به باتلاق تبدیل نشود.

,

سردار هادیانفر زیرساختهای مرز خسروی را زیرساخت‌های بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: این زیرساخت‌ها از مهران بهتر است چرا که مسیرهای رفت و برگشت آن مسیرهای خوبی است و برای آن مسیرهای جایگزین نیز پیش بینی شده است.

,

رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: امیدواریم با اقدامات موثر و همدلی که در استان وجود دارد میزبان خوبی برای زائرین باشیم.

,

وی افزود: به این منظور برای هر محور یک فرمانده انتخاب کردیم و سردار حسینی رئیس پلیس راه کشور مسئولیت فرماندهی مرزبانی خسروی را برعهده خواهد داشت.

,

سردار هادیان‌فر خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه عمده مشکلات در طول تردد زائرین تصادفات است لذا با همدلی و همکاری باید کاری کنیم که مسافرین ایمن به زیارت بروند و برگردند.

,

رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: ۶۰۰ دستگاه تویوتا به کشور وارد کردیم که بخشی از آنها به این استان واگذار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه