اخبار داغ

لایحه منع خشونت علیه زنان، تیشه‌ غرب بر ریشه‌ خانواده؛

خانواده نباید به عنوان "متهم خشونت علیه زنان" معرفی شود

خانواده نباید به عنوان "متهم خشونت علیه زنان" معرفی شود
کارشناس مطالعات زنان گفت: خانواده که مهمترین سرمایه هر فردی می تواند باشد در بعضی از تبلیغات ها اینگونه بیان می شود که ناامن ترین مکان و جا برای زنان است که پشت پرده این صحبت ها نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدتقی کرمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه آنقدر تغییر و تحول پیدا کرده است که اساساً نمی توان در مورد آن داوری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی تصریح کرد: ممکن است یک لایحه شرایط برای تحکیم بنیان خانواده و یا طلاق فراهم کند اما این نگاه که یک قانون و لایحه  خانواده را نجات دهد و یا آن را نابود کند  یک نگاه افراطی است. اصولا در مباحث خانواده، خانه آخررش بحث های حقوقی و قضائی است و قانون می تواند ورود کند و تاثیرگذار باشد.
,
 
,
کارشناس مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی افزود: عمده مشکلات و مسائل خانواده به تشکیل خانواده و طول دوره زناشویی بر می‌گردد و چندان به مسائل حقوقی مربوط نیست؛ خانواده اگر دچار مشکل شود و کار به نهادهای قضائی کشیده شود ان جا قوانین می تواند تعیین کننده وضع خانواده باشد.
,
 
,
کرمی با اشاره به سیاسی کاری هایی که در خصوص لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت وجود دارد اذعان داشت: متاسفانه کشور ما یک کشور سیاسی است و در بسیاری از موارد به جای ان که کار کارشناسی پیش ببرند بیشتر با هیاهو و هوچی گری به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و این موضوع خاص یک طیف نیست بلکه هر دو طرف این گونه هستند.
,
 
,
وی عنوان کرد: ما در مورد مسائل قضائی و امنیت زنان در جامعه مشکل وجود دارد اما بعضی می خواهند صورت مسئله را پاک کنند و بگویند هیچ مشکلی نیست این درحالی است که واقعا زنان ما مشکل دارند منتهی مسئله این است که گاهی وقت ها خانواده را به عنوان متهم خشونت علیه زنان معرفی می شود.
,
 
,
کرمی افزود: به عبارتی خانواده که مهمترین سرمایه هر فردی می تواند باشد الان در بعضی از تبلیغات ها این طوری بیان می شود که خانواده ناامن ترین مکان و جا برای زنان است که پشت پرده این صحبت ها نگران کننده است هر چند که نباید منکر این بود که زنان ما مشکل دارند.
,
 
,
عضو هیئت علمی  دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر پرهیز از سیاسی کاری در مورد مسئله زنان عنوان کرد: گاهی وقت ها دفاع بد از حقوق  زنان باعث می شود که پیگیری مسئله زنان به تعویق بیافتد بنابراین هر گرایش و جناحی سیاسی کاری کند؛ خطا و اشتباه می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه