اخبار داغ

رفت‌وآمدهای مسئولان دردی دوا نمی‌کند؛

چشمِ نگرانِ مرز «خسروی» به یاری استان‌های معین در اربعین

چشمِ نگرانِ مرز «خسروی» به یاری استان‌های معین در اربعین
مرز خسروی که این روزها در تب و تاب میزبانی از زوار است چشم به راه یاری استان های معین است که برخی از آنها کماکان خلف وعده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز خدمت به زائران عتبات عالیات فرصتی است که از دیرباز نصیب استان‌های غربی و جنوبی کشور شده است و ساکنان این استانها از جمله کرمانشاه که به نوعی دروازه عتبات عالیات بوده است، همواره از این فرصت بهره مند شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

با استقبال فراوان ایرانی‌ها از همایش بزرگ اربعین در عتبات عالیات طی سالهای اخیر سایر استانهای کشور به عنوان استان معین استانهای غربی و جنوبی تعیین می‌شوند تا در این استان های میزبان حاضر شده و با کمک به این استان ها خدمات رسانی مطلوبی را به زائران عتبات عالیات داشته باشند.

,

با بازگشایی مرز خسروی استان کرمانشاه نیز امسال در زمره استانهای اصلی میزبان زائران قرار گرفته است و چند استان نیز به عنوان استان معین کرمانشاه برای خدمات اربعین حسینی تعیین شده‌اند، اما علی رغم اینکه زمان زیادی به همایش بزرگ اربعین باقی نمانده است، بخش اعظمی از تعهدات استان های معین کرمانشاه محقق نشده و برخی از آنها در فرصت کمتر از یک هفته برای آماده سازی و استقرار هنوز هم در استان کرمانشاه مستقر نشده اند.

,

انتقاد معاون استاندار از عدم حضور استانهای معین در کرمانشاه

, انتقاد معاون استاندار از عدم حضور استانهای معین در کرمانشاه,

این تاخیر در استقرار استانهای معین کرمانشاه در مرز خسروی به حدی رسید که مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که یازدهم شهریور ماه جاری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از این تاخیر به شدت انتقاد کرد و خواستار حضور هر چه سریعتر آنها در استان کرمانشاه شد.

,

وی در این نشست گفت: با توجه به حذف روادید و فراهم آمدن شرایط آسان‌تر برای اعزام به عتبات عالیات پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور بیشتر زوار در مراسم اربعین حسینی باشیم و در حال حاضر نیز تردد از این مسیر آغاز شده است.

,

, ,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: برای سهولت تردد زائران اربعین لازم است خدمات مناسبی در نظر گرفته شود تا در مسیر تردد زوار مشکلی رخ ندهد، لذا به این منظور باید دستگاه‌های مربوطه به طور جدی پای کار باشند.

,

وی از تأخیر استقرار ستادهای معین در استان کرمانشاه ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: اگر در این راستا ستادی وارد عمل نشود باید با امکانات و قابلیت‌های داخل استان پاسخگوی ارائه خدمات باشیم.

,

وعده استقرار ۴ استان معین کرمانشاه در مرز خسروی طی آینده نزدیک

, وعده استقرار ۴ استان معین کرمانشاه در مرز خسروی طی آینده نزدیک,

سالاری گفت: در حال حاضر شهرداری منطقه ۱۳ تهران بخشی از خدمات شهری را در مسیر زوار اربعین در قصرشیرین انجام داده است و ستاد معین استان‌های همدان، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل نیز طی روزهای آینده امکاناتی را جهت خدمات دهی در استان کرمانشاه مستقر خواهند کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های اربعین از جمله روکش جاده‌ها در استان در نظر گرفته شده است که تا کنون ۱۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است.

,

این مسئول ادامه داد: بحث روکش جاده‌ای مسیر، نصب تابلوها، دوربین کنترل سرعت و … هر چه سریع‌تر در مسیر حرکت زوار تا خسروی صورت بگیرد.

,

صدای فرمانده قرارگاه اربعین هم درآمد

,

علی رغم این تذکر شدید، کم کاری ها ادامه پیدا کرد و این بار صدای فرمانده قرارگاه اربعین را نیز درآورد و در جلسه بعدی ستاد اربعین در استان کرمانشاه که در روز پنجشنبه ۲۱ شهریور دراستانداری کرمانشاه برگزار شد، این مسئول از این موضوع به شدت انتقاد کرد.

,

براساس سخنان فرمانده قرارگاه اربعین در استان کرمانشاه، هیچ یک از استانهایی که در جلسه قبلی ستاد اربعین استان اعلام شده بودند که در آینده نزدیک استقرار می یابند، حضور نیافته و به تعهداتشان عمل نکرده اند.

,

۷۰ درصد وعده‌های استانهای معین روی زمین مانده است

, ۷۰ درصد وعده‌های استانهای معین روی زمین مانده است,

جعفر همتی، فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه در این جلسه  از عدم عمل استان های معین به تعهداتشان در بحث اربعین به شدت انتقاد کرد و گفت: تنها ۳۰ درصد استان های معین به وعده شان عمل کرده اند و ۷۰ درصد به وعده شان عمل نکرده اند.

,

, ,

وی خواستار پیگیری این موضوع شد و افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی به ایام اربعین باقی نمانده، خواهش می‌کنیم که این موضوع سریعتر پیگیری شود.

,

فرمانده قرار گاه اربعین در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما تنها تا پایان شهریور فرصت داریم و زمان زیادی به اربعین باقی نمانده است.

,

رفت‌وآمد نمایشی به خسروی

, رفت‌وآمد نمایشی به خسروی,

همتی با بیان اینکه سال ۹۶ شهرداری منطقه ۱۳ تهران در تاریخ ۱۵ مرداد مستقر شده بودند و کارها را انجام داده بودند، تصریح کرد: ضعیفترین شهرداری را به ما واگذار کردند و اکنون که چیزی به پایان شهریور نمانده است، هنوز هیچ خبری از شهرداری تهران برای انجام کارها در قصرشیرین نیست.

,

فرمانده قرار گاه اربعین در استان کرمانشاه تاکید کرد: از شهرداری کرمانشاه نیز به شدت گله مند هستیم و تاکنون هیچ اقدامی را صورت نداده اند. در واقع نمایشی آمدند و نمایشی رفتند.

,

وی گفت: چنانچه این تعهدات به موقع انجام نشود این مسئولین ارشد استان و من هستیم که باید پاسخگو باشیم، لذا مجبوریم بدون تعارف و رودربایستی این موضوع را گوشزد کنیم.

,

کدام استانهای معین کم‌کاری کرده‌اند؟

, کدام استانهای معین کم‌کاری کرده‌اند؟,

صحبت پورافشار، شهردار قصرشیرین نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این خصوص گفت: در حال حاضر استان های زنجان، همدان، آذربایجان غربی تقریبا پای کار آمده اند.

,

شهردار قصرشیرین افزود: استان های آذربایجان شرقی هنوز نیامده اند و اردبیل و البرز هم هنوز حضور کامل ندارند و قرار است به زودی  نسبت به استقرار تجهیزات در مرز اقدام کنند.

,

پورافشار خاطرنشان کرد: ۷ استان معین برای استان کرمانشاه تعیین شده که تاکنون ۴ استان تقریبا پای کار آمده و ۳ استان هنوز کامل پای کار نیامده اند.

,

با توجه به مطالب فوق و اینکه پس از سالها مرز خسروی بازگشایی شده و برای اولین بار است که زائران از این مرز برای حضور در همایش اربعین تردد می کنند، ضرورت دارد تدابیری از سوی مسئولان به ویژه در سطح کلان اندیشیده شود که هر چه سریعتر استانها و ستادهای معین استان کرمانشاه نسبت به عمل به تعهدات و استقرار تجهیزات مورد نیاز در مرز خسروی و استان کرمانشاه اقدام کنند، تا خدمات مطلوبی به زائران امام حسین (ع) ارائه شود و مردم بتوانند از نزدیکترین مرز رسمی بهترین سفر به عتبات عالیات را تجربه کنند.

,

همچنین ضرورت حضور مستمر و پررنگ ستادهای استانی اربعین حسینی بیش از سایر استانها می تواند در این زمینه راهگشا باشد و با توجه به اینکه استان کرمانشاه همواره یکی از استانهای بیکار کشور بوده است، فرصت اربعین می تواند شرایط مناسبی را برای رونق اشتغال جوانان استان به ویژه در بخش های خدماتی فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه