اخبار داغ

در گفتگوی تفصیلی با کارشناسان مطرح شد؛

شبکه ملی اطلاعات جریان‌های معاند را در نطفه خفه می‌کند/ دروغ دختر آبی بازی سلبریتی ها در زمین رسانه های دشمن بود/ بستر قانون گریز، راهی برای جولان شایعه پراکنی

شبکه ملی اطلاعات جریان‌های معاند را در نطفه خفه می‌کند/ دروغ دختر آبی بازی سلبریتی ها در زمین رسانه های دشمن بود/ بستر قانون گریز، راهی برای جولان شایعه پراکنی
مسئولین باید با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ضمن استفاده از ظرفیت فضای مجازی از بروز شایعاتی مانند دختر آبی در جامعه جلوگیری و آن را در نطفه خفه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در روزهای اخیر، ماجرای جنجالی خودسوزی دختری به نام «سحر خدایاری « با اسم «دختر آبی» در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی مطرح شد، جریانی که به ملتهب‌ ترین موضوع عرصه سیاسی و اجتماعی کشور مبدل شد. درست در روز عاشورا و زمانی که شیعیان سیدالشهداء دل و جان به عزای ایشان و خاندان و اصحاب بزرگوارشان سپرده بودند، ناگهان با خط‌ دهی یک سایت خبری وابسته به یکی از سیاستمداران متنفذ، سلبریتی‌ های سینمایی و ورزشی، ماجرای خودسوزی خدایاری به سرخط خبری شبکه‌ های اجتماعی و سایت‌ ها تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک"؛ ,
حقیقت آن است که دست‌ کم در سه‌ دهه اخیر از عمر انقلاب اسلامی، این قبیل «موج سازی»های ناگهانی، که دارای لایه‌ های پنهان و پیدا به لحاظ علل و اهداف و نتایج است، بارها تکرار شده است. ساده‌ ترین نوع مواجهه‌ تحلیلی با این نوع «موج‌ سازی» ها، این است که صرفا بر اساس ظواهر امر و اصطلاحا «لایه اول» اجزای سازنده موج آن را بررسی کنیم. یعنی در این مورد خاص، با تحریک برخی کانون‌ های داخلی و خارجیِ به هم‌ پیوسته، مطالبه‌ «ورود زنان به ورزشگاه آزادی» بر موج ماجرای خودسوزی خدایاری سوار شد تا بهانه‌ ای برای ایجاد فشار اجتماعی بر نظام از داخل و بدنام‌ سازی نظام در خارج از کشور شود.
,
 
,
اما کسانی که اندکی با مکانیسم این سنخ موج‌ سازی‌ها آشنا هستند و سوابق و مصادیق پیشین را بررسی کرده‌ اند، به ورای این عوامل و اهداف لایه اول می روند و با بررسی بسترها و زمینه‌ و زمانه موج‌ سازی، اهداف لایه پنهان را می یابند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دروغ دختر آبی اشتباه داخلی ها و دامن زدن رسانه های غربی بود
, دروغ دختر آبی اشتباه داخلی ها و دامن زدن رسانه های غربی بود ,
 
,
رییس بسیج هنرمندان استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" با بیان اینکه سناریوی دختر آبی اشتباهی بود که داخلی ها به آن دامن زدند و رسانه های خارجی از این موضع سوء استفاده کردند، گفت: علی رغم اینکه حقیقت دروغ دختر آبی مشخص شد باز هم داخلی ها نمی خواستند این موضوع را بپذیرند و عذرخواهی کنند.
, تیتریک,
 
,
علی امیرکمالی ادامه داد: دروغ دختر آبی نشان داد که داخلی ها باید بصیرت خود را افزایش دهند و هوشیاری خود را در مواقع حساس بیشتر کنند و نگذارند موضوعی در درون آن قدر پر رنگ شود که دشمن بخواهد از این جریان علیه کشور و انقلاب سوء استفاده کند.
,
 
,
وی افزود: در سالهای اخیر شاهد پخش چندین بار پخش شایعات دروغ در فضای مجازی هستیم بنابراین مسئولین باید با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ضمن استفاده از ظرفیت فضای مجازی از بروز چنین شایعاتی در جامعه جلوگیری و سعی کنند شایعات را در نطفه خفه کنند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه دشمن همیشه به دنبال دروغ و شایعات این چنینی است، تصریح کرد: دروغ دختر آبی موضوعی بود که داخلی ها و عوام به آن دامن زدند و این زنگ خطری است که با نزدیکی انتخابات در کشور به صدا درآمده است.
,
 
,
امیرکمالی در پایان گفت: در آستانه انتخاب باید سعی کنیم حواس مان بیشتر به فضای داخلی کشور باشد و نگذاریم رسانه ها و جریان های معاند با کوچکترین موضوعی به اتحاد مردم در داخل ضربه بزنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دروغگویی؛ فقر اخلاقی جامعه امروز/ دروغ دختر آبی عملیات روانی دشمن بود
, دروغگویی؛ فقر اخلاقی جامعه امروز/ دروغ دختر آبی عملیات روانی دشمن بود ,
 
,
روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: جامعه ما دچار فقر اخلاقی است و یکی از این بداخلاقی¬ها، دروغگویی است که کم کم در کشور به یک ارزش تبدیل شده است. 
, تیتریک,
 
,
مریم کلهر ادامه داد: تبدیل جریان دروغ به ارزش نیز یکی از عملیات های روانی دشمن است که سعی می کند با دروغ جلب توجه کرده جای کارهای ارزشمند و بی ارزش را جا به جا کند .
,
 
,
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه دروغ دختر آبی جریانی بود که با بی بصیرتی داخلی ها؛ دشمن آن را به ارزش تبدیل کرد، افزود: از بعد روانشناسی، این مسئله نشان می دهد که ما با خودمان صادق نیستیم و حتی سعی می کنیم بعد از روشن شدن واقعیت باز هم بر گفته خودمان ثبت قدم بمانیم.
,
 
,
امام صادق (ع) می فرمایند: آگاه باش؛ مومن ممکن است بر هر خویی سرشته شود، ولی به خیانت و دروغ گویی آلوده نمی¬ گردد.
,
 
,
کلهر با اشاره به اینکه مومن به خیانت و دروغگویی آلوده نمی شود، گفت: با گسترش فناوری‌ های نوین ارتباطی و در کنار ارائه انواع خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی؛ فضای مجازی به اصلی‌ترین بستر نشر خبرهای جعلی تبدیل شده است و پژوهشگران فضای مجازی بر این باورند که مردم عموما منبع اخبار را در شبکه ‌های مجازی پی گیری نمی‌کنند زیرا ردیابی منشا این اخبار دشوار است.
,
 
,
وی تصریح کرد: دروغ دختر آبی نشان دهد که چقدر یک دروغ می تواند در بطن جامعه تاثیر بگذارد و روح و روان مردم را درگیر و مردم که قشر خاکستری جامعه هستند این موضوع را تحلیل کنند.
,
 
,
این روانشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: دروغ یک بعد اخلاقی بد است و چه در جامعه و اگر در بستر فضای مجازی رشد کند آن جامعه را به ورطه نابودی می کشاند بنابراین مردم، مسئولین، رسانه ها و ... باید با دروغ مقابله کنند زیرا دروغ ابعاد روحی و روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
,
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه