اخبار داغ

معاون رییس جمهور در گنبدکاووس:

گلستان نیازمندتوسعه درون زاست/بودجه قابل توجهی برای گلستان درنظر میگیرم

گلستان نیازمندتوسعه درون زاست/بودجه قابل توجهی برای گلستان درنظر میگیرم
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: توسعه یک فرآیند درون زاست و این چیزی است که گلستان با توجه به ظرفیت های مختلف، اقلیم خاص به آن نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، سورنا ستاری امروز در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، خطاب به مسئولین گلستانی گفت: اگر فکر می کنید غول چراغ جادو از بیرون می آید و همه مشکلات را  حل می کند، اشتباه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان گلستان خام فروشی است که قطعا نسل های آینده به خاطر این کار ما را مسخره خواهند کرد چرا که این کار نیاز به دانشی ندارد.

,

ستاری اذعان کرد: استان گلستان دارای ظرفیت زیست بوم خوبی در حوزه های مختلف فرهنگی ، کشاورزی ، اجتماعی و ... است که بخش خصوصی باید بر روی نیروی انسانی و چینش آن بر اساس این ظرفیت ها اقدام کند و حتی به دنبال ایجاد پارک علم و فناوری باشد.

,

وی تصریح کرد: برای احداث پارک علم و فناوری بودجه قابل توجهی را برای استان گلستان در نظر می گیریم اما آنچه مهم است لزوم استفاده از جوانان متخصص بومی در منطقه  است و اگر به این مسئله رسیدیم که برگرداندن یک جوان متخصص به شهرستان و استان خودش از کشف یک معدن با ارزش تر است موفق شده ایم.

,

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: در حوزه زیرساخت و شرکت های دانش بنیان هر مشکلی در استان باشد آمادگی کمک و حل آن را داریم و استان نیز باید زودتر نسبت به راه اندازی صندوق پژوهشی فناوری اقدام کند چون از معدود استان هایی هستید که صندوق ندارید.

,

در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس نیز به شرایط مستعد مناطق شمالی گلستان برای کشت 250 نوع گیاه دارویی  اشاره کرد و گفت: با فرآوری می تواند ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان منطقه شود.

,

قرجه طیار با عنوان این مطلب که گلستان نیازمند توجه ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های علم و فناوری است بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و ارتباط بیشتر نخبگان و صاحبان ایده تاکید کرد و خواستار ایجاد پارک و پژوهشگاه دانش بنیان شرق گلستان در گنبدکاووس شد.

,

رییس پارک علم و فناوری گلستان نیز دراین جلسه از محرومیت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از فضاهای مناسب برای مراکز نوآوری خبر داد که در این سفر طی سه موافقت‌نامه، قرار است چند مرکز نوآوری از جمله در گنبدکاووس و گرگان راه اندازی شود.

,

مهدی غفاری در ادامه افزود: صحبت‌هایی با اتاق بازرگانی استان گلستان انجام شده و قول مساعد برای راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده است که تا پیش از راه اندازی آن  شرکت های دانش بنیان و نخبگان گلستانی می توانند از منابع ۳۰ هزار میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه