اخبار داغ

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی قزوین خبر داد

فعالیت ۴۰گروه جهادی دانشجویی در سطح استان/ ۱۵۰۰ دانشجوی جهادگر به مناطق محروم اعزام شدند

فعالیت ۴۰گروه جهادی دانشجویی در سطح استان/ ۱۵۰۰ دانشجوی جهادگر به مناطق محروم اعزام شدند
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران دانشجویی در سال جاری به مناطق محروم اعزام شدند که علاوه بر ایام فروردین و تابستان نیز در طول سال هم در مناطق حاشیه‌ای شهری استان فعالیت می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بحرانی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: ۳۵ گروه جهادی دانشجویی و ۵ گروه جهادی فارغ التحصیلان را در استان داریم که به طور کلی ۴۰گروه جهادی در بسیج دانشجویی برای خدمت رسانی به مردم ساماندهی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: اردوهای جهادی در چهار عرصه اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و بهداشت خدمات رسانی می‌کند که در حوزه عمرانی پروژه‌های زودبازده مانند ساخت خانه محروم و پروژه‌های آبرسانی انجام می‌شود؛ همچنین رنگ آمیزی مدارس در آستانه بازگشایی مداری در مناطق محروم را هم داریم.

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: در عرصه سلامت مباحث آموزشی، بهداشتی و درمان، خدمات مامایی، ویزیت پزشکی و تخصصی و دندان پزشکی را داریم که در کنار آن بحث مطالبه‌گری در حوزه بهداشت هم توسط گروه‌ها جهادی انجام می‌شود.

,

, ,

 

,

بحرانی ادامه داد: در عرصه فرهنگی و آموزشی که قالب دانشجویان در این حوزه فعالیت می‌کنند، در مناطق محروم کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، احکام و قرآن و برگزاری مراسم‌ها و مناسبات مذهبی انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: کلاس‌های مختلف برای سنین کودکان تا بزرگسالان و پاسخ به شبهات شرعی، مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی دانشجویی است.

,

, ,

 

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: در حوزه اقتصادی برگزاری کلاس‌های آموزش مشاغل خانگی، مشاغل تولیدی و تبدیلی در مناطق روستایی و محروم صورت می‌گیرد که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی قشرهای محروم است.

,

بحرانی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران دانشجویی در سال جاری به مناطق محروم طارم، الموت، آوج و بوئین زهرا اعزام شدند که علاوه بر ایام فروردین و تابستان نیز در طول سال هم در مناطق حاشیه‌ای شهری استان فعالیت می‌کنیم که در این راستا مناطقی برای خدمات رسانی شناسایی شده است.

,

, ,

 

,

 

,

وی ابراز کرد: ما با توجه به طرح “اعتلا” عمل می‌کنیم که جغرافیا محور است به این صورت که جهادگران در منطقه‌ هدف به مدت ۳تا ۵ سال کار می‎کنند تا نتیجه مشخصی به دست آید و سپس به سراغ سایر مناطق می‌روند.

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: در بحث سیل پنج گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، پزشکی و فرهنگی به لرستان اعزام شدند و اکنون هشت گروه جهادی در منطقه شهیدآباد شهرستان آوج مستقر هستند که فعالیت آن‌ها تا ۲۸ شهریور ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه