اخبار داغ

سیاستمداران کره جنوبی در اعتراض به فساد دولت، موی سر خود را می‌تراشند!

سیاستمداران کره جنوبی در اعتراض به فساد دولت، موی سر خود را می‌تراشند!
رهبر مخالف کره جنوبی در اعتراض به انتصاب وزیر فاسد دادگستری، در خارج از کاخ ریاست جمهوری و در برابر حامیان و روزنامه نگاران تمام موهای سر خود را تراشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ چرا سیاستمداران کره جنوبی موهای سر خود را می تراشند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"هوانگ کیو آن" رهبر مخالف کره جنوبی به آخرین سیاستمداری تبدیل شده که در اعتراض به دولت در خارج از کاخ ریاست جمهوری موسوم به "خانه آبی" و در برابر حامیان و روزنامه نگاران تمام موهای سر خود را تراشید.

,

به گفته بی‌بی‌سی، این اعتراض به خاطر انتصاب "چو کوک" به عنوان وزیر جدید دادگستری است که سابقا استاد حقوق بوده و خانواده وی به فساد مالی متهم هستند.

, بی‌بی‌سی,

هفته گذشته، 2 نماینده زن به همین خاطر موهای خود را تراشیدند.

,

این 3 نماینده معترض از طیف سیاسی محافظه کار بوده و با دولت فعلی تحت ریاست جمهوری "مون جائه این" مخالف هستند. آنها خواستار استعفا یا اخراج "چو" که حامی "مون" است، شده اند.

,
 
,
, ,

 

,

دلیل اعتراضات چیست؟

, دلیل اعتراضات چیست؟,

همسر "چو" به عنوان یک استاد دانشگاه به جرم جعل مطالبی که به دخترشان در ورود به دانشگاه و بورسیه تحصیلی کمک کرده متهم شده و خشم دانشجویان دانشگاه را برانگیخته است.

,

"چو" در جلسه دادرسی، عمیق ترین عذرخواهی خود را به خاطر آنچه دخترش مرتکب شده از نسل جوان ابراز داشت و گفت که قصد ایجاد اصلاحات در سیستم دادگستری را دارد.

,

"مون" خاطرنشان کرد که هیچ تأییدی دال بر اقدام غیر قانونی وجود ندارد و بسیار بد است که شخصی را تنها بر پایه اتهامات، منصوب نکنیم.

,

این پرونده منجر به بحث و گفتگوهای عمومی درباره امتیاز طبقاتی در کره جنوبی که طی سالهای اخیر در رسوایی های مربوط به فساد وجود داشته، شده است.

,

دولت قبل به خاطر اتهامات مربوط به فساد سرنگون شد و رئیس جمهور اسبق این کشور همچنان در حال گذراندن محکومیت خود به خاطر رشوه و سوء استفاده از قدرت است.

,
 
,
, ,

 

,

دلیل تراشیدن موی سر چیست؟

, دلیل تراشیدن موی سر چیست؟,

مدت های مدیدی است که تراشیدن سر در کره جنوبی نوعی اعتراض محسوب می شود و این عمل، ریشه در آموزه های سنتی کنفوسیوس دارد که راهی برای نشان دادن تعهد به یک امر است.

,

در دهه های 1960 و 1970 زمانی که کره جنوبی تحت دیکتاتوری نظامی بود، مخالفان به نشانه مقاومت، سر خود را می تراشیدند.

,

در دهه های گذشته نیز فعالان و سیاستمداران از این شیوه به عنوان راهی برای اعتراض استفاده کرده اند.

,

در سال 2018، زنان به خاطر ظهور دوربین های جاسوسی در توالت ها و اتاق های تعویض لباس و ضبط مخفیانه فیلم از آنها، سر خود را تراشیدند.

,

هوانگ در حین تراشیدن سر خود به تماشاچیان گفت: "من اینجا هستم تا با تراشیدن سر خود تعهد بدهم که هرگز عقب ننشینم."

,

اعتراض وی توجه گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به خود جلب کرد و کاربران به وی لقب "کیمچی اولدمَن" دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه