اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درگز خبر داد

دستگیری شکارچیان غیرمجاز قرقاول در شهرستان درگز

دستگیری شکارچیان غیرمجاز قرقاول در شهرستان درگز
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت زنی، یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقاول و یک قطعه کبوتر وحشی دستگیر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصلاحی در گفتگو با صبح توس؛ از دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز در شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت زنی از حوزه استحفاظی، یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقاول و یک قطعه کبوتر وحشی دستگیر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قرقاول از جمله پرندگان وحشی است، با توجه به اینکه زیستگاه این پرنده اکثرا در مزارع کشاورزی بوده و تخم گذاری آن معمولا در زمان برداشت گندم انجام می شود، لذا خطر انقراض و تهدید نسل این پرنده بسیار بالاست.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت: از این رو قرقاول جزو پرندگان حمایت شده است و طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست، شکار هر قطعه آن ۴میلیون ریال جریمه دارد؛ کشاورزان و مردم عزیز هم باید در هنگام عملیات زراعی دقت کنند تا صدمه و آسیبی به این گونه مورد حمایت وارد نشود.

,

اصلاحی تبیین کرد: البته خواهش ما از مردم این است که نسبت به تمامی گونه های حیات وحش و پرندگان وحشی مهربان بوده و از آنها حمایت و حفاظت کنند، اما گونه هایی که به لحاظ تعداد و زیستگاه، در معرض انقراض هستند از حساسیت بیشتری برخوردارند.

,

وی تصریح کرد: اسلحه و لوازمی که شکارچیان مختلف به همراه دارند اگر غیر مجاز بوده و یا متعلق به فرد دیگری باشد بلااستثنا ضبط خواهد شد؛ اما اگر مجاز باشد، بسته به نوع و تعداد تخلف، ضبط یا آزادسازی آن بستگی به نظر مقام قضایی دارد.

,

فرمانده یگان حفاظت میط زیست درگز در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه