اخبار داغ

‌پزشک متخصص اعصاب و روان:

شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است

شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است
‌پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم صفایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: افسردگی در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی، تأثیرات زایمان، فشارهای اجتماعی و... بیش از مردان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان این که افسردگی اساسی در بین اختلالات روانپزشکی بالاترین شیوع را دارد، افزود: متوسط سن شروع افسردگی حدود ۴۰ سالگی است و این اختلال در نواحی روستایی بیش از شهری شیوع دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: اختلالات اضطرابی، وسواس ها، وابستگی به الکل و سوء مصرف مواد همراهی زیادی با افسردگی دارد.
,
 
,
صفایی به تأثیر ژنتیک در این اختلال اشاره و اظهارکرد: اگر یکی از والدین مبتلا به افسردگی باشد، احتمال ۱۰ تا ۲۵ درصد این اختلال در فرزند بروز می کند و اگر هر دو والد مبتلا به افسردگی باشند، این میزان به ۲ برابر افزایش می یابد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: خلق افسرده در بیشتر اوقات، احساس کاهش علاقه مندی به انجام‌ کارها، کاهش چشمگیر وزن بدون رژیم غذایی و یا افزایش وزن و اشتها، کم خوابی یا پرخوابی، احساس خستگی یا از دست دادن انرژی، احساس گناه مفرط، سراسیمگی یا کند شدن در کارهای روزمره از علایم و نشانه های افسردگی به شمار می رود که وجود پنج علامت به مدت دو هفته در تشخیص افسردگی دارای اهمیت است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه