اخبار داغ

معاون وزیر کشور:

11 درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می شود

11 درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می شود
معاون وزیر کشور گفت: در حوزه اعتیاد 170 هزار میلیارد تومان معادل یازده درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، تقی رستم وندی امروز در کارگروه اجتماعی،فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده،اظهار داشت: بحث آسیب های اجتماعی مختص کشور نیست و در بررسی تطبیقی با برخی کشور به دلیل داشتن فرهنگ،دین، ارق ملی و انسجام اجتماعی و تاریخ بلند مدت ما وضعیت بهتری داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه روند آسیب های اجتماعی در چند سال اخیر روند افزایشی بوده است، افزود: 19 درصد مصرف مواد مخدر در جهان در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در کشور ما طی دو دهه اخیر غفلتی از حوزه اجتماعی صورت رفت ک برخی شاخص ها تصاعدی افزایش یافت.

,

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سه سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، افزود: برخی موتورهای تولید آسیب در کشور فعال است که اگر کنترل نکنیم باید انتظار داشته باشیم افزایش یابد.

,

رستم وندی کارآمدی و ناکارآمدی را یکی از موتورهای قابل ذکر عنوان گرد و گفت: عدم توازن در کشور هنوز مدیریت نشده است اگر چه خدمات خوبی نیز ارائه می شود اما در حوزه فقر زدائی هنوز نتایج خوبی نگرفته ایم.

,

وی یادآور شد: با وجود اختصاص منابع عدم تمرکز ساختاری و موازی کاری و پراکنده کاری موجب شده تا موفقیت های مطلوبی در این زمینه کسب نشود.

,

این مسئول تصریح کرد: در حوزه امداد رسانی و خدمات اجتماعی نیز با وجود فعال بودن بخش های مختلف به دلیل عدم مدیریت عالی شاهد نیاز مردم به خدمات گسترده هستند که نتوانسته ایم پاسخگو باشیم.

,

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با وجود اختصاص منابع سرمایه گذاری لازم در گلوگاه ها انجام نمی شود، افزود: در حوزه اعتیاد 170 هزار میلیارد تومان معادل یازده درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می دهیم.

,

وی مشارکت مردم را در حل آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: قوانین شفاف و برنامه ریزی مشخص می تواند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

,

این مسئول با بیان اینکه در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی باید به سمت فنآوری های نوین برویم، افزود: توفیقات مطلوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به دست آمده است و ظرف سه چهار سال اخیر نرخ خام و میزان طلاق در کشور ثابت مانده است.

,

معاون وزیر کشور ادامه داد: مسائل اجتماعی همانند مسائل عمرانی نیست و مثل شبکه به هم متصل است و زمانبر است و باید مستمرا برنامه های پیگیری و نظارت شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه