اخبار داغ

رییس کل دادگستری کرمانشاه :

طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» را با بسیج حقوقدانان پیگیری می‌کنم

طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» را با بسیج حقوقدانان پیگیری می‌کنم
رییس کل دادگستری کرمانشاه گفت: طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» را با همکاری بسیج حقوقدانان پیگیری می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز پرویز توسلی زاده ظهر امروز در آیین معارفه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: ما امروز در سایه حکومت اسلامی و تحت زعامت ولی فقیه قرار داریم و معتقدیم تنها خداوند سبحان، رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و ولی معظم فقیه حق حکومت بر انسانها را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: به جز حکومت جمهوری اسلامی که منشا الهی دارد، تمام حکومت های موجود در پهنه دنیا کسانی هستند که به غصب و ناروا بر مردم حکومت می کنند و شما قضات و پرسنل دادگستری باید قدر بدانید که در نظام جمهوری اسلامی مناصبی دارید.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب برای قوه قضاییه یک پیام مهم داشت و آن هم همزمانی این بیانیه با انتصاب آیت الله رییسی بود که انسانی امین و ولایتمدار است.

,

توسلی زاده ادامه داد: رییس جدید دستگاه قضا سند تحول را تقدیم رهبر انقلاب کردند که ایشان با کارا بودن به اجرای این سند تاکید داشتند.

,

وی تصریح کرد: ما هم وظیفه داریم دستگاه قضا و برنامه مدیریتی خود را بر مبنای این سند تنظیم کنیم و این سند چند برنامه مهم دارد که حتما پیگیری می کنیم.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیان داشت: معظم له درباره فساد فرمودند فساد اگر در بدنه حکومت ها عارض شود زلزله ای ویران گر و ضربه زننده به مشروعیت وارد می آورد که برای جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت مرسوم است بسیار جدی تر است.

,

توسلی زاده ادامه داد: وسوسه مقام ریاست حتی در حکومت علوی نیز کسانی را لرزاند، در این زمینه نیز برخورد با مفاسد حتما در دستور کار ما خواهد بود.

,

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین قوانینی که در مبارزه با مفاسد داریم ارتقای سلامت اداری و مبارزه فساد است که تا به حال از ظرفیت آن استفاده نشده است و در این قانون برای مدیرانی که فساد اقتصادی در محیط اداری خود را گزارش نکنند به عنوان ترک فعل جرم انگاری شده است.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: همانگونه که رییس قوه قضاییه بیان کردند چه بسا ترک فعل‌هایی که خسارت آنها از فعل هم بدتر است.

,

توسلی زاده بالا بردن اعتماد عمومی را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را از اولویت های کاری خود بیان کرد و افزود:  در زمینه افزایش اعتماد عمومی در دادگستری اقدام های مهمی را انجام خواهیم داد.

,

وی کاهش ورودی پرونده ها را از دیگر اولویت های خود عنوان کرد و بیان داشت: تا وقتی این همه وارده و موجودی داریم امکان برنامه ریزی وجود ندارد.

,

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اولویت کاری بعدی خود را کاهش وقوع جرم و جمعیت کیفری دانست و افزود: همچنین مردم داری روش من است و بر این موضوع اعتقاد دارم که باید در دسترس تمام مردم باشم تا به من مراجعت کنند و مشکلاتشان را در میان بگذارند.

,

توسلی زاده این کار را مانعی در مقابل فساد و سوءاستفاده برخی افراد دانست و آن را دراعتمادسازی مردم موثر برشمرد و گفت: این اطلاع از جزییات مدیریت را تقویت می کند.

,

وی با بیان اینکه در زمینه حفظ کرامت انسانی رییس قوه قضاییه نیز عنایت ویژه ای به آن دارد، افزود: بر مبنای آموزه های دینی که فراگرفته ام با مردم و همکاران با کرامت برخورد خواهم کرد.

,

قاضی القضات کرمانشاه تصریح کرد: حفظ استقلال قاضی و دستگاه قضایی از دیگر تاکیدات من است و از رای قاضی دفاع می کنم؛ همچنین ضمن تعامل دستگاه قضایی با سایر نهادها استقلال خود را حفظ می کنم.

,

وی همچنین تاکید کرد که یکی از کارهای دیگری که در دستور کار من خواهد بود موضوع طرح «هر مسجد، یک حقوقدانان» است که ریاست قوه قضاییه هم بر آن تاکید دارند و آنرا از طریق بسیج حقوقدانان پیگیری خواهم کرد.

,

توسلی زاده در پایان گفت: خودم را فردی صددرصد انقلابی می دانمو همین که تعدادی از اعضای خانواده ام شهید، رزمنده و جانباز هستند این موضوع را اثبات می کند و افتخار می کنم که در مدت 27 سال خدمت در سنگر قضایی هیچ وقت از هیچ رانتی استفاده نکردم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه