اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان رفتنی شد/مدیر کل جدید به مطالبات تویسرکانی ها درباره وحوش انتقال داده شده خانگرمز پاسخ می دهد؟!

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان رفتنی شد/مدیر کل جدید به مطالبات تویسرکانی ها درباره وحوش انتقال داده شده خانگرمز پاسخ می دهد؟!
شنیده ها خبر از مراسم تودیع عادل عربی از سمت مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان در هفته آینده می دهند و محسن جعفری بسطامی به عنوان مدیر کل جدید معرفی می شود، این خبر سبب شده تا تویسرکانی ها پیگیر مطالباتی باشند که عربی به آن پاسخ نداده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ درِ گوشی های این روزها در حوزه خبری حاکی از رفتنی شدن عادل عربی از سمت مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان دارد و آمدن محسن جعفری بسطامی به عنوان مدیرکل جدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عادل عربی همان مدیری است که زمینه ساز گلایه های مردم تویسرکان در چندین حوزه در خصوص محیط زیست شد.

,

او همان کسی است که مصاحبه های متناقض گونه اش مسیر حفاظت از وحوش منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان را به جایی کشاند که نباید و در آخر کسی پاسخگوی مطالبات مردم تویسرکان نشد.

,

در زمان مدیریت عربی آن گونه که شنیده شد 26 رأس از وحوش خانگرمز تویسرکان را به #لشگردر_ملایر انتقال دادند، این در حالی است که او در برخی مصاحبه های خود تنها از انتقال 20 رأس از وحوش و همگی نر و در برخی دیگر از مصاحبه هایش از انتقال 21 رأس که دو رأس آن ماده بوده است خبر داده بود.

,

عربی در ابتدا زمانی که خبر نقل و انتقال وحوش خانگرمز به ملایر در بی خبری فرماندار وقت در شب عید سال 98 توسط سایت خبری رودآور منتشر شد، در گفت و گویی که با یکی از خبرنگاران استان داشت عنوان کرده بود تنها 20 رأس انتقال دادند و به هیچ عنوان وحوش ماده در بین نقل و انتقال کل و بزها نبوده است.

,

با پیگیری های انجام شده از سوی خبرنگار این رسانه، بالاخره عربی لب به سخن گشود و معترف شد که 21 رأس از وحوش را انتقال دادند و در بینشان دو رأس ماده هم بوده است.

,

انتقال وحوش ماده در فصل زاد و ولد از نظر کارشناسان محیط زیست قابل پذیرش نیست، چرا که می تواند برای حیوان ماده و گله اش خطر آفرین باشد. پروژه نقل و انتقال وحوش خانگرمز به لشگردر ملایر را برخی کارشناسان محیط زیست چندان علمی ندانستند.

,

این مسئله تا جایی پیش رفت که حتی مفتح نماینده مردم تویسرکان در راستای پیگیری مطالبه مردم به روحانی در صحن علنی مجلس تذکر داد، مفتح خواستار پیگیری چرایی این نقل و انتقالات وحوش بود و توجه بیشتر مدیران زیردستی روحانی به حفاظت از منطقه ای منحصر به فرد که می تواند لااقل برای روستاهای اطراف منطقه از نظر گردشگری درآمدزایی ایجاد کند.

,

امید آنکه در صورت رفتنی شدن عربی، مدیر کل جدید به درخواست مفتح نماینده مردم تویسرکان که پیگیر مطالبات مردم در حوزه محیط زیست هم هست پاسخ مثبت دهد و پاییز سال جاری که زمان مناسبی برای انتقال وحوش از نظر کارشناسان است به جای 21 رأس انتقال داده شده، وحوش دیگری برای تنظیم جمعیتی کل و بز #خانگرمز به این منطقه بازگرداند.

,

فاطمه زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه