اخبار داغ

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

30 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی حرفه ای در حال تحصیل هستند/ با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم

30 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی حرفه ای در حال تحصیل هستند/ با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بابیان این‌که هدف‌گذاری صورت گرفته برای تحصیل 50 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: هم‌اکنون 30 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی حرفه ای در حال تحصیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، بابیان این‌که جمعیت دانش‌آموزی استان امسال به بیش از ۲۶۷ نفر افزایش‌یافته است، اظهار داشت: سال گذشته تعداد دانش آموزان استان ۲۵۵ هزار نفر بود که امسال شاهد رشد تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف هستیم.

وی بابیان این‌که توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است، بیان داشت: هم‌اکنون 30 درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان در مدارس فنی و حرفه‌ای و همچنین کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و هدف‌گذاری بر این است که این میزان به 50 درصد برسد.

شیخ‌الاسلام کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش برشمرد و بیان داشت: در 6 سال گذشته بیش از 170 طرح آموزشی در قم بهره‌برداری رسیده اما بازهم در این زمینه کمبود داریم.

وی بابیان این ازلحاظ امکانات آموزشی وضعیت خوبی را در رتبه‌بندی کشوری نداریم، تصریح کرد: سال گذشته ازنظر کمبود فضای آموزشی آخرین استان بودیم اما امسال به رتبه 26 رسیدیم که البته این رتبه نیز زیر میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در پاسخ به این سؤال که کدام مناطق با کمبود مکان‌های آموزشی روبرو هستند، گفت: یکی از مشکلاتی که متأسفانه در شهر قم وجود دارد احداث ساختمان‌های مسکونی انبوه به در نظر گرفتن مکان‌های آموزشی است به‌طوری‌که در سال‌های گذشته در مناطقی مانند پردیسان و انسجام در شعاع 5 هزار متری این ساختمان‌ها نیز مراکز آموزشی نبود که جای سؤال دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این مناطق با مشارکت خیرین برای ساخت مدارس صورت گرفته و این روند در تمامی مناطقی که با کمبود روبرو هستند ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه