اخبار داغ

مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان کرمان:

2 درصد قیمت منطقه ای واحدهای مسکونی و تجاری مشمول مالیات می شود/ خانه های زیر 200 متر از پرداخت مالیات معاف هستند

2 درصد قیمت منطقه ای واحدهای مسکونی و تجاری مشمول مالیات می شود/ خانه های زیر 200 متر از پرداخت مالیات معاف هستند
مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان کرمان گفت: برای واحدهای مسکونی یک قیمت منطقه ای وجود دارد که بر مبنای آن 2 درصد قیمت میانگین روز، مالیات دریافت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلمانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص مالیات واحدهای تجاری و مسکونی اظهار کرد: برای واحدهای مسکونی یک قیمت منطقه ای وجود دارد که بر مبنای آن 2 درصد قیمت میانگین روز مالیات دریافت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: در واحدهای تجاری نیز 2 درصد رقمی که بین انتقال دهنده و انتقال گیرنده رد و بدل می شود مشمول مالیات است و قیمت منطقه ای و ارزش اجاره ای که برای شهر نوشته می شود  توسط 5 عضو انجام می شود که یکی از آن ها سازمان مالیات است.

,

سلمانی افزود: سایراعضاء این کمیته قیمت گذاری شامل سازمان راه و شهرسازی، یک نماینده از شهرداری، بنیاد مسکن و ثبت اسناد است که هر 5 عضو با مشورت قیمت منطقه ای هر ملک را می نویسند.

,

وی خاطر نشان کرد: عوارضی که شهرداری یا اداره ثبت اسناد برای صدور پروانه و سند ثبتی دریافت می کند ارتباطی با سازمان مالیاتی ندارد ومطابق تبصره 3 ماده 64 قانون مالیاتی مستقیم، وزارت کشور به پیشنهاد سازمان مربوطه و وزارت اقتصاد میزان آن را تعیین می کنند که معمولا باید 33 تا 35 درصد قیمت منطقه ای  را شاخص خود قرار دهند و از آن 2 درصد بگیرند.

,

مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان کرمان در ادامه به میزان مالیات واحده های مسکونی و تجاری که اجاره داده می شود اشاره و بیان کرد: مالیات ملکی که به اجاره می رود بر اساس ارزش قیمت منطقه ای که توسط همین 5 عضو نوشته می شود نیز همان میزان 2 درصد است ولی خانه هایی که زیر 200 متر باشند از پرداخت مالیات و مستقلات معاف هستند.

,

سلمانی عنوان کرد: خانه های بالای 200 متر نیز نسبت به متراژی که دارند مشمول مالیات اجاره می شوند اما اخیرا قانونگذار به این فکر افتاده است که در شهرهای پر جمعیت، مالیات خانه های خالی مسکونی را دریافت کند که باز هم این قانون متعلق به شهرهای بالاتر از 100 هزار نفر جمعیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه