اخبار داغ

در آستانه سال تحصیلی جدید؛

بازار نوشت افزار رنگ و بوی ماه مهر ندارد/ تلاش صنعت و معدن برای کاهش التهاب

بازار نوشت افزار رنگ و بوی ماه مهر ندارد/ تلاش صنعت و معدن برای کاهش التهاب
هر ساله با شروع ماه مهر یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها تامین مایحتاج دانش آموزان از قبیل نوشت افزار ها و لباس فرم است. یکی از مهمترین عوامل موثر بر بازار، افزایش نوسانات قیمت ارز است که امسال به دلیل افزایش قیمت ارز به قیمت نوشت افزار هم به تبع آن بسیار سرسام آور شده است و خانواده ها به راحتی نمی توانند برای فرزندان دانش آموز خود این اقلام را تهیه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ طبق گزارشات واصله و میدانی خبرنگار عصر همدان از بازار لوازم التحریر امسال شاهد افزایش سه برابری قیمت ها در این بازار هستیم که تدبیر مسئولانه مدیران را می طلبد که نه رونقی از این بازار کم کند و نه فشار های اقتصادی و مضاعفی بر مردم تحمیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

یکی از کارهایی که دستگاه های متولی تنظیم بازار در حال پیاده سازی هستند توزیع بیش از ۲۰۰ هزار جلد دفتر برای دانش آموزان استان است و هرچند به گفته مسئولان و مدیران مربوطه این تعداد دفتر کم است و کفاف ۲۸۶ هزار دانش آموز استان همدان را ندارد اما می تواند از التهاب بازار نوشت افرار و لوازم تحریر بکاهد.

,

به گفته فروشندگان بازار نوشت افزار، رونق آنچنانی در بازار دیده نمی شود و خانواده ای اگر بخواهد برای فرزندش یک پک معمولی خریداری کند لاجرم باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه کند و این مبلغ برای خانواده ای که دو فرزند و یا بیشتر دارند بسیار سخت و نگران کننده است.

,

در همین خصوص با حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفتگویی کردیم و از وضعیت بازار و میزان دفتر های دولتی جویا شدیم.

,

تلاش صنعت و معدن برای کاهش التهاب

, تلاش صنعت و معدن برای کاهش التهاب, تلاش صنعت و معدن برای کاهش التهاب,

حمیدرضا متین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با بیان اینکه ۱۵۱ هزارجلد دفتر با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به استان تخصیص داده شده است اظهار داشت: البته تا الان ۸۰ هزار جلد به ما تخصیص داده شده و ما این تعداد را در اختیار آموزش و پرورش گذاشتیم.

,

وی افزود: این تعداد دفتر برای عموم است که ما در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم که در بین به مدارس روستایی و افراد کم درآمد توزیع کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه به این دلیل به مدارس دادیم که خود مدارس و مدیران آن بهتر از اداره صنعت و معدن می توانند افراد کم بضاعت و کم برخوردار و ضعیف را تشخیص دهند تاکید کرد: ۵۱ هزار ۵۰۰ جلد دفتر نیز برای نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد داریم که جمعا ۲۰۰ هزار دفتر دولتی است.

,
,

متین در پاسخ به این پرسش که این تعداد دفتر برای ۲۸۶ دانش آموز استان کم است عنوان کرد: ۲۰۰ هزار دفترچه یک مقدار از التهاب بازار کم می‌کند. واحد بهزیستی و کمیته امداد برای هر دانش آموز ۵ جلد دفتر می دهد و باید این را هم در نظر داشته باشیم که همه مردم که بی بضاعت و از نظر مالی ضعیف نیستند.

,

وی با بیان اینکه اتحادیه لوازم تحریر و نوشت افزار با معرفی ما می‌توانست با ارز نیمایی مقداری نوشت‌افزار وارد کند گفت: مقایسه قیمتی که خود روسای اتحادیه در سازمان داشتند یکسری افراد داوطلب شدند که زیر قیمت ارز نیمایی تهیه کنند و نوشت افزار بیاورند و این افراد توانستند با یک قیمتی حدود ۱۲ درصد کمتر از ارز نیمایی لوازم التحریر وارد کنند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطر نشان کرد: برای کلیه واحدهای فروشنده نوشت‌افزار فروش فوق العاده گذاشتیم و به اتفاق رئیس بازرسی سازمان و رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و خود بنده از مناطق عمدتاً صحاف خانه بازدید خواهیم داشت تا نوشت افزار ها را با یک درصد پایین تری برای عدم اجحاف حق مردم در اختیارشان قرار دهیم.

,

متین در ادامه با اشاره به بازرسی ها از بازار تاکید کرد: هم بازرسان گشتی و هم بازرسان مقیم در بازار حضور دارند و بازار را کنترل می‌کنند تا در حق مردم خیلی اجحاف نشود البته این نظارت ها نافی ناراحتی مردم از گران بودن نوشت افزار نیست اما ما دنبال این هستیم تا جایی که می توانیم کنترل کنیم و مردم کمتر آسیب ببینند و با آرامش خاطر نوشت‌افزارهای خود را تهیه کنند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غیر از دفتر سایر نوشت‌افزارهای دیگر شامل ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند عنوان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط مشمول کاغذ شده و به یکی از شرکت‌های تولیدکننده کشور که شرکت پارسیان در اصفهان است واگذار شده و سپس دوستان وارد کردند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به دلایل گرانی نوشت افزار گفت: غیر از قیمت ارز یک مسئله هم بحث نقل و انتقال پول است. مثلاً سال ۹۶ که می‌خواستیم خودکار چینی وارد کنیم یک و نیم تا دو درصد به صراف می دادیم اما الان به ۱۸ درصد رسیده است و نقل و انتقال پول خیلی گران تمام می‌شود این گرانی‌ها به همین مشکلات نقل و انتقال هم برمی‌گردد.

,

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به توضیحات و گفته های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان مدیران و مسئولان مربوطه برای تنظیم بازار نوشت افزار در تلاش و برای کاهش آسیب های مالی و اقتصادی وارده به مردم در صدد سر و سامان دادن به بازار نوشت افزار هستند و اما چیزی که نمایان است این است که این بازار از بی رمقی و رکود رنج می برد و باید فکری اساسی، راهبردی و بلند مدت برای رونق این بازار اندیشید تا هم شعار سال محقق شود و هم مردم به راحتی و با اطمینان خاطر اقلام مورد نیاز از قبیل دفتر و خودکار و … را بتوانند تهیه کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه