اخبار داغ

‌در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی مطرح شد

محصولات کشاورزی آب‌بر نباید در استان مرکزی کشت شوند/مشوق‌های لازم برای صرفه جویی مصرف آب در صنعت جدی گرفته شود

محصولات کشاورزی آب‌بر نباید در استان مرکزی کشت شوند/مشوق‌های لازم برای صرفه جویی مصرف آب در صنعت جدی گرفته شود
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی گفت: برخی از محصولات کشاورزی که مصرف آبی زیادی دارند نباید در استان کشت شوند چراکه نمی‌تواند برای کشاورزی و شرایط کشور مفید باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان مرکزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم مصرف آب را در استان دارد گفت: بیشترین تحولی که باید برای صرفه‌جویی در آب انجام شود. در بخش کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده اظهار کرد: سیستم‌های اجرایی در بخش کشاورزی باید به سمت تنوع و فناوری پیش رود تا ضمن اینکه تولید کاهش نداشته باشد در مصرف آب هم صرفه‌جویی شود.

,

محصولات کشاورزی آب بر نباید در استان کشت شوند

, محصولات کشاورزی آب بر نباید در استان کشت شوند, محصولات کشاورزی آب بر نباید در استان کشت شوند,

رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گفت: آن چیزی که در موضوع صرفه‌جویی آب مهم است نحوه استفاده درست در مصرف آب در بخش کشاورزی است و مهم‌تر از آن هم نوع کشت است که باید قابل توجه باشد.

,

یادگاری اظهار کرد: لازم است یک تحول جدی در الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان مرکزی انجام شود تا با کم‌آبی سازگار باشد.

,

وی ادامه داد: برخی از محصولات کشاورزی که مصرف آبی زیادی دارند نباید در استان کشت شوند چراکه نمی تواند برای کشاورزی و شرایط کشور مفید باشد.

,

مشوق‌های لازم برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنعت جدی گرفته شود

, مشوق‌های لازم برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنعت جدی گرفته شود, مشوق‌های لازم برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنعت جدی گرفته شود,

حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مشوق‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید در صنعت جدی گرفته شود چراکه برخی از صنایع می خواهند نیازهای مصرفی خود را با تکنولوژی مطابقت دهند و این کار نیازمند تسهیلاتی است که باید از آنها حمایت کرد.

,

حاجی پور اظهار کرد: اتفاق دومی که باید در این خصوص انجام شود تشکیل کمیته فنی با همکاری آب منطقه ای و سایر دستگاه های مرتبط است که برای پایش مصرف آب در استان باید انجام شود و به طور مداوم رصد انجام شود و در صورت نیاز آنها مشوق‌های حمایتی به آنها داده شود.

,

صرفه‌جویی در آب نیازمند یک برنامه بلندمدت است

, صرفه‌جویی در آب نیازمند یک برنامه بلندمدت است, صرفه‌جویی در آب نیازمند یک برنامه بلندمدت است,

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: صرفه جویی در آب نیازمند یک برنامه بلند مدت است، چراکه میزان برداشت از منابع زیرزمینی در سال های اخیر زیاد بوده است و باید این موضوع جدی گرفته شود.

,

زندیه وکیلی اظهار کرد: برخی از سیاست ها در خصوص صرفه جویی در مصرف آب باید به صورت ملی انجام شوند و وزارتخانه های مربوط باید سیاست های خود را به گونه ای تنظیم کنند که صرفه جویی در آب قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صرفه جویی در منابع آبی علاوه بر اینکه باید یک برنامه عملیاتی و بلند مدت در نظر گرفته شود باید برش های زمانی مشخص نیز داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه