اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد؛

شناسایی ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرمجازدر قزوین / پروژه مروارید کارشناسی می‌شود

شناسایی ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرمجازدر قزوین / پروژه مروارید کارشناسی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرقانونی در استان شناسایی شده که چند مورد تخریب شده و این روند به نوبت ادامه دارد؛ نمی‌خواهیم حقوق مردم تضعیف شود اما سرمایه‌ای که برای آیندگان است باید حفظ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص،  صبح امروز نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی با موضوع بررسی مشکلات حوزه منابع آب استان، خطر سیلاب در برخی نقاط، سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و مشکلات پروژه تجاری مروارید محمدیه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قروین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم سرمایه‌هایی که برای نسل آینده است را حفظ کنیم، اظهارکرد: مصوبات خوبی را درحوزه آب، چاه‌های غیرمجاز و حریم رودخانه‌ها تصویب شد.

,

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات پروژه مراورید در شهر محمدیه، نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه در خصوص نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه اراضی کشاورزی در دست داریم.

,

رئسی کل دادگستری استان قزوین افزود: متاسفانه در گذشته کوتاهی‌هایی شده که درصدد هستیم با کسانی که به حقوق بیت‌المال تعرض می‌کنند برخورد جدی شود.

,

این مسئول بیان کرد: برخی از نهادهای دولتی مجوزهایی صادر کرده‌اند که در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام شده که قطعا باید با این افراد برخورد قانونی شود.

,

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: کسانی که این مجوزها را دارند برای جبران خسارت می‌توانند به فرد یا دستگاهی که این مجاوزها را صادر کرده مراجعه کنند.

,

وی یادآور شد: ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرقانونی در استان شناسایی شده که چند مورد تخریب شده و این روند به نوبت ادامه دارد؛ نمی‌خواهیم حقوق مردم تضعیف شود اما سرمایه‌ای که برای آیندگان است باید حفظ شود.

,

نهادهای دولتی حدود ۱۸ مورد مجاوزهایی را صادر کرده‌اند

, نهادهای دولتی حدود ۱۸ مورد مجاوزهایی را صادر کرده‌اند,

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: نهادهای دولتی حدود ۱۸ مورد مجاوزهایی را صادر کرده‌اند که در حریم رودخانه ورود شده که این موارد لیست خواهد شد.

,

این مسئول ابراز کرد: پروژه مروارید مدت‌ها است متوقف شده که ستاد اجرایی، مسکن و شهرسازی و شهرداری مصوبات خوبی را در سال گذشته ابلاغ کرده‌اند.

,

وی تاکید کرد: مصوبات تایید شده و باید کارگروهی تاسیس شود تا کاربری اراضی بررسی شود و حق و حقوق ستاد اجرایی مشخص شود.

,

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به نهادها در حوزه صدور مجوز چاه‌های غیرمجاز مهلتی داده شده و اگر در این مهلت برای نصب کنتور اقدامی نشود بدون شک چاه‌ها مسدود می‌شود و کوتاه هم نخواهیم آمد.

,

این مسئول با بیان اینکه مردم باید خودشان حافظ قانون باشند، افزود: مسئولین و مدیرانی که به حقوق بیت‌المال تعرض کرده و یا در انجام وظایف خود در حفظ بیت‌المال کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

,

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم ۷۱ مورد حریم رود خانه را آزاد کنیم بیش از ۱۰ هکتار حریم آزاد می‌شود و به مالکیت قبلی باز می‌گردد که تا کنون بیش از ۱۰ مورد از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رود خانه تخریب شده و با نظارت قانون مابقی موارد تخریب خواهد شد

,

قدرتی گفت: قطعا تخریب ساخت و سازهایی که در حریم رودخانه‌ها به طور غیرمجاز ایجاد شده خسارتی به دنبال دارد اما اگر تخریب نشود خسارات بیشتری وارد خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: جلسات تشکیل شده این پیام را دارد که دستگاه قضایی خصوصا بعد از انتصاب آیت الله رئیسی جدی‌تر شده است؛ در واقع نهادینه کردن قانون و اینکه مدیران به وظایف خود بیشتر توجه کنند از مهمترین موارد است.

,

مریم نخستین در این جلسه درباره مشکلات پروژه مروارید اظهار کرد: زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع در سال ۸۲ از اداره راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده است.

,

شهردار محمدیه افزود: کاربری این زمین مشخص نشده و اداره شهرسازی می‌گوید که کاربری این زمین تجاری است اما طبق کارشناسی که شهرداری انجام داده این زمین کاربری کشاورزی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه