اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه عنوان کرد؛

برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی در کرمانشاه در هفته دفاع مقدس

برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی در کرمانشاه در هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی در استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز سردار مرادعلی محمدی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس با اشاره به نام گذاری شعار این هفته با عنوان «ما پیروزیم» اظهار داشت: در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۱۱ کمیته شامل کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، ورزش و جوانان، روحانیت و مساجد، زنان و خانواده، روستایی و عشایر، هنری و نمایشی، کودک و نوجوان، فضاسازی و تبلیغات محیطی، دانش آموزی و دانشجویی و اطلاع رسانی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی استان کرمانشاه افزود: ۳۰۰ برنامه در سطح کمیته های استانی و ۴۰۰ برنامه در سطح شهرستان های استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

,

سردار محمدی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نخستین روز از این هفته به نام «قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده و برنامه ریزی ها با محوریت روز رژه تجلی صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی و دفاعی کشور انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه دومین روز هفته دفاع مقدس به نام «دانش پژوهشی، معرفت، جوانان و سربازان» نام گرفته، عنوان کرد: محوریت برنامه ها در این روز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور کشور است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سومین روز از این هفته نیز به نام «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نام گرفته و در برنامه ریزی های انجام شده به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر کردن اهداف تحریم دشمن توجه شده است.

,

سردار محمدی چهارمین روز از این هفته را به نام «بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه» اعلام و عنوان کرد: محوریت برنامه ریزی های انجام شده در این روز، نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند، فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل است.

,

وی با بیان اینکه پنجمین روز هفته دفاع مقدس به نام «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده است، افزود: همچنین در این روز عطرافشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده معظم آنها و شهدای مدافع حرم و تکریم جانبازان و آزادگان انجام خواهد شد.

,

سردار محمدی ششمین روز هفته دفاع مقدس را روز «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» بیان کرد و گفت: در این روز محور برنامه ها حضور با شکوه در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی در حفظ و کرامت ارزشهای اسلامی خانواده و ورزش همگانی و عمومی خواهد بود.

,

این مسئول با اعلام اینکه روز هفتم نیز به نام «رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران» نامگذاری شده، محوریت برنامه ریزی ها را روز حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه(ع) و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس دانست.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روز آخر نیز به نام «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نام گرفته و برنامه ها با محوریت سالروز حماسه مردم گیلانغرب در دفاع مقدس و بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت برنامه ریزی شده اند.

,

سردار محمدی از برگزاری مراسم رژه در ساعت هشت صبح روز سی و یکم شهریور در بزرگراه امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: همچنین  در روز اول مهر زنگ «ما پیروزیم» در مدارس به صدا درخواهد آمد.

,

وی با اشاره به رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای کارگر و اصناف و جشنواره شعر دفاع مقدس در روز دوم مهر ماه و همایش تببین نقش اصناف و پشتیبانی آن ها، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، مراسم عصر خاطره با حضور مادر، همسر و خواهران شهدا و روز سرباز و تجلیل از سربازان نمونه  در سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

,

سردار محمدی خاطرنشان کرد: در روز چهارم مهر ماه نیز مراسم گلباران مزار شهدا و حرم های شهدای گمنام و حماسه مردم گیلانغرب و نیز همایش بزرگ عاشوراییان برگزار می شود.

,

 وی با بیان اینکه در روز پنجم مهرماه مراسم کوهپیمایی خانوادگی در محل پارک کوهستان برگزار می شود، افزود: همچنین گردهمایی پیشکوستان دفاع مقدس به تعداد ۲۰۱۳ نفر در هفتم مهر ماه برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سی و یکم تا هفتم مهر ماه نمایش رزمی -فرهنگی «با افلاکیان» با محوریت بازسازی عملیات نصر هفت در محل پادگان توحید به اجرا در می آید.

,

سردار محمدی برگزاری ۴۰ یادواره شهدا و ۵۰ مسابقه ورزشی و فرهنگی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: سخنرانی ائمه جمعه و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز جمعه، انجام تبلیغات محیطی، تشکیل میزگرد در صدا و سیما، ساخت مجموعه هشت قسمتی حماسه ماندگار، برگزاری یادواره شهدا پناه بی پناهان در محل پارک شیرین، فراخوان نخستین مسابقه دانش آموزی از دیگر برنامه ریزی های انجام شده است.

,

وی برگزاری نمایشگاه هایی با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و افزود: طی این هفته از مسجمه شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری به ارتفاع هفت متر در مرکز فرهنگی مرصاد رونمایی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه