اخبار داغ

امام جمعه سرخه تاکید کرد؛

"مردم داری" رمز موفقیت ائمه جمعه / تا رسیدن به اهداف عالیه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه راه زیادی داریم

"مردم داری" رمز موفقیت ائمه جمعه / تا رسیدن به اهداف عالیه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه راه زیادی داریم
امام جمعه سرخه با اشاره به توصیه های امام خامنه ای به ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص مردم داری، گفت: مردم داری رمز موفقیت ائمه جمعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه در گفتگو با خبرنگار مرآت، به توصیه های امام خامنه ای در دیدار با ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: حضرت از آیه «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ» استفاده و به این نکته ظریف اشاره کردند که خداوند در این آیه 5 مرتبه  از مردم و مردم داری سخن به میان آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی تصریح کرد: براساس این آیه، امام خامنه ای مردم داری را رمز موفقیت ائمه جمعه در این مسئولیت خطیر و حساسی که دارند دانستند.

,

امام جمعه سرخه، رسالت ائمه جمعه را همانند یک پدر معنوی در شهر عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی همه مردم شهر، دست نوازشش بر سر همه مردم است و برایش مهم نیست مردم جزو چه جناح و گروهی هستند و چه دیدگاهی دارند.

,

فاطمی بصیر حسن تعامل با مردم را وظیفه ائمه جمعه دانست و اظهار کرد: بخش بزرگی از فعالیت ائمه جمعه حل و فصل مشکلات و رتق و فتق امور اجتماعی مردم است.

,

وی با بیان اینکه دفاتر ائمه جمعه به روی تمامی مردم باز است، گفت: غالبا افرادی که به دفاتر ائمه جمعه مراجعه می کنند افرادی هستند که به ادارات و نهادها مراجعه کرده اند و نتیجه ای نگرفتند و آخرین امیدشان برای حل مشکلات دفتر امام جمعه است.

,

امام جمعه سرخه با تاکید بر ارتباط ائمه جمعه با جوانان، اظهار کرد: سعی دارم تعامل سازنده و حسنه ای با جوانان داشته باشم و با سعه صدر و حسن تدبیر ارتباطمان را روز به روز بیشتر کنیم.

,

فاطمی بصیر تقویت ورزش جوانان و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری را از محورهای مورد نظر خود دانست و تصریح کرد: بسیاری از جوانان ما اقبال خوبی در زمینه ورزش و فعالیت های هنری دارند.

,

وی ادامه داد: در اکثر موارد به عنوان پل ارتباطی بین دوستان جوان با مدیران استانی انجام وظیفه می کنم و اگر مشکل و نیازی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری باشد سعی در برطرف کردن و حمایت از آنان داریم.

,

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه امام خامنه ای در سال 94 بحث تاسیس قرارگاه فرهنگی نماز جمعه را مطرح کردند، گفت: عمده فعالیت قرارگاه فرهنگی نماز جمعه در سراسر کشور، شناخت نقاط قوت و فرصت های فرهنگی و از طرفی دیگر شناخت ضعف ها و چالش های فرهنگی است.

,

فاطمی بصیر با بیان اینکه به عنوان امام جمعه از مشاورین متعدد در زمینه های مختلفی بهره گیری می کنم، افزود: طراحی مشاوره را در قالب قرارگاه فرهنگی نماز جمعه داریم و تمام اطلاعاتی که باید کسب کنیم و راهکارهایی که باید احصاء شود در قرارگاه فرهنگی اتفاق می افتد.

,

وی اظهار کرد: در همین راستا محلاتی که به لحاظ فرهنگی آسیب پذیر بودند، را با همکاری ارگان ها شناسایی کردیم و از مسئولین خواستیم توجه ویژه ای به آن محل شود و امکانات رفاهی و آموزشی بیشتر ارائه شود و الآن آن محله به یکی از محله های خوب تبدیل شده است.

,

امام جمعه سرخه گفت: البته ادعا نمی کنیم که در راستای فعالیت قرارگاه فرهنگی توفیق صددرصدی داشتیم ولی با گام هایی که برداشتیم به صورت نسبی رضایت داریم و موفقیت هایی را کسب کردیم که البته تا رسیدن به اهداف عالیه راه زیادی در پیش داریم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه