اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان:

نشست علمی مرکز مطالعات غرب آسیا در زنجان برگزار می‌شود

نشست علمی مرکز مطالعات غرب آسیا در زنجان برگزار می‌شود
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به برگزاری نشست علمی مرکز مطالعات غرب آسیا در زنجان گفت: این نشست با حضور معاون رایزن فرهنگی ایران و عراق برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت مرکز مطالعات غرب آسیا در استان زنجان اظهار کرد: در جهان امروز نقش مراکز مطالعاتی، پژوهشگاه ها، اندیشکده ها در جهت گیری و خط مش گذاری دولت‌ها در حوزه سیاست های داخلی و خارجی، نقش به سزایی در تامین منفعت دولت ها ایفا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه نقش این مراکز بیشتر در جهت شناخت صادق از پدیده های مورد مطالعه خود است ابراز کرد: این مراکز پدیده های مورد مطالعه خود را در اختیار سیاست گذاران و تصیمیم گیران حوزه سیاست داخلی و خارجی قرار می دهند تا آنان برحسب شناخت این مراکز تصمیمی جهت تامین حداکثر منفعت ملی اتخاذ نمایند.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با بیان اینکه اهمیت تاسیس چنین مراکز تحقیقاتی درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دو دهه گذشته مورد توجه مسئولین قرار گرفت و مراکزی از این دست تاسیس شد خاطر نشان کرد: به دلیل ضعف های ساختاری، به لحاظ فکری و عینی نتوانسته اند ساختاری که سازگار با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشد را تاسیس نمایند.

,

وی با اشاره به مراکز مطالعاتی تاسیس شده در ایران طی دو دهه اخیر  افزود: مراکز تحقیقاتی موجود با الگو برداری صرف از بعد ساختار تشکیلاتی و ابعاد معرفت شناختی، روش شناختی، هستی شناسی پژوهش ها در واقع به تعمیق فکر غربی و مشروعیت بخشی سیاست های داخلی و خارجی قدرت های بزرگ و مداخله گر غرب آسیا عمل می کند.

,

رضایی با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب هژمونی قدرت بزرگ غربی در نقاط مختلف جهان شده است تصریح کرد: بهره گیری و استفاده سیستماتیک از تحلیل ها و تفسیر ها و پژوهشگاه ها یکی از برنامه های این مرکز مطالعاتی است؛ این مراکز به عنوان یک بازوی محکم مشاوره ای در خط مش گذاری ها و اتخاذ تصمیمات در حوزه سیاست داخلی و خارجی عمل می کنند.

,

وی با بیان اینکه امروزه یک سوم از مراکز مطالعاتی در ایالات متحده هستند بیان کرد: یکی از مهم ترین این مراکز مطالعاتی شورای روابط خارجه موسسه پروکینگز می باشد.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به نوع کاری این موسسه ابراز کرد: این موسسات رخداد های بین الملی را در اطراف و اکناف جهان رسد نموده و با تحلیل ها و تفسیر های علمی موثر بر حسب تامین منافع ملی شان پاسخهای مناسب را در اختیار دولت مردان و تصمیم گیران قرار می دهند.

,

وی با بیان برنامه های مرکز مطالعات غرب آسیا در زنجان افزود: مرکز مطالعات غرب آسیا در زنجان سعی دارد شناخت معتبر و صادقی از کشورهای غرب آسیا مشخصا کشور های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین را در اختیار سیاست گذارنظام اسلامی قرار دهد و به عنوان یک پشتیبان شناختی و مشاوره ای عمل کند.

,

رضایی با بیان زمینه های فعالیتی این مرکز تصریح کرد: اعتبار شناختی حاصل از این مرکز به طور مستقل و بر اساس زمینه های سیاسی، امنیتی و نظامی دولت های غرب آسیا و مستقل از شناخت و تفاسیر تحقیقاتی اروپای شمال و ایالات متحده است.

,

وی با اشاره به فعالیت کاری این مرکز مطالعاتی با سایر نهاد ها افزود: ارتباط کاری این مرکز با موسسات و دانشگاه ها و مراکز حساس سیاسی خواهد بود و به عنوان حلقه اتصال میان دانشگاه ها و مراکز قدرت سیاسی عمل خواهد کرد.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با بیان اینکه از زمانی که این مرکز مطالعاتی در استان زنجان فعالیت خود را شروع کرده است، نشست های علمی بسیاری با اساتید و مسئولین مختلف برگزار شده خاطر نشان کرد: در 4مهرماه نشست یک روزه علمی توسط دفتر مطالعات غرب آسیا برگزار می شود.

,

وی با بیان اینکه در این نشست رجال سیاسی و علمی ایرانی و عراقی حضور خواهند داشت ابراز کرد: در این نشست محمد باقر حکیم به عنوان معاون رایزن فرهنگی ایران و عراق در این نشست حضور خواهند داشت.

,

رضایی با اشاره به اینکه در این نشست بیش از 100 عضو هیئت علمی دانشگاه های استان زنجان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل، علوم اجتماعی، حقوق و... حضور خواهند داشت بیان کرد: فرمانده سپاه استان زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان،محمد باقر حکیم، محمدرضا بارانی، محمد عبدالخانی و ابو محمد عسگرخانی از مهمانان ویژه این نشست علمی هستند.

,

وی با بیان اینکه محمد باقر حکیم در این نسشت در خصوص تحولات سیاسی اجتماعی عراق از سال 2011 به بعد سخنرانی می کند افزود: نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در خصوص نقش جریان شیعی در همگرایی کشور های غرب آسیا ایران سخن می کنند.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به نقش کشور عربستان در غرب آسیا و دربین کشور های اسلامی بیان کرد: محمد عبدالخانی در خصوص نقش عربستان در روابط ایران و مصر سخنرانی می کند.

,

وی با بیان کرد: مرکز مطالعات غرب آسیا در استان زنجان در جهت طرح اعتلای بسیج دانشجویی و تحت نظر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان تاسیس شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه