اخبار داغ

رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین:

ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت/ اجرای "طرح نشاط" در قزوین

ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت/ اجرای "طرح نشاط" در قزوین
رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین گفت: در دو هفته اول بازگشایی مدارس بحث پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صورت جدی صورت می‌گیرد و قزوین اولین استانی است که "طرح نشاط" را اجرایی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بیژن خدایی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره راهور قزوین اظهار کرد: طی شش ماه ابتدایی سال ۲تن و ۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۲ درصدی را شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: بیشترین مواد مخدر کشف شده مربوط به ماده تریاک بود که افزایش ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

,

رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: در کشف حشیش با افزایش ۱۸۵درصدی، کشف هروئین کاهش 25درصدی و سایر مواد هم افزایش ۹۶ درصدی روبرو بودیم، اما کشف ۷۸۹کیلو شیشه آمار نگران کننده ای را نشان داد.

,

وی اضافه کرد: در مجموع عملیات‌های انجام شده ۳هزار و ۲۱۵نفر قاچاقچی و توزیع کننده و نگهدارنده و معتاد دستگیر شدند که امسال ۷۸درصد افزایش دستگیری معتادان را داشتیم که به دادسرا و کمپ معرفی شدند.

,

این مسئول با بیان اینکه بانوان یک درصد دستگیرشدگان در بحث مواد مخدر را تشکیل می‌دهند، گفت: در سال جاری بسیاری از کشفیات با هماهنگی دشتگاه قضایی و انتظامی استان‌های دیگر انجام شده است.

,

اجرای ۶۰۰ مرحله طرح مقابله با توزیع مواد مخدر

, اجرای ۶۰۰ مرحله طرح مقابله با توزیع مواد مخدر,

وی عنوان کرد: ۶۰۰ مرحله طرح در کل استان برای مقابله با نقاط آلوده، کشت گیاهان مخدر، ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی اطراف مدارس، دانشگاه‌ها و محورهای مواصلاتی انجام گرفته است که هزار و ۸۵۸نفر دستگیری صورت گرفت.

,

خدایی بیان کرد: امسال در بحث مواد نوظهور با آمار نگران کننده ای را روبرو هستیم، این مواد توهم زاست که آثار آن با ماده شیشه همخوانی دارد، اما متاسفانه خانواده‌ها اطلاعات کافی از آن ندارد و این مواد را مخدر نمی‌دانند. در سال جاری همچنین تمام گلخانه‌ها و مناطق رصد شده اند و تمام مزارع آنها امحا شده است.

,

وی افزود: در دو هفته اول بازگشایی مدارس بحث پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صورت جدی صورت می‌گیرد و قزوین اولین استانی است "طرح نشاط" را اجرایی کرده است.

,

رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین ابراز کرد: اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر جزو خواسته‌های اصلی نیروی انتظامی است که خوشبختانه در کشور پیگیری می‌شود که در اسفندماه کار جدی صورت بگیرد تا زمانی که قانون اصلاح نشده، نمی‌توان قدم‌های جدی در این زمینه برداشت.

,

وی با بیان اینکه ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: منازل افرادی که پس از دومرتبه دستگیری به تخلف خود ادامه دهند، پلمپ می‌شود که از سال گذشته با هماهنگی مراجع قضایی درحال انجام است.

,

این مسئول در پایان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰هزارنفر آموزش شناخت مواد و مسائل انتظامی قرار گرفتند و امسال نیز ابن برنامه‌های آموزشی پیگیری می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه