اخبار داغ

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

کمبود شکر در مشهد شایعه است/ بالاترین موجودی شکر کشور در خراسان رضوی

کمبود شکر در مشهد شایعه است/ بالاترین موجودی شکر کشور در خراسان رضوی
حمیدرضا نوری ضمن اعلام شکسته شدن فضای شایعات کمبود شکر در مشهد طی چند روز آینده گفت: فروش این محصول با نرخ گذشته توجیه اقتصادی ندارد و در حال حاضر موجودی شکر در استان بالاترین موجودی انباری کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ چند روزی است اظهارات ضدو نقیضی در مورد بازار شکر خراسان رضوی در رسانه ها مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

برخی اتحادیه هایی که با این محصول سروکار دارند اظهار کرده اند که در سطح بازار با کمبود شکر مواجه هستیم و امیدوارم شرکت مادر تخصصی به داد ما برسد.

,

ادعاهایی نیز درباره عدم تحویل کامل حواله های شکر برخی اصناف شده بود و همچنین در مورد افزایش نرخ این محصول در برخی استان ها گفته شده بود که زمینه شایعه کمبود این کالای اساسی در بازار را تقویت می‌کرد.

,

برخی هم پس از داغ شدن این موضوعات مطرح کردند با اینکه اتحادیه شیرینی سازان تهران نرخ شیرینی و شکلات را ۲۰ درصد افزایش داده این افزایش قیمت هنوز در مشهد اعمال نشده است.

,

به همین منظور حمیدرضا نوری، رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون اعلام اخبار کمبود شکر در سطح استان اظهار کرد: مشکل کمبود شکر در استان نیست و کمبود شکر نداریم.

, صبح توس,

وی با اعلام این مطلب که مسیر حرکت توزیع شکر فرق کرده است افزود: ارز در اختیار انجمن صنفی کارخانجات قند قرار گرفته و از این مسیر شکر خام وارد و تصفیه می‌شود.

,

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: شکر تصفیه شده از طریق معرفی نامه های سازمان صمت، باید به کارخانجات ارائه و شکر خارج شود اما موضوعی که این روزها پیش آمده، تغییر قیمت شکر سفید در بازار است.

,

وی افزود: بنا بر مصوبه تنظیم بازار کشور و انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کشور از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاریف قیمت مصوب شکر سفید افزایش داشته است و قیمت هر کیلو شکر سفید 4050 تومان اعلام شده است.

,

تغییر قیمت این محصول ربطی به شایعات کمبود شکر ندارد

, تغییر قیمت این محصول ربطی به شایعات کمبود شکر ندارد,

نوری با بیان اینکه تغییر قیمت این محصول ربطی به شایعات کمبود شکر ندارد تصریح کرد: برخی از مراکز حاضر به خرید شکر با قیمت جدید نیستند و علی رغم شایعات روزهای اخیر ما هیچگونه کمبود شکر در بازار نداریم و باید با نرخ جدیدی که دولت اعلام کرده شکر خریداری شود.

,

وی افزود: قیمت اعلام شده را تنظیم بازار کشور و انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کشور مصوب کرده‌اند و در اختیار ما نیست و عضو اصلی و دبیر کمیته تنظیم بازار سازمان صمت است و نظارت را بر شرکت های ارائه شکر نیز باید انجام دهد.

,

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته در کنار نظارت ها باید گفت مخالفت اصلی در نخریدن شکر به دلیل قیمت مصوب است و مقاومت می کنند تا با قیمت جدید شکر نخرند.

,

برخی مراکز با فشار و مقاومت حاضر به خرید شکر با نرخ جدید نیستند

, برخی مراکز با فشار و مقاومت حاضر به خرید شکر با نرخ جدید نیستند,

وی افزود: شبکه تعریف شده‌ای برای توزیع وجود دارد و با مراجعه افراد به سازمان صمت، حواله شکر را دریافت می کند وس از اعلام محل کارخانه، از همان محل شکر را تحویل می گیرند و این روندی بوده که همیشه جاری است.

,

نوری ضمن اشاره به برخی مراکز با فشار و مقاومت حاضر به خرید شکر با نرخ جدید نیستند گفت: با تفاوت نرخ ارز و افزایش هزینه تولید شکر تصفیه شده، دولت نرخ شکر خام را بالا برده است که البته شامل همه کالاها شده است.

,

فروش شکر با نرخ گذشته توجیه اقتصادی ندارد

, فروش شکر با نرخ گذشته توجیه اقتصادی ندارد,

وی افزود: هزینه فرآیند تولید و تصفیه شکر نیز افزایش یافته و فروش این محصول با نرخ گذشته توجیه اقتصادی ندارد.

,

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اعلام اینکه واردات شکر نسبت به سالهای گذشته رشد داشته و در تأمین آن مشکلی نداریم اظهار کرد: واردات و تصفیه این محصول به صورت طبیعی در حال انجام است.

,

وی افزود: در حال حاضر موجودی شکر در استان خراسان رضوی بالاترین موجودی انباری کشور است و مسأله‌ای برای توزیع آن وجود ندارد لذا مردم در زمینه تأمین شکر نگران نباشند.

,

توزیع شکر هیئات مذهبی نیز در دست اقدام است

, توزیع شکر هیئات مذهبی نیز در دست اقدام است,

نوری تصریح کرد: این روزها موضوع توزیع شکر هیئات مذهبی نیز در دست اقدام است و میزان شکری که در انبار است نیز با هماهنگی دادستانی از طریق شبکه قانونی در حال توزیع است.

,

وی با بیان اینکه فضای شایعات کمبود شکر در مشهد طی چند روز آینده شکسته خواهد شد افزود: تأمین شکر هیئات مذهبی برای برگزاری مراسمات دهه دوم محرم با قیمت مناسب انجام شده است.

,

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی می‌توانند از طریق سازمان صمت شکر مورد نیاز را بر اساس حواله دریافت کنند.

,

وی به افزایش مصرف شکر در ماههای محرم و صفر اشاره و بیان کرد: در طول این ایام ۱۴۱ تن شکر به هیاتهای عزاداری در خراسان رضوی اختصاص یافت. هیاتهای متقاضی می توانند با دریافت معرفینامه سازمان صنعت، معدن و تجارت به اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی مراجعه و شکر مورد نیاز خود را با نرخ دولتی دریافت کنند.

,

انبارها به اندازه کافی از نظر کالاهای اساسی موجودی دارند

, انبارها به اندازه کافی از نظر کالاهای اساسی موجودی دارند,

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: وقتی کالایی وجود دارد، نباید در اطلاعرسانی برخی مسئولان برای مردم دغدغه ایجاد شود تا با فشار و هجمه استفاده شود.

,

وی افزود: اتحادیه شیرینی‌فروشان حواله خودشان را در تاریخ مقرر بر اساس آیین‌نامه خارج نکردند و شامل افزایش قیمت شده‌اند.

,

نوری اظهار کرد: به اندازه کافی انبارها از نظر کالاهای اساسی مانند شکر و برنج موجودی دارند و در قالب شبکه خودشان توزیع می‌شود و جلسات تنظیم بازار به همین منظور رصد آمارها و موجودی ها برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه