اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر عراق در ایران:

مسئولان ایران و عراق نسبت به فتنه‌ها هوشیار باشند

مسئولان ایران و عراق نسبت به فتنه‌ها هوشیار باشند
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اشتراکات دینی، اجتماعی و سیاسی بین ایران و عراقرا بی‌نظیر توصیف و بر هوشیاری مسؤولان دو کشور نسبت به فتنه‌ها تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سفیر عراق در ایران، با تاکید بر این که مشترکات دو کشور و دو ملت عمیق، دیرینه و ناگسستنی است، تصریح کرد: مذهب یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین عوامل پیوند است که دو کشور را به هم نزدیک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در دنیا دو کشوری مثل ایران و عراق پیدا نمی‌شوند که از جهات مختلف اشتراکات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با هم داشته باشند و این مساله دلیل محکمی بر توسعه و تحکیم روابط در عرصه‌های مختلف است.

,

این مرجع تقلید عاشورا و راهپیمایی باشکوه اربعین را از دیگر عوامل نزدیکی دو ملت عراق و ایران دانست و گفت: امامان شیعه در عراق مدفون هستند، قلوب ما در کشور شما است و لذا جدایی بین دو کشور و دو ملت ممکن نیست.

,

وی اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه قوی در نجف اشرف و قم از دیگر عوامل پیوند دو کشور است، بسیاری از علمای ما در نجف تحصیل کرده و بسیاری از علمای عراق در قم تحصیل کرده و می‌کنند، در حال حاضر هم این ارتباط و تعامل برقرار است.

,

به گزارش فارس، آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمنان برای جدایی و تفرقه بین دو کشو و دو ملت تلاش می‌کنند، رجال و مسؤولان دو کشور هوشیار هستند و بحمدلله در این موضوع جای نگرانی نیست.

,

وی یادآورشد: جوانان بسیاری از شیعیان در سوریه و عراق در مقابل تکفیری‌ها به میدان رفتند و شر آنها را دفع کردند؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا کرد.

,

استاد حوزه علمیه قم در ادامه بر لزوم هوشیاری مسؤولان و دولتمردان دو کشور نسبت به فتنه‌های دشمنان و معاندان تاکید کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق پرداخت و گفت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا دزدانه و شبانه به عراق سفر می‌کند، رئیس جمهور ایران اسلامی در روز روشن به کشور عراق می‌رود و در میان مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه(ع) می‌رود.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت عراق و دعا برای حل مشکلات این کشور مهم اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم آینده عراق از جمیع جهات بهتر از امروز باشد، در واقع آنچه سبب ناراحتی و نگرانی مردم عراق می‌شود اسباب نگرانی ما نیز هست و در مقابل هر آنچه شما را شاد می‌کند ما نیز از آن شاد می‌شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه