اخبار داغ

گزارش دانا از آمارهایی که دست دولتی ها و رسانه های وابسته را رو کرد؛

رکورد حضور دولتی‌ها در رسانه ملی شکسته شد/ فشار همه جانبه برای امتیازگیری از صدا و سیما؛ بازهم پای انتخابات در میان است

رکورد حضور دولتی‌ها در رسانه ملی شکسته شد/ فشار همه جانبه برای امتیازگیری از صدا و سیما؛ بازهم پای انتخابات در میان است
آمارها نشان می دهند که انتقادات مطرح شده از سوی دولتی ها علیه صدا و سیما چندان هم رنگ و بوی واقعیت نداشته و اتفاقا این سازمان مدت زمان بسیاری را در اختیار دولت و انتشار دستاوردهای دولت پرداخته است؛ اما هر بار که کوچکترین انتقادی از سوی رسانه ملی علیه یکی از اجزای دولت منتشر و پخش می شود، هجمه سنگینی از سوی اعضای کابینه و رسانه های حامی دولت علیه صدا و سیما آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتقاد از صدا و سیما همواره جزو موضوعاتی بوده که از یک سو دامان تمام مدیران رسانه ملی را گرفته و از سوی دیگر از سوی روسای جمهور و کابینه تمام دولت های گذشته مطرح بوده اما دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین و تندترین انتقادات را نسبت به صدا و سیما داشته اند؛ این در حالی است که آمارها نشان می دهد صدا و سیما بیشترین ساعت های پخش را در اختیار اعضای دولت قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

انتقاد به سازمان صدا و سیما البته تنها معطوف به اعضای کابینه و رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم نبوده و رسانه های همسو با دولت نیز گاه و بیگاه به بهانه بی توجهی رسانه ملی به دولت، مدیران این سازمان را تحت آماج شدیدترین انتقادات قرار داده اند و گاهی اوقات نیز تیترهای تند و تیزی علیه صدا و سیما منتشر کرده اند.

,

 

,

از گاندو تا داستان اتم؛ صدا و سیما زیر تیغ تیز انتقادات دولت

, از گاندو تا داستان اتم؛ صدا و سیما زیر تیغ تیز انتقادات دولت ,

 

,

ماجرای انتقاد از صدا و سیما هم به امروز و دیروز برنمی گردد و در ایام انتخابات ریاست جمهوری و در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ٩٦ بود که حسن روحانی در خصوص صدا و سیما گفت: همه کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آن‌ها را دوست داریم، اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است.

,

 

,

مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری هم اردیبهشت سال 94 پیش با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: این رسانه در پخش دستاوردها و توفیقات دولتی کم لطفی میکند.

,

 

,

بعد از آن نیز شاهد گلایه دولت این بار از زبان اسحاق جهانگیری معاون اول دولت از رسانه ملی بودیم. وی خواهان پخش موضوعات مثبت وامید آفرین از سوی صدا و سیما شد و باگلایه از پخش نشدن مباحث امید آفرین که از سوی دولت مردان بیان می‌شود، گفت: پخش شدن نقاط یأس ‌آفرین نتیجه خوبی ندارد و با چنین رویکردی فقط مشکلات بیان شود ،هیچ چیزی پیش نمی‌رود و به نفع کشور ،‌نظام و عزت مردم نیست.

,

 

,

14 آبان ماه 97 نیز رئیس جمهور در  انتقاد از رویه صدا سیما در بازتاب فعالیت‌های دولت گفت: تلویزیون موفقیت ها و پیروزی ها را در یک گوشه ای بیان می کند که ایران هم موفق شد و گوینده یواش هم می گوید.

,

 

,

۱۰دی‌ماه ٩٧ نیز روحانی در جمع وزیر، معاونان و مدیران خود گفت: «دلیل این‌که اقدامات دولت بیان و بازگو نمی‌شود، این است که رسانه‌ها آن‌ها را عنوان نمی‌کنند و صداوسیمای کشور بین مکروه، واجب، مستحب و حرام گاهی دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کند که تعریف از دولت مکروه است، درحالی‌که این اقدام مستحب یا واجب است. باید واقعیت‌ها را برای مردم توضیح بدهیم که چه اقداماتی انجام شده است.»

,

 

,

به غیر از رئیس جمهور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفته بود: درباره مواضع صدا و سیما خیلی حساسیت ندارم و به آن عادت کردم. به نظرم موضوعی است که از قبل پیش بینی و مهندسی می شود. به عنوان یک توصیه برای مسئولین صدا و سیما می‌گویم اگر در جایگاه خود آدرس غلط به مردم بدهید حتما نتیجه منفی می گیرید.

,

 

,

در این بین یکی از منتقدین اصلی صدا و سیما در دولت حسام الدین آشناست که بارها و بارها با توئیت های مختلف خود علیه صدا و سیما سیاه نمایی کرده و هر بار کوچکترین انتقادی از سوی این سازمان علیه دولت مطرح می شود، بلافاصله توئیتی تند و البته انتقادی از سوی مشاور رئیس جمهور منتشر می شود.

,

 

,

بعد از انتقادات فراوان در پخش سریال گاندو از سوی دولت مردان، حالا دولتی ها این بار از پخش یک مستند در صدا و سیما انتقاد کرده اند. مستند داستان اتم به کارگردانی احمد کشاورز در شبکه سه سیما به نمایش درآمد و دولتی ها معتقدند که مانند آنچه در گاندو به تصویر کشیده شد، سعی در زیر سوال بردن اقدامات دولت کرد. این در حالی است که آمارها نشان می دهد صدا و سیما در طول سال جاری بیشترین زمان را در اختیار دولتی ها اخیر داده و در این زمیه رکورد شکنی نیز کرده است.

,

 

,

رکورد حضور دولتی‌ها در رسانه ملی شکسته شد

, رکورد حضور دولتی‌ها در رسانه ملی شکسته شد,

 

,

روابط عمومی سیما در پاسخ به تمام هجمه های ایجاد شده از سوی دولتی ها علیه صدا و سیما نوشت: درهفته دولت امسال با طراحی مدیران رسانه ملی رکورد حضور مسئولان در رادیو و تلویزیون شکسته شد و 978 ساعت و ده دقیقه از بهترین لحظات جدول پخش صداوسیما در اختیار اهالی خیابان پاستور قرار گرفت تا بی واسطه دستاوردها و تلاش‌هایشان را برای مردم بیان کنند. شبکه­ های استانی، بخش ­های خبری و شبکه ­های رادیویی و تلویزیونی سراسری رتبه ­های اول تا چهارم را درروایت تلاش­ های دولت به دست آوردند.

,

 

,

معاونت سیاسی در بخش های مختلف خبری خود بیش از 126 ساعت و 23 دقیقه را به انعکاس خدمات دولت و صحبت‌های دولتمردان اختصاص داد که در میان آن‌ها بخش‌های مختلف خبری شبکه خبر پیشتازند. شبکه‌های تلویزیونی سراسری نیز در این هفته 53 ساعت و 15 دقیقه میزبان دولتمردان بوده و یا برنامه‌هایی درباره خدمات دولت پخش کرده‌اند که در میان آن‌ها شبکه سه سیما با 14 ساعت و 30 دقیقه در رأس قرار دارد.

,

 

,

مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز در واکنش به هجمه های ایجاد شده علیه صدا و سیما گفته بود: صداوسیما یک سازمان فرا قوه‌ای و فراجناحی است. برخی با وارد کردن فشار و بسیج رسانه‌های هم‌سوی خود قصد امتیازگیری دارند و می‌خواهند رسانه ملی دربست در اختیارشان باشد که این به مصلحت کشور نیست و تجربه نیز نشان داده با نزدیک شدن به انتخابات باید منتظر بی‌انصافی‌ها و هجمه‌های بیشتر به رسانه باشیم.

,

 

,

حالا آمارها نشان می دهند که انتقادات مطرح شده از سوی دولتی ها علیه صدا و سیما چندان هم رنگ و بوی واقعیت نداشته و اتفاقا این سازمان مدت زمان بسیاری را در اختیار دولت و انتشار دستاوردهای دولت پرداخته است؛ اما هر بار که کوچکترین انتقادی از سوی رسانه ملی علیه یکی از اجزای دولت منتشر و پخش می شود، هجمه سنگینی از سوی اعضای کابینه و رسانه های حامی دولت علیه صدا و سیما آغاز می شود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه