اخبار داغ

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در قزوین:

۳۵۰میلیارد اعتبار برای توزیع تجهیزات ورزشی و بهداشتی اختصاص یافت

۳۵۰میلیارد اعتبار برای توزیع تجهیزات ورزشی و بهداشتی اختصاص یافت
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار برای توزیع اقلام ورزشی و بهداشتی به ویژه در مدارس مناطق محروم و مدارس ابتدایی دخترانه اختصاص یافته است تا مدرسه‌ای در کشور نباشد که به واسطه محرومیت و فقدان تجهیزات ورزشی، امکان فعالیت نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دکتر مهرزاد حمیدی عصر امروز(پنج شنبه) در مراسم توزیع وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی استان که با عنوان «کاروان مهر بانشاط» در اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش نباید انسان کاریکاتوری تربیت کند که فقط به یک بعد شناختی یا جسمانی و یا فقط تربیت بعد روحی بپردازد بلکه باید فردی متوازن و متعادل رشد یافته در همه ابعاد وجودی پرورش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: کنکور امروز خروجی آموزش و پرورش را کاریکاتوری کرده و محفوظات اصل شده است که در این راستا مافیای کنکور از بیرون این آثار را برجای گذاشته، همچنین مطالبات اجتماعی والدین هم به سمتی است که موجب ایجاد یک فشار سنگین اجتماعی بر نظام تعلیم و تربیت شده تا انسان خروجی از آموزش و پرورش، بعضأ تمام ساحتی نباشد. 

,

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: ما باید برای برقراری توازن تلاش کنیم و یکی از مواردی که موجب ایجاد توازن می‌شود، بحث تربیت بدنی و ورزش است.

,

وی عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت دنیا هم، زمانی که به تعلیم و تربیت تمام ساحتی در فرهنگ خود نگاه می‌کنند، تربیت بدنی و ورزش یک رکن اساسی است.

,

 

,

حمیدی با اشاره به اینکه کلید رفع آسیب‌های اجتماعی، تربیت بدنی و ورزش است، گفت: باید لذت انجام فعالیت ورزشی را انقدر گسترش دهیم تا نوجوانان و جوانان نیاز به لذت‌جویی خود را در بازی، حرکت و ورزش کسب کند و دنبال اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی نروند.

,

, ,

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید ورزش و تربیت بدنی را در جامعه توسعه دهیم زیرا کودکان در بازی‌های کودکانه خود وقتی شکست یا پیروزی را تجربه می‌کنند با خویشتن داری در حین شکست و تواضع در هنگام برد و پیروزی در واقع اخلاق، خردورزی، احترام به قانون و پیشکسوت و جمع گرایی را یاد می‌گیرد.

,

این مقام مسئول یکی از راه‌های موثر برای تربیت شهروندانی مفید و موثر را تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد و ادامه داد: زمین و زمان ورزش جایی است که یک کودک می‌تواند همه درون خود را بروز دهد و جمع‌گرایی را تمرین کند.

,

وی اضافه کرد: امروز رفتارهای اخلاقی در میدان و فرصت تمرین، درونی می‌شود نه در توصیه و تلقین و تکرار لذا بر این اساس، بازی‌های کودکانه فرصت تمرین کردن را برای کودکان فراهم می‌کنند.

,

حمیدی تصریح کرد: اقدامات خوبی پس از پیروزی انقلاب در عرصه ورزش و تربیت بدنی انجام شده و اماکن ورزشی و دانشکده‌های تربیت بدنی زیادی در کشور احداث شده و نیروی انسانی فراوانی تربیت یافته‌اند. 

,

وی عنوان کرد: مشکل این است که چرخ دنده‌های سیستم ورزش کشور، سیستم را ایجاد نکردند به عبارتی ورزش دانش‌آموزی و دانشجویی با سرعت در حال حرکت است ولی انرژی خود را به ورزش ملی منتقل نمی‌کند.

,

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند چله دوم انقلاب چله تمدن سازی است، گفت: با این زیرساخت‌های ارزشمندی که نظام ایجاد کرده ما می‌توانیم در تربیت بدنی و ورزش مثل صنایع نظامی، سلول‌های بنیادی و موضوع هسته جهش پیدا کنیم.

,

وی تصریح کرد: چرا دستگاه ورزش کشور طرح استعدادیابی را خود انجام می‌دهد؟ چون اعتقاد به سیستم وجود ندارد، ۱۴ میلیون دانش‌آموز و ۳۳ هزار معلم ورزش و ۳ هزارو ۳۰۰ مکان ورزشی در آموزش و پرورش داریم اما تکیه به این ظرفیت داده نمی‌شود و خودشان المپیاد استعدادیابی راه می‌اندازند که استمرار پیدا نخواهد کرد و حتما تعطیل خواهد شد.

,

 

,

حمیدی عنوان کرد: ورزش کشور زمانی به سمت جلو پیش می‌رود که یک تقسیم کار ملی انجام شود.

,

وی ابراز کرد: همه بچه‌های ایران اگر فرصت برابر داشته‌ باشند و عدالت شکل بگیرد، می‌توانند استعدادهایشان را شکوفا سازند.

,

, ,

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به وجود 8هزار کانون درون مدرسه‌ای در کشور گفت: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت، مدرسه محوری است و در این راستا سه ساعت درس تربیت بدنی در کلاس یازدهم و دوازدهم زیاد شد، المپیاد درون مدرسه‌ای و حیاط پویا راه‌اندازی شد و در برخی مدارس ورزش صبحگاهی انجام می‌شود. 

,

وی تصریح کرد: دو سال در تحریم قرار داریم اما تحریم‌ها هم مانع پیشرفت امور نشد و بلافاصله این کاروان راه‌اندازی شد و امسال ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توزیع اقلام ورزشی و بهداشتی به ویژه در مدارس مناطق محروم و مدارس ابتدایی دخترانه اختصاص یافته است تا مدرسه‌ای در کشور نباشد که به واسطه محرومیت و فقدان تجهیزات ورزشی، امکان فعالیت نداشته باشد.

,

حمیدی بیان کرد: در دهه آخر مهر ماه، همه استان‌ها این کاروان اقلام تجهیزات ورزشی و بهداشتی را به ۷۵۰ منطقه کشور گسیل می‌کنند.

,

وی در پایان گفت: هر چند کشور تحریم شده اما تلاش می کنیم تا با پروژه ها و فعالیت‌های جدید و درس گرفتن از حماسه عاشورا بگوییم ما فرزندان عاشورا هستیم و در شرایط سخت هم می‌توانیم با پروژه‌های ابتکاری خلأهای موجود را پوشش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه